افقهای تماشایی تبلیغات در روزهای بلند بهاری؛ (قسمت دوم)
در قسمت اول این نوشته در مورد برخی از روندهای تبلیغاتی که به شما کمک خواهند کرد تا حضوری مؤثرتر در برابر چشمان مخاطبان داشته باشید، سخن گفتیم. در قسمت دوم این مطلب، روندهای دیگری را که به موفقیت هر چه بیشتر تبلیغ در زمانهی ما کمک میکنند را از نظر خواهیم گذراند.
صور خیال تبلیغات مؤثر؛
با گذشت چندین دهه از ساخت مجموعه فیلمهایی مانند «جنگ ستارگان» هنوز که هنوز است در گیشههای فروش، از شرق تا غرب دور بیشترین تماشاچی نصیب فیلمهایی میشوند که در ژانر علمی- تخیلی ساخته میشوند، پس هیچ جای تعجب نیست که صاحبان برند نیز علاقه و شوق خاصی برای ترسیم چهرهی برندشان در ژانر علمی- تخیلی داشته باشند.
سفر به دنیای فرا زمینیها فرصت مبارکی است تا در دنیای ناشناختهها دست به ماجراجویی بزنیم، این دنیای شیرین اما پر رمز و راز همان صحنهی جذابی را برای برندهایی میسازد که تلاش میکنند تا در نقش ابر قهرمانی فرا زمینی در چشم مشتریان نقش اصلی را بازی کنند.
شما نیز اگر میخواهید ایدههای نوین بازاریابی را چاشنی برندتان کنید، لباس فضانوردی را بر تن برندتان کنید و در کنار مخاطبانتان به ماجراجویی در فضای بیکران تبلیغات بپردازید.
لوکسگرایی و تبلیغات مؤثر؛
علاقه و اشتیاق چشمان بشر برای درخشش سنگهای قیمتی و سطوح مرمرین به سالهای اخیر محدود نمیشود و سالهای سال است که درخشش این سنگهای لوکس بر طرفداران آنها افزوده است. به نظر میرسد امسال این اشتیاق ذاتی برای سنگهای لوکس و تجملاتی از دنیای ساخت و ساز به عرصهی تبلیغات سرایت کرده است و شاهد هستیم که چه در طراحی سایت و چه در دیزاین بروشور و کاتالوگ تبلیغاتی از طرحها و رنگهایی استفاده میشود که سبک و سیاق مرمر و سنگهای لوکس مشابه آن را در ذهن زنده میکند.
جادوی رنگ برای تبلیغات مؤثر؛
حتما نقاشی با پاستل و مداد شمعی از دوران کودکی در خاطرتان مانده است. پاستلها و مداد شمعیهال صرف نظر از راحتی و تجربهی جذابی که از نقاشی برایمان به ارمغان میآوردند، رنگهای زنده و درخشانی را روی کاغذ سپید به یادگار میگذاشتند که رنگ و بویی منحصربفرد و کاملا خاص داشت.
این روزها نیز به یاد خاطرات خوش کودکی، دوباره شوقها و ذوقها برای رنگهای پاستلی در تبلیغات زیاد شده است و شاهدیم رنگهای خوراکی و شاد، درست مثل رنگهای قرمز و صورتی که بستنیها یا آبنباتهای چوبی را خوشمزهتر میکنند، در دنیای تبلیغات به کرات استفاده میشوند.
تبلیغات مؤثر و مسؤولیت اجتماعی؛
این روزها کسب و کارهایی موفقند که در قبال مسائل اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشند و تلاش کنند تا در کنار فعالیت اقتصادی و کسب سود یا درآمد، باری (هر چقدر هم اندک) از دوش اجتماع خود بر دارند. به همین دلیل نیز دیگر مخاطبان تنها جذب تبلیغات پر زرق و برق اما توخالی نمیشوند و دوست دارند تا شاهد فعالیتهای اجتماعی برند مورد علاقهشان در حوزههای مختلف باشند.
با پشتکاری که کسب و کارهای کوچک و بزرگ در بر عهده گرفتن مسؤولیتهای ریز و درشت از خودشان نشان دادهاند، حتما در تبلیغات که در ماههای پیشرو ساخته و پرداخته میشوند، بیشتر از نیکوکاریهای برندها برای بهتر شدن حال و روز جوامع، خواهیم شنید.