بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و کسب‌وکارهای سکه!

 در ماركتينگ

وارد سال 2018 شده‌ایم و می‌خواهیم وضعیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را در سال گذشته بررسی کنیم. بسیاری از استراتژی‌هایی که در گذشته استفاده شده است، دیگر به هیچ وجه برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی جایی ندارند. برای مثال، همیشه محتوا برای توضیح دادن به خریداران و لذت بردن آنها مهم بوده است. اما با این وجود، سایر فعالیت‌ها با سرعت زیاد درحال تغییر است. آیا شما برای استراتژی‌های جدید بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آماده هستید؟

در صورتی که به مباحث بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند هستید،‌ با مراجعه به مطلب «تبلیغات در اینستاگرام و کار دشوار جلب نظر اهالی اینستاگرام!» در وبلاگ ویرا ورنا بیشتر با روش‌های تبلیغات در اینستاگرام آشنا خواهید شد.

بازاریابی در شبکه‎‌های اجتماعی و بازار داغ سلبریتی‌؛

روزهایی که شما با افراد مشهور (سلبریتی)، برای ارتقای برند خود، کار می کردید، گذشته است. خریداران نه تنها به اندازه کافی آگاهی دریافت می کنند و متوجه می‌شوند که این سلبریتی‌ها احتمالا از هیچ یک از محصولات تبلیغ شده استفاده نمی کنند. بلکه سلبریتی‌ها نیز نشان داده‌اند که کمتر به ایده‌های تبلیغاتی، اشتیاق دارند.

در این ویدئو، تعدادی از افرادی که در یوتیوب مشهور شده‌اند و دارای تأثیر فوق‌العاده‌ای هستند را مشاهده خواهید کرد.

برای اینکه بیشتر با روش‌های نوین بازاریابی در شبکه‎‌های اجتماعی آشنا شوید، در ادامه و در دو  پست زیر پیج‌های Instagram را از صفحات شخصی اسکات دیسیک و نائومی کمپبل می‌بینید:

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

در تصویر بالا اسکات دیسیک مردم را تشویق به استفاده از محصولات بوتیا می‌کند و می‌گوید در تمرینات روزانه‌ی تابستانی از این محصول استفاده می‌کند.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعیدر تصویر بالا نائومی کمپبل از زیبایی و خوبی کفش‌های آدیداس تعریف می‌کند و از دوستش و همه‌ی مدل‌های آدیداس مخصوصا مدل جدید تشکر می‌کند.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی در آینه‌ی آمار و ارقام؛‌

آیا سلبریتی‌ها واضح‌تر از این می‌توانند اشتیاق خودشان را نشان دهند؟ به جای اینکه با حمایت قاطعانه به ارتقای برند کمک کنند، آنها بدون آنکه برای برند شما دل بسوزانند همانطور که هر برند دیگری را معرفی می‌کنند، از برند شما برای مشتری تعریف و تمجید خواهند کرد.
این به این معنی نیست که بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی در سال پیش‌رو، یک بازاریابی محبوب نخواهد بود و حوصله سر بر از آب در خواهد آمد. در سال 2018، انتظار می‌رود اینفلوئنسری را ببینید که در واقع از محصولاتی که با دنیا به اشتراک می گذارد، استفاده می کند. این به این معنی است که آنهایی که محصولات را به اشتراک می‌گذارند شاید سلبریتی نباشند، اما افرادی تأثیرگذارند. آنها افرادی هستند که دنبال‌کنندگان‌شان را افزایش می‌دهند و این ویژگی نیز از محبوبیت بالای آن‌ها سرچشمه می‌گیرد. به عنوان مثال، سرآشپز محلی ممکن است برخی از مارک‌های ظروف آشپزخانه را که دوست دارد، به اشتراک بگذارد. یک طراح تازه وارد می‌تواند با طراحان مورد علاقه خود برای به اشتراک گذاشتن آخرین نظرات، ارتباط داشته باشد.
مخاطبان خاص‌تر، جذابیت بیشتری خواهند داشت. در حقیقت، طرفداران با کمتر از 5000 دنبال‌کننده، 26 درصد از مشاغل را پوشش می‌دهند. در حالی که سلبریتی‌ها نزدیک به 2 درصد نیز در تبلیغ مشاغل درگیر نیستند.

جدول زیر تأثیر اینستاگرام را با توجه به تعداد دنبال‌کنندگان در سال 2017 نشان می‌دهد:

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تجربه‌ی موفق موبایل؛

گوشی‌های هوشمند در حال حاضر رایج ترین ابزار برای مرور وب هستند. در حالی که 43.4 درصد هنوز لپ‌تاپ و دسکتاپ خود را ترجیح می‌دهند. این روزها 51.4 درصد گوشی‌های خود را برای مرور وب ترجیح می‌دهند. پس هیچ جای تعجب ندارد اگر بیش از نیمی از کاربران وب‌سایت شما از اینکه فکری برای نمایش محتوای سایت بر روی گوشی همراه نکرده‌اید، از دست کسب‌وکار شما دل‌چرکین شوند.

 

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

در سال‌‎های گذشته تجربه ثابت کرده است که کسب‌وکارهایی که در دنیای دیجیتال نسبت به بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بی‌توجه بوده‌اند از صفحه‌ی روزگار محو شده‌اند.
در سال 2018 شاهد رواج جست‌وجوهای صوتی هستیم و به نظر می‌رسد که شرکت‌ها در این زمینه با یکدیگر رقابت سختی دارند.  در سال 2016، بیش از 20 درصد از جستجوها با فرمان صوتی انجام می‌شد. در  سال 2017، 41 درصد از جستجوها از طریق فرمان صوتی بوده است.
برای اینکه در زمینه‌ی جست‌وجوهای صوتی از سایر رقبا پیش بیفتید و زودتر به اوامر صوتی مشتریان آنلاین پاسخ دهید باید کلیدواژه‌های صوتی را مانند کلیدواژه‌های متنی دستچین کنید و این کلیدواژه‌ها را در فضای مجازی از آن خود کنید. در هر صورت، این رمز پیروزی است در جستجوهای صوتی، کوتاه، مختصر و مفید باشید.

منبع وب‌سایت business2community.com ؛‌

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

چرا بازاريابي ديجيتال (ديجيتال ماركتينگ) براي كسب و كارها الزامي است؟بازار هدف