اینفلوئنسر مارکتینگ و رقابت اینستاگرام با یوتیوب؛‌

 در ماركتينگ

چند روزی است که شاهدیم اینستاگرام با قابلیت IGTV برای تصاحب بازار اینفلوئنسر مارکتینگ دندان تیز کرده است و بازار پر سود یوتیوب در اینفلوئنسر مارکتینگ را نشانه رفته است.

پس اگر از آن دست طرفداران اینستاگرام هستید که فکر می‎کنید هدف اینستاگرام از ارائه‌‏ی قابلیت IGTV به کاربران خود، عرضه‎ی تلویزیونی کاملا شخصی‎سازی شده است تا کاربران به جای یک دقیقه در یک ساعت علایق و سلایقشان را برای دنبال‌کنندگان در فضای مجازی منتشر کنند، باید کمی در خوش‌بینی‎هایتان نسبت به نیات صرفا کاربردوستانه‏‌ی اینستاگرام تجدید نظر کنید.

اینستاگرام،‌ ویدیو مارکتینگ در خدمت اینفلوئنسر مارکتینگ ؛‌

اینفلوئنسر مارکتینگدو،‌ سه سالی است که تحلیل‎های بازاریابی مدام از نقش پر رنگ ویدیو مارکتینگ در دیده شدن و بالا بردن بازدیدهای تیزرهای تبلیغاتی سخن می‎گویند، پس جای تعجب ندارد که اینستاگرام تنها به ویدیو مارکتینگ و توسعه‎ی بازار اینفلوئنسرها از طریق قابلیت لایو استریم راضی نباشد و برای بر هم زدن بازار انحصاری یوتیوب در این حوزه‌ی درآمدزا و آینده‌‏دار نقشه‌ بریزد.

جالب اینکه اینستاگرام در شرایطی شمشیرهایش را برای یوتیوب در عرصه‏‎ی اینفلوئنسر مارکتینگ از رو بسته است که این اپلیکیشن پرطرفدار همین امسال نیز بازار اینفلوئنسرها را یک تنه در دست دارد و با 33 درصد رشد سالانه، درآمدی 1.6 میلیارد دلاری از فعالیت بازاریابی اینلوئنسرها در اپلیکیشن اینستاگرام کسب می‎کند.

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ این‌قدر طرفدار دارد؟

تا سال 2023 میلادی 60 درصد از کاربران اینترنت، ویدیوهای تبلیغاتی را بر روی موبایل‎هایشان تماشا خواهند کرد

اینفلوئنسر مارکتینگالبته این تصمیم تازه‎ی اینستاگرام با توجه به استقبالی که اینفلوئنسرها از آن داشته‎اند، تصمیمی منطقی به نظر می‎رسد،‌ چرا که خود اینفلوئنسرها هم دوست ندارند تا تنها در انحصار تبلیغات در یوتیوب اسیر باشند و برای تبلیغ‌ در اینستاگرام بیشتر از یک دقیقه فرصت بازاریابی پیدا نکنند.

از طرف دیگر همه‌گیری گوشی‌های هوشمند و عطش سیری‌ناپذیر کاربران برای تماشای ویدیو بر روی موبایل نیز تأثیر بسزایی در محبوبیت اینفلوئنسر مارکتینگ دارد، چرا که تا سال 2023 میلادی 60 درصد از کاربران اینترنت، ویدیوهای تبلیغاتی را بر روی موبایل‎هایشان تماشا خواهند کرد، پس ویدیو مارکتینگ از طریق جلب توجه اینفلوئنسرها برای ساخت و عرضه‎ی ویدیوهای بلند تبلیغاتی دغدغه‎ی هر شبکه‎ی اجتماعی است که می‎خواهد نبض بازار را دستان خود داشته باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ و رقابت اینستاگرام و اسنپ چت؛‌

اینفلوئنسر مارکتینگداستان تسخیر بازار اینفلوئنسر مارکتینگ توسط اینستاگرام با رقابت این اپلیکیشن با یوتیوب به اتمام نمی‎رسد و تیم بازاریابی اینستاگرام تحقیقات خود را برای جذب اینفلوئنسرهای اسنپ چت نیز شروع کرده‏ است.

تحقیقات مرکز پیو نشان می‎دهد در حال حاضر اینستاگرام،‌ یوتیوب و اسنپ چت محبوب‎ترین شبکه‎های اجتماعی در نزد نوجوانان امریکایی هستند. پس تعجبی ندارد که عمده سهم بازار ویدیو مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ نیز در دست این شبکه‏‌های اجتماعی باشد. بر اساس این تحقیقات فیس‌بوک در رده‎ی چهارم قرار می‌گیرد.

باید منتظر ماند و دید که در رقابت میان این شبکه‎های اجتماعی پرطرفدار،‌ بالاخره کدام یکی موفق می‌شود در عرصه‏‎ی ویدیو مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ دست‎نیافتنی شود.

منبع وب‎سایت marketingtechnews.net ؛

 

پست های توصیه شده
نمایش 2 دیدگاه
ترک بک ها

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

سئو چیست