افق‌های تماشایی تبلیغات در روزهای بلند بهاری؛ (قسمت دوم)

 در تبلیغات

در قسمت اول این نوشته در مورد برخی از روندهای تبلیغاتی که به شما کمک خواهند کرد تا حضوری مؤثرتر در برابر چشمان مخاطبان داشته باشید، سخن گفتیم. در قسمت دوم این مطلب،‌ روندهای دیگری را که به موفقیت هر چه بیشتر تبلیغ در زمانه‎ی ما کمک می‎کنند را از نظر خواهیم گذراند.

صور خیال تبلیغات مؤثر؛

صورخیال در تبلیغات

با گذشت چندین دهه از ساخت مجموعه فیلم‎هایی مانند «جنگ ستارگان» هنوز که هنوز است در گیشه‎های فروش، ‌از شرق تا غرب دور بیشترین تماشاچی نصیب فیلم‌هایی می‎شوند که در ژانر علمی- تخیلی ساخته می‎شوند، پس هیچ جای تعجب نیست که صاحبان برند نیز علاقه و شوق خاصی برای ترسیم چهره‎ی برندشان در ژانر علمی- تخیلی داشته باشند.

سفر به دنیای فرا زمینی‌ها فرصت مبارکی است تا در دنیای ناشناخته‎ها دست به ماجراجویی بزنیم،‌ این دنیای شیرین اما پر رمز و راز همان صحنه‎ی جذابی را برای برندهایی می‎سازد که تلاش می‎کنند تا در نقش ابر قهرمانی فرا زمینی در چشم مشتریان نقش اصلی را بازی کنند.

شما نیز اگر می‎خواهید ایده‏‌های نوین بازاریابی را چاشنی برندتان کنید،‌ لباس فضانوردی را بر تن برندتان کنید و در کنار مخاطبانتان به ماجراجویی در فضای بی‌کران تبلیغات بپردازید.

لوکس‌گرایی و تبلیغات مؤثر؛‌

تبلیغات طبیعی

علاقه و اشتیاق چشمان بشر برای درخشش سنگ‌های قیمتی و سطوح مرمرین به سال‌های اخیر محدود نمی‎شود و سال‌های سال است که درخشش این سنگ‎های لوکس بر طرفداران آنها افزوده است. به نظر می‎رسد امسال این اشتیاق ذاتی برای سنگ‌های لوکس و تجملاتی از دنیای ساخت و ساز به عرصه‎ی تبلیغات سرایت کرده است و شاهد هستیم که چه در طراحی سایت و چه در دیزاین بروشور و کاتالوگ تبلیغاتی از طرح‎ها و رنگ‎هایی استفاده می‎شود که سبک و سیاق مرمر و سنگ‌‎های لوکس مشابه آن را در ذهن زنده می‎کند.

جادوی رنگ برای تبلیغات مؤثر؛

تبلیغات رنگی

حتما نقاشی با پاستل و مداد شمعی از دوران کودکی در خاطرتان مانده است. پاستل‌ها و مداد شمعی‎هال صرف نظر از راحتی و تجربه‏‌ی جذابی که از نقاشی برایمان به ارمغان می‎آوردند، رنگ‎های زنده و درخشانی را روی کاغذ سپید به یادگار می‎گذاشتند که رنگ و بویی منحصربفرد و کاملا خاص داشت.

این روزها نیز به یاد خاطرات خوش کودکی،‌ دوباره شوق‌ها و ذوق‌ها برای رنگ‌های پاستلی در تبلیغات زیاد شده است و شاهدیم رنگ‌های خوراکی و شاد، درست مثل رنگ‌های قرمز و صورتی که بستنی‎ها یا آب‌نبات‎های چوبی را خوشمزه‎تر می‎کنند،‌ در دنیای تبلیغات به کرات استفاده می‎شوند.

تبلیغات مؤثر و مسؤولیت اجتماعی؛‌

تبلیغات و مسوولیت اجتماعی

این روزها کسب و کارهایی موفقند که در قبال مسائل اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشند و تلاش ‎کنند تا در کنار فعالیت اقتصادی و کسب سود یا درآمد،‌ باری (هر چقدر هم اندک)‌ از دوش اجتماع خود بر دارند. به همین دلیل نیز دیگر مخاطبان تنها جذب تبلیغات پر زرق و برق اما توخالی نمی‎شوند و دوست دارند تا شاهد فعالیت‎های اجتماعی برند مورد علاقه‎شان در حوزه‌‏های مختلف باشند.

با پشتکاری که کسب و کارهای کوچک و بزرگ در بر عهده گرفتن مسؤولیت‎های ریز و درشت از خودشان نشان داده‌اند، حتما در تبلیغات که در ماه‎‏های پیش‌رو ساخته و پرداخته می‎شوند،‌ بیشتر از نیکوکاری‎های برندها برای بهتر شدن حال و روز جوامع،‌ خواهیم شنید.

 

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

روندهای تبلیغروندهای تبلیغاتی