ایده در تبلیغات و راهکارهای خلاقانه‌ی تبلیغ؛

 در تبلیغات

بسیاری از افراد به یک ایده تبلیغات به عنوان یک وب‎‏سایت یا صفحه فیس بوک نگاه می‌کنند. اما این‌ ابزارها الزاما به معنای داشتن ایده در تبلیغات نیستند. آنها رسانه‌هایی هستند برای انتقال پیام‌های که به عنوان ایده در تبلیغات در نظر گرفته شده است. با این اوصاف اگر چه رسانه‌ها نقش مهمی در تبلیغات دارتد اما شامل ایده در تبلیغات نمی‌شود.

اگر شما مدیر هنری در یک آژانس تبلیغاتی باشید، اصطلاح ایده در تبلیغات به معنای مفهومی کاملا متفاوت است. در این شرایط به شما حقوق می‌دهند تا فکر کنید و به ایده‌پردازی بپردازید.

ایده در تبلیغات از منظر یک مدیر هنری؛‌

ایده در تبلیغاتدر نقش مدیر هنری یک شرکت تبلیغاتی مفهوم ذهنی که در نهایت به یک ایده در تبلیغات منجر می‌شود، می‌تواند نمونه‌ای از مثال‌های زیر باشد:

  • طراحی کاراکتر جذاب برای برجسته کردن محصول در بازارهای پر متقاضی؛‌
  • تدوین برنامه‌های ویژه برای برندینگ و طراحی لوگو محصول؛
  • پیشنهادهای جذاب خریدنی مانند یکی بخر، دو تا ببر؛

هر کدا م از این استراتژی‌ها نمونه‌هایی برای ایده در تبلیغات هستند که می‌توانند با اتکا به رسانه‌هایی چون اینترنت،‌ تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی به گوش جمع کثیری از مخاطبان برسند. تمام این بحث‌ها نشان می‌دهد که چطور صرف وقت و انرژی برای خلق ایده در تبلیغات می‌تواند به دیده شدن یک برند منجر شود.

ایده در تبلیغات از خیال تا اجرا؛‌

ایده در تبلیغاتاجرای خوب بدین معناست که ایده تعیین شده برای یک تبلیغ را به شنیدنی‌ترین زبان و با دیدنی‌ترین رسانه به گوش مخاطب برسانیم، برای مثال شرکت مک دونالد در یکی از تیزرهای تبلیغاتی معروف خود برای آنکه خوشمزه بودن همبرگرهای مک‌دونالد را در قالب یک ایده در تبلیغات به تصویر بکشد از داستان زیر بهره برده است:‌

«بچه کوچولو با یک کیسه سیب‌زمینی سرخ شده مک‌دونالد به زمین بازی می‌رود، اما او نمی‌تواند بنشیند و از خوردن آنها لذت ببرد، زیرا دوستان قدیمی‌اش می‌آیند و آنها را از پسر بچه می‌گیرند. چرا که همه سیب‌زمینی مک‌دونالد را دوست دارند! سپس او یک روز راه حل هوشمندانه‌ای به ذهنش می‌رسد… او سیب‌زمینی‌های سرخ شده مک‌دونالد خود را پشت کیسه برگرکینگ (رقیب مک‌دونالد که به ادعای این تبلیغ طرفداری ندارد.) پنهان می کند.»

از زمانی که ایده اجرا می‌شود احتمال دارد این اجرا به شکل متن یا داستان آغاز شود تا در نهایت و پس از گذشت زمان از طریق تحلیل بازخوردهای مشتری و بررسی خلاقانه، به تولید و تکامل برسد. البته تمام این موادر به این بستگی خواهد داشت که تیم خلاق طراحی و اجرا در هر کمپین تبلیغاتی چگونه عمل کند.

منبع وب‌سایت: adcracker.com ؛

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

طراحی بیلبوردهای شهریتاثیر شخصیت برند بر وفاداری مشتریان