افقهای تماشایی تبلیغات در روزهای بلند بهاری؛ (قسمت سوم)
بالاخره سلسه مقالات افقهای تماشایی تبلیغات با این مقاله در باب روندهای تبلیغاتی به ایستگاه پایانی خود میرسد و آن دسته از مخاطبانی که حوصله به خرج دادهاند و هر سه قسمت این مقالات را در مورد روندهای تبلیغاتی مطالعه کردهاند، با خواندن قسمت آخر این مجموعه سه قسمتی، اطلاعات کاربردی بیشتری در مورد روندهای تبلیغاتی کسب خواهند کرد.
روندهای تبلیغاتی و کاکتوسهای بیادعا؛
امسال از بسیاری جهت سال بهرهگیری از زیباییهای طبیعی در تبلیغات است و این روند تنها به نقش و نگارهای سنگهای تجملی محدود نمیشود و دامان گل و گیاهان را نیز به خود میگیرد. البته در میان گل و گیاهان، امسال قرعه به نام کاکتوسهای دوستداشتنی افتاده است و این گیاه همیشه سبز، گوی سبقت را از نرگس و شاهی ربوده است.
امسال شاهد هستیم که از طراحی سایت اطعمه و اشربهفروشی گرفته تا دیزاین بروشورهای تبلیغاتی، گرافیستها گریزی نیز به غرب وحشی میزنند و با استفاده از تصاویر کاکتوسهای واقعی یا فانتزی، رنگی از تفاوت به تبلیغات خود میبخشند.
روندهای تبلیغاتی با طعم صنایع دستی؛
لحافهای چهل تکه، پارچههای ملیلهدوزی شده و قلاب بافیهای قاب شده همگی از جمله هنرنماییهایی هستند که با عنوان صنایع دستی از آنها نام برده میشود و طرفداران زیادی نیز گرد خودشان جمع کردهاند. همین محبوبیت باعث شده تا امسال هنر تبلیغات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی که در اختیار دارد دست به کار خلق طراحیهایی به سبک صنایع دستی شود، از این الگوی جذاب و دیدنی برای برندهایی که تبلیغشان میکند، لباسهای فاخر بدوزد.
روندهای تبلیغاتی و مقرنسهای هندسی؛
شکوه معماری ایرانی- اسلامی با طرحهای اسلیمی کامل میشود که در کاشیکاریهای فیروزهای این بناها جلوهای هوشربا پیدا کردهاند. خوشبختانه هنرمندانی که تبلیغات را پیشه خود ساختهاند نیز به این زیباییها پی بردهاند و کمکم در کارهایشان از این اشکال زیبای هندسی برای پر و بال بخشیدن به خیال مخاطبان بهره میبرند. استفاده از این طرحها به ویژه در پسزمینهی کارها باعث میشود تا تبلیغاتمان در هزاره سوم رنگ و بویی باستانی به خود بگیرد.
روندهای تبلیغاتی و نشانههای مالی و فروشگاهی؛
این روزها پای صحبت هر مدیری که مینشینی از فروش و راهکارهایی که به فروش بیشتر منجر میشوند، برایتان سخن خواهد گفت. برای همین نیز فروش آنلاین و دسترسی به درگاههای مالی اهمیتی دو چندان برای هر کسب و کاری پیدا کرده است. پر واضح است که صندوقهای آنلاین نیز نمیتوانند به تجربه کاربری بی توجه باشند و بدون در نظر گرفتن اصول زیباییشناسی در صفحهای خشک و خالی و به دور از جذابیت، از مشتری طلب پول کنند. تمامی این مسائل دست به دست دادهاند تا امسال طراحی نمادها و نشانههایی که خلاقانه بتوانند تجربه پرداخت پول توسط مشتری را به خاطرهای شیرین تبدیل کنند، در طراحی سایت و بروشور اهمیت زیادی پیدا کردهاند و پیامهای تبلیغاتی پر هستند از آیکونها و تصاویری که مخاطب و مشتری را به خریدی شیرین و دوستداشتنی تشویق میکنند.
روندهای تبلیغاتی و جهان هولوگرافیک؛
آخرین موردی که میتوان از آن به عنوان یکی از روندهای جاری تبلیغات در سال جاری نام برد، استفاده از سبک هولوگرافیک در نوشتار است. این روزها دیگر هنرمندان عرصه تبلیغ به درستی دریافتهاند که اموراتشان با متون ساده نمیگذرد و بهتر است برای خوشنویسی پیامها و تگهای تبلیغاتشان فکری اساسی کرده باشند. سیاق نوشتاری هولوگرافیک و امکانات بصری که این سبک در اختیار مخاطب قرار میدهد، یکی از راهکارهایی است که تبلیغات را با نوشتاری سحر برانگیز، مؤثرتر از پیش میسازند.
شما کدام روندهای تبلیغاتی را بیشتر دنبال میکنید؟
منبع: shutterstock.com