برندینگ پزشکی و ۷ گام اساسی تا موفقیت؛‌

 در برندينگ

وقتی از برندینگ صحبت می‎کنیم، اغلب فراموش می‎کنیم که پزشکان نیز با کمک برندینگ پزشکی، عملکرد مؤثرتری در حوزه‎ی سلامت خواهند داشت. برندینگ پزشکی از جمله فواید علم مدیریت برای دسترسی آسان‌تر جامعه‎ی پزشکی به افرادی است که برای علاج نیازمندی‎های درمانی خود به دنبال طبیبانی حاذق هستند.

برندینگ تنها در ترویج نام و نشان تجاری شرکت‌های مشهوری چون اپل یا کوکاکولا خلاصه نمی‎شود، یا برندینگ شخصی تنها گرهگشای سلبریتی‌ها برای دیده شدن نیست، بلکه مطب پزشکان یا هر پزشکی که تلاش می‎کند خدمات درمانی گسترده‎تری را در اختیار جامعه‏‌ی خود قرار دهد، این بخت را دارد تا با استفاده از آموزه‎های برندینگ،‌ تصویری شفاف‎تری از حرفه و تخصص خود را به گوش دیگران برساند.

بنابراین اگر شما پزشک عمومی، پزشک جراح، دندانپزشک یا عضوی از جامعه‎ی پزشکی باشید با کمک برندینگ قادر خواهید بود تا از دانش و تخصص‌هایتان بیشتر برای مخاطبان سخن بگویید و با برندینگ مؤثر حرفه‏‌ی خود، تصویری که به درستی قابلیت‎ها و توانایی‎های شما را به تصویر می‌کشد در جامعه به نمایش درآورید.

در ادامه با وب‎سایت ویراورنا همراه باشید تا با 7 گام اساسی که برای برندینگ پزشکی ضروری هستند، بیشتر آشنا شوید؛

در برندینگ پزشکی توانمند باشید؛

برندینگ پزشکیفهرستی از توانایی‌ها و قابلیت‎های خود خارج از حوزه‌ی درمان و سلامت پیدا کنید تا به قصد برندینگ پزشکی بیشتر روی آن‌ها تمرکز کنید، برای مثال ببینید چقدر سخنران خوبی هستید؟‌ چقدر به فعالیت‎های ادبی و فرهنگی اهتمام می‌ورزید؟‌ ویترین فعالیت‎های ورزشی شما با کدام افتخارات تزئین شده است؟‌ پر رنگ بودن مواردی از این دست در فهرست قابلیت‎های شما، فرصت‌های مساعدی را برای ساخت برندی دوست‎داشتنی و قابل اعتماد برای شما فراهم خواهند کرد.

در برندینگ پزشکی منحصربفرد باشید؛

برندینگ پزشکیبا مرور فهرست قابلیت‎های خود،‌ توانمندی‎هایی که کمک می‎کنند تا شما در حرفه‎ی پزشکی از سایر همکارانتان متمایز باشید را مشخص کنید تا برندینگ پزشکی خود را بر شانه‎ی این ویژگی‎های منحصربفرد بنا کنید. برای مثال اگر پزشک ورزشکار و ورزش‎دوستی هستید که از ورزش برای درمان چاقی کمک می‎گیرید، به بهترین وجه این نکته را هنگام خلق برندینگ شخصی برای مخاطبان تشریح کنید.

در برندینگ پزشکی متخصص باشید؛‌

برندینگ پزشکیبعد از اینکه علاقه‎مندی‌های خود را شناسایی کردید و از این علاقه‏‌مندی‌ها برای دستچین توانمندی‎های برندساز در حوزه‎ی برندینگ پزشکی بهره بردید، لازم است تا در توانمندی که سیطره‎ی برندینگ شما شده است، متخصص و صاحب‎نظر شوید. برای این منظور می‎توانید در حوزه‎ی قابلیت‎های شخصیتان (پزشکی یا غیر پزشکی)‌ متخصص شوید، یا اگر متخصص هستید،‌تواضع را کنار بگذارید و با استفاده از رسانه‌‏های مختلف دیداری و شنیداری در مورد تخصصتان با مخاطبان صحبت کنید.

برای مثال اگر در فعالیت‎های غیر پزشکی مقام یا عنوانی کسب کرده‌‏اید یا اینکه تحقیقاتتان در حوزه‎ی تخصص شما مورد تقدیر قرار گرفته‏‌اند، حتما از این اخبار برای حضوری مؤثرتر در برندینگ پزشکی بهره ببرید.

در برندینگ پزشکی مخاطبانتان را بشناسید؛‌

برندینگ پزشکیبعد از اینکه از معرفی توانمندی‎ها و تخصص‎هایتان فارغ شدید، به مخاطبی که قرار است پایم برندینگ شما را بشنود، فکر کنید تا هنگام خلق برندینگ شخصی خود، پیام‎های صریح‏تری را مخابره کنید،‌ به عنوان مثال اگر متخصص بیماری‎های زنان هستید،‌ باید به برندسازی نزد مخاطبان خانم بیندیشید، یا اینکه گامی پیش‌تر بروید و در میان مخاطبان زن، زنان باردار را از زنان مجرد جدا کنید.

در نمونه‎ای دیگر برای دستیابی به موفقیت بیشتر برای برندینگ شخصی،‌ اگر در حوزه‌ی واردات تجهیزات پزشکی کار می‌کنید، بهتر است برای اطلاع‎رسانی به همکاران پزشک خود برنامه‌‏ریزی کنید.

در برندینگ پزشکی با یک کلام به ختم کلام برسید؛

برندینگ پزشکیوقتی به عنوان یک پزشک مورد اعتماد، برند شخصی خود را ساختید،‌ باید این برند را سر لوحه‎ی فعالیت‎های بازاریابی خود قرار دهید، یعنی در وب‎سایت، شبکه‏‌های اجتماعی، روزنامه و حتی برنامه‏‌های تلویزیونی، تصویری از خود ارائه کنید که با این برند هماهنگ و همداستان باشد. حتما در شبکه‏‌های اجتماعی مختلف با حساب‎های متنوع مشارکت داشته باشید و متناسب با برندتان به طور منظم مطالب جدیدی را منتشر کنید، اما مراقب باشید تا حوزه‎ی عمومی، حریم خصوصی شما را به هم نریزد و به اشتباه پای مخاطبان را به زندگانی شخصی خود باز نکنید.

در برندینگ پزشکی قدر فرصت‎ها را بدانید؛

برندینگ پزشکیبرای اینکه برند شما بیشتر شناخته شود و در ذهن مشتریان توسعه پیدا کند، باید تا می‎توانید از فرصت‎های موجود برای ترویج برندتان استفاده کنید، برای مثال در برنامه‏‌های تلویزیونی یا رادیویی شرکت کنید و اطلاعات پزشکی سودمند در مورد تخصصتان به مخاطبان ارائه کنید یا اینکه برای پست‎های شبکه‏‌های اجتماعی کامنت مناسب بگذارید و در اولین فرصت به نظرات مخاطبان پاسخ دهید. برای این منظور می‎توانید برای توسعه‏‌ی برند خود وب‎سایت طراحی کنید یا پادکست بسازید. این روزها طراحی سایت پزشکان بازار داغی دارد و بسیاری از همکاران شما از طریق طراحی سایت پزشکی با مخاطبان بیشتری در ارتباط هستند.

در برندینگ پزشکی صبور باشید؛‌

برندینگ پزشکیبرای برند شدن در حوزه‎ی سلامت یا پزشکی نیز مانند هر حوزه‏‌ی دیگری صبور باشید و انتظار نداشته باشید تا یک شبه از طریق طراحی سایت پزشکی یا تولید پادکست و تبلیغات در شبکه‏‌های اجتماعی به تمام اهداف خود خواهید رسید، برای این مهم باید کمی شکیبا باشید و برنامه‎ی منظمی داشته باشید.

کانون تبلیغاتی بین‎المللی ویراورنا و برندینگ پزشکی ؛‌

برندینگ پزشکیاگر بعد از خواندن این مطلب تصمیم گرفتید تا در مورد طراحی سایت پزشکی بیشتر بدانید یا از تعرفه‌‏های تولید پادکست یا تبلیغات در شبکه‎های اجتماعی اطلاعات بیشتری کسب کنید با کانون تبلیغاتی ویراورنا تماس بگیرید تا در تمام مراحل برای برندسازی در حرفه‎ی پزشکی همراهتان باشیم.

منبع وب‌سایت kevinmd.com ؛‌

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

نقش فونت در برندینگطراحی کاراکتر بازی