افق‌های تماشایی تبلیغات در روزهای بلند بهاری؛‌ (قسمت سوم)

 در تبلیغات

بالاخره سلسه‎ مقالات افق‎های تماشایی تبلیغات با این مقاله در باب روندهای تبلیغاتی به ایستگاه پایانی خود می‎رسد و آن دسته از مخاطبانی که حوصله به خرج داده‎اند و هر سه قسمت این مقالات را در مورد روندهای تبلیغاتی مطالعه کرده‌اند، با خواندن قسمت آخر این مجموعه سه قسمتی،‌ اطلاعات کاربردی بیشتری در مورد روندهای تبلیغاتی کسب خواهند کرد.

روندهای تبلیغاتی و کاکتوس‌های بی‌‎ادعا؛

کاکتوس در تبلیغات

امسال از بسیاری جهت سال بهره‎گیری از زیبایی‎های طبیعی در تبلیغات است و این روند تنها به نقش و نگارهای سنگ‎های تجملی محدود نمی‎‏شود و دامان گل و گیاهان را نیز به خود می‎گیرد. البته در میان گل و گیاهان،‌ امسال قرعه به نام کاکتوس‌های دوست‎داشتنی افتاده است و این گیاه همیشه سبز،‌ گوی سبقت را از نرگس و شاهی ربوده است.

امسال شاهد هستیم که از طراحی سایت اطعمه و اشربه‎فروشی گرفته تا دیزاین بروشورهای تبلیغاتی،‌ گرافیست‎ها گریزی نیز به غرب وحشی می‎زنند و با استفاده از تصاویر کاکتوس‌های واقعی یا فانتزی،‌ رنگی از تفاوت به تبلیغات خود می‎بخشند.

روندهای تبلیغاتی با طعم صنایع دستی؛‌

تبلیغات و صنایع دستی

لحاف‎های چهل تکه،‌ پارچه‏‌های ملیله‎دوزی شده و قلاب‌ بافی‌های قاب شده همگی از جمله هنرنمایی‌هایی هستند که با عنوان صنایع دستی از آنها نام برده می‎شود و طرفداران زیادی نیز گرد خودشان جمع کرده‌‏اند. همین محبوبیت باعث شده تا امسال هنر تبلیغات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی که در اختیار دارد دست به کار خلق طراحی‎هایی به سبک صنایع دستی شود،‌ از این الگوی جذاب و دیدنی برای برندهایی که تبلیغشان می‎کند،‌ لباس‌های فاخر بدوزد.

 روندهای تبلیغاتی و مقرنس‌های هندسی؛‌

تبلیغات هندسی

شکوه معماری ایرانی- اسلامی با طرح‎های اسلیمی کامل می‎شود که در کاشی‌کاری‌های فیروزه‎ای این بناها جلوه‏‌ای هوش‎ربا پیدا کرده‎اند. خوشبختانه هنرمندانی که تبلیغات را پیشه خود ساخته‎اند نیز به این زیبایی‌ها پی برده‏‌اند و کم‌کم در کارهایشان از این اشکال زیبای هندسی برای پر و بال بخشیدن به خیال مخاطبان بهره می‎برند. استفاده از این طرح‎ها به ویژه در پس‌زمینه‌ی کارها باعث می‎شود تا تبلیغاتمان در هزاره سوم رنگ و بویی باستانی به خود بگیرد.

روندهای تبلیغاتی و نشانه‎های مالی و فروشگاهی؛‌

تبلیغات فروشگاه اینترنتی

این روزها پای صحبت هر مدیری که می‎نشینی از فروش و راهکارهایی که به فروش بیشتر منجر می‎شوند، برایتان سخن خواهد گفت. برای همین نیز فروش آنلاین و دسترسی به درگاه‎های مالی اهمیتی دو چندان برای هر کسب و کاری پیدا کرده است. پر واضح است که صندوق‎های آنلاین نیز نمی‎توانند به تجربه کاربری بی توجه باشند و بدون در نظر گرفتن اصول زیبایی‎شناسی در صفحه‏‌ای خشک و خالی و به دور از جذابیت،‌ از مشتری طلب پول کنند. تمامی این مسائل دست به دست داده‎اند تا امسال طراحی نمادها و نشانه‏‌هایی که خلاقانه بتوانند تجربه پرداخت پول توسط مشتری را به خاطره‎ای شیرین تبدیل کنند، در طراحی سایت و بروشور اهمیت زیادی پیدا کرده‎اند و پیام‎های تبلیغاتی پر هستند از آیکون‎ها و تصاویری که مخاطب و مشتری را به خریدی شیرین و دوست‏‌داشتنی تشویق می‎کنند.

روندهای تبلیغاتی و جهان هولوگرافیک؛‌

تبلیغات و فروش

آخرین موردی که می‎توان از آن به عنوان یکی از روندهای جاری تبلیغات در سال جاری نام برد،‌ استفاده از سبک هولوگرافیک در نوشتار است. این روزها دیگر هنرمندان عرصه تبلیغ به درستی دریافته‎اند که اموراتشان با متون ساده نمی‎گذرد و بهتر است برای خوشنویسی پیام‎ها و تگ‎های تبلیغاتشان فکری اساسی کرده باشند. سیاق نوشتاری هولوگرافیک و امکانات بصری که این سبک در اختیار مخاطب قرار می‎دهد،‌ یکی از راهکارهایی است که تبلیغات را با نوشتاری سحر برانگیز،‌ مؤثرتر از پیش می‎سازند.

شما کدام روندهای تبلیغاتی را بیشتر دنبال می‎کنید؟‌‌

منبع:‌ shutterstock.com

 

 

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

مدیریت و نوآوری