افق‌های تماشایی تبلیغات در روزهای بلند بهاری؛‌ (قسمت اول)

 در تبلیغات

در قالب این مجموعه مقالات که در چند قسمت منتشر خواهند شد،‌ می‎خواهیم به سراغ آن دسته از موضوعات داغی برویم که به تبلیغ کردنشان می‎ارزند و استخدامشان برای مدیران برندی که می‎خواهند سرآمد بازارهای مصرفشان باشند،‌ از هر نان شبی که فکرش را بکنید،‌ واجب‎تر است.

با فرا رسیدن فصل بهار،‌ همانطور که طبیعت دستی بر سر و رویش کشیده و جامه‌ی نو بر تن کرده است،‌ جنب و جوشی تازه نیز در بازارها به راه افتاده است و ویترین برندهای مختلف جولانگاه مشتریانی شده است و که در فکر محصولات تازه‎ای هستند.

در این تلاش برای نو شدن، تکاپوی خریداران تنها به مشتریانی که دنبال اجناس با دوام هستند، ‌محدود نمانده و برندها را نیز به این اندیشه واداشته است تا برای تبلیغات مؤثر محصولاتشان سراغ ایده‎های تازه و رسانه‎های پربازدید بروند.

برای اینکه تشخیص درستی از پرطرفدارهای جهان تبلیغ داشته باشیم، جستجوهای طراحان و هنرمندان عرصه‎ی تبلیغات،‌ برندینگ و بازاریابی را وارسی کرده‏‌ایم،‌ تا با خواندن دست بازیگردانان اصلی تبلیغات،‌ سرنخ جستجوهایی که قرار است کمپین‎های تبلیغاتی پربازدید آینده را بسازند،‌ پیش‌بینی کنیم.

پیش از آنکه مانند شناگران ماهر یک راست در بحث عمیق ترندهای داغ تبلیغاتی شیرجه بزنیم اجازه بدهید این نکته را نیز گوشزد کنیم که با توجه به چند رسانه‎ای شدن تبلیغات در دوران ما،‌ ترندهای داغ تبلیغاتی نیز تنها به یکی دو حوزه‎ی خاص خلاصه نمی‎شود و از ساخت تیزر تبلیغاتی،‌ ویدیو،‌ کلیپ تا طراحی سایت،‌ لوگو، ‌بروشور و حتی ساخت موسیقی اوریجینال برای تیزرها و فیلم‎ها را نیز در بر می‎گیرد.

پیشنهاد می‎کنیم اگر مدیر برندینگ یا بازاریابی هستید که در نظر دارید تا در سال جدید با کمپین‏‌های تبلیغاتی مشتری پسند،‌ تمام تارگت‎های فروش را جابه‎جا کنید،‌ حتما به موضوعاتی که جزو پرطرفدارهای تبلیغات امسال خواهند بود،‌ توجهی ویژه نشان دهید.

جهان سر خوش «فانتزی‎ها»؛‌

تبلیغات و جهان فانتزی

استراتژی شما هر چه باشد،‌ چه به دنبال نمادهای اسطوره‎ای باشید یا اینکه بخواهید سرزمین عجایب خود را با شخصیت‌های جادویی‌اش بسازید، در تمام احوال، سوژه‎های فانتزی برای مخاطبانی که حاضرند برای خریداری محصولات شما دست به جیب شوند، محبوبیت خاصی دارد و می‎تواند نظر و احساس آن‎ها را نسبت به برند و چهره‎ای که از خود ارائه می‎کنید،‌ از زمین تا آسمان دستخوش تغییر کند. احتمالا دنیای فانتزی زندگی دوباره‎اش در جهان تبلیغ را مدیون سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» است که کاری کرده است تا از کوچک و بزرگ بار دیگر قدر پرندگان اژدها را بدانند.  ‌

تمام این سر و صداها سبب شده است تا ژانر فانتزی در ساخت تبلیغات روزآمد،‌ جایگاه ویژه‎ای پیدا کند و سال 2018 فانتزی‌های تبلیغاتی کارگردانان بیشتری پیدا کنند.

شما نیز اگر می‎خواهید تبلیغاتی که از کسب و کارتان ارائه می‎کنید، ‌تأثیرات بسزایی بر مخاطبان داشته باشند و برندینگ را با جادوی امور ماورالطبیعه در ذهن مخاطبان بازسازی کنید،‌ حتما به ترسیم تصویری فانتزی از زندگی روزمره‎ای که مخاطبان را در چنبره‎های خود اسیر کرده است، نیم‌نگاهی داشته باشید.

 پالت تازه‌ای از صراحت در رنگ؛‌

تبلیغات و رنگ

کمینه‌گرایی یا مینی‎مالیزم از جمله سبک‎های هنری و صنعتی است که با ظهور جهان مدرن جای خود را در بین مخاطبان باز کرد و در تمام سال‎هایی که از معرفی‌اش به جامعه‎ی انسانی می‎گذرد، همواره جایگاه محبوبش را در بین طرفدارانش حفظ کرده است. برخی مورخان تاریخ هنر معتقدند که مینی‌مالیزم ریشه در فرهنگ و هنر منطقه‎ی اسکاندیناوی دارد. به همین دلیل نیز در تولیدات و طراحی‌های صنعتی محصولات IKEA نمونه‌های برجسته‌ای از کمینه‌گرایی را می‎توان مشاهده کرد.

مینی‌مالیزم جدیدی که در تبلیغات خیلی طرفدار دارد،‌ تأکید خاصی بر استفاده از رنگ‎های زنده و بدون روتوش دارد،‌ خطوطی که بدون هیچ رنگ و لعاب اضافی پیام مورد نظر برند را به مشتری منتقل کند.

اگر کسب و کاری هستید که از تبلیغات پر زرق و برق اما بدون نتیجه کلافه شده‎اید و می‌خواهید پویایی برندتان را با نقشی درست در ذهن مخاطبانتان ترسیم کنید از به کارگیری مجدانه‎ی مینی‌مالیزم در تبلیغاتتان به هیچ عنوان روی‌گردان نباشید.

 

نوشته های اخیر
نمایش 3 دیدگاه
ترک بک ها

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

مکان‌یابی مناسب برای کسب و کار خرد