برندینگ پزشکی و ۷ گام اساسی تا موفقیت؛
وقتی از برندینگ صحبت میکنیم، اغلب فراموش میکنیم که پزشکان نیز با کمک برندینگ پزشکی، عملکرد مؤثرتری در حوزهی سلامت خواهند داشت. برندینگ پزشکی از جمله فواید علم مدیریت برای دسترسی آسانتر جامعهی پزشکی به افرادی است که برای علاج نیازمندیهای درمانی خود به دنبال طبیبانی حاذق هستند.
برندینگ تنها در ترویج نام و نشان تجاری شرکتهای مشهوری چون اپل یا کوکاکولا خلاصه نمیشود، یا برندینگ شخصی تنها گرهگشای سلبریتیها برای دیده شدن نیست، بلکه مطب پزشکان یا هر پزشکی که تلاش میکند خدمات درمانی گستردهتری را در اختیار جامعهی خود قرار دهد، این بخت را دارد تا با استفاده از آموزههای برندینگ، تصویری شفافتری از حرفه و تخصص خود را به گوش دیگران برساند.
بنابراین اگر شما پزشک عمومی، پزشک جراح، دندانپزشک یا عضوی از جامعهی پزشکی باشید با کمک برندینگ قادر خواهید بود تا از دانش و تخصصهایتان بیشتر برای مخاطبان سخن بگویید و با برندینگ مؤثر حرفهی خود، تصویری که به درستی قابلیتها و تواناییهای شما را به تصویر میکشد در جامعه به نمایش درآورید.
در ادامه با وبسایت ویراورنا همراه باشید تا با 7 گام اساسی که برای برندینگ پزشکی ضروری هستند، بیشتر آشنا شوید؛
در برندینگ پزشکی توانمند باشید؛
فهرستی از تواناییها و قابلیتهای خود خارج از حوزهی درمان و سلامت پیدا کنید تا به قصد برندینگ پزشکی بیشتر روی آنها تمرکز کنید، برای مثال ببینید چقدر سخنران خوبی هستید؟ چقدر به فعالیتهای ادبی و فرهنگی اهتمام میورزید؟ ویترین فعالیتهای ورزشی شما با کدام افتخارات تزئین شده است؟ پر رنگ بودن مواردی از این دست در فهرست قابلیتهای شما، فرصتهای مساعدی را برای ساخت برندی دوستداشتنی و قابل اعتماد برای شما فراهم خواهند کرد.
در برندینگ پزشکی منحصربفرد باشید؛
با مرور فهرست قابلیتهای خود، توانمندیهایی که کمک میکنند تا شما در حرفهی پزشکی از سایر همکارانتان متمایز باشید را مشخص کنید تا برندینگ پزشکی خود را بر شانهی این ویژگیهای منحصربفرد بنا کنید. برای مثال اگر پزشک ورزشکار و ورزشدوستی هستید که از ورزش برای درمان چاقی کمک میگیرید، به بهترین وجه این نکته را هنگام خلق برندینگ شخصی برای مخاطبان تشریح کنید.
در برندینگ پزشکی متخصص باشید؛
بعد از اینکه علاقهمندیهای خود را شناسایی کردید و از این علاقهمندیها برای دستچین توانمندیهای برندساز در حوزهی برندینگ پزشکی بهره بردید، لازم است تا در توانمندی که سیطرهی برندینگ شما شده است، متخصص و صاحبنظر شوید. برای این منظور میتوانید در حوزهی قابلیتهای شخصیتان (پزشکی یا غیر پزشکی) متخصص شوید، یا اگر متخصص هستید،تواضع را کنار بگذارید و با استفاده از رسانههای مختلف دیداری و شنیداری در مورد تخصصتان با مخاطبان صحبت کنید.
برای مثال اگر در فعالیتهای غیر پزشکی مقام یا عنوانی کسب کردهاید یا اینکه تحقیقاتتان در حوزهی تخصص شما مورد تقدیر قرار گرفتهاند، حتما از این اخبار برای حضوری مؤثرتر در برندینگ پزشکی بهره ببرید.
در برندینگ پزشکی مخاطبانتان را بشناسید؛
بعد از اینکه از معرفی توانمندیها و تخصصهایتان فارغ شدید، به مخاطبی که قرار است پایم برندینگ شما را بشنود، فکر کنید تا هنگام خلق برندینگ شخصی خود، پیامهای صریحتری را مخابره کنید، به عنوان مثال اگر متخصص بیماریهای زنان هستید، باید به برندسازی نزد مخاطبان خانم بیندیشید، یا اینکه گامی پیشتر بروید و در میان مخاطبان زن، زنان باردار را از زنان مجرد جدا کنید.
در نمونهای دیگر برای دستیابی به موفقیت بیشتر برای برندینگ شخصی، اگر در حوزهی واردات تجهیزات پزشکی کار میکنید، بهتر است برای اطلاعرسانی به همکاران پزشک خود برنامهریزی کنید.
در برندینگ پزشکی با یک کلام به ختم کلام برسید؛
وقتی به عنوان یک پزشک مورد اعتماد، برند شخصی خود را ساختید، باید این برند را سر لوحهی فعالیتهای بازاریابی خود قرار دهید، یعنی در وبسایت، شبکههای اجتماعی، روزنامه و حتی برنامههای تلویزیونی، تصویری از خود ارائه کنید که با این برند هماهنگ و همداستان باشد. حتما در شبکههای اجتماعی مختلف با حسابهای متنوع مشارکت داشته باشید و متناسب با برندتان به طور منظم مطالب جدیدی را منتشر کنید، اما مراقب باشید تا حوزهی عمومی، حریم خصوصی شما را به هم نریزد و به اشتباه پای مخاطبان را به زندگانی شخصی خود باز نکنید.
در برندینگ پزشکی قدر فرصتها را بدانید؛
برای اینکه برند شما بیشتر شناخته شود و در ذهن مشتریان توسعه پیدا کند، باید تا میتوانید از فرصتهای موجود برای ترویج برندتان استفاده کنید، برای مثال در برنامههای تلویزیونی یا رادیویی شرکت کنید و اطلاعات پزشکی سودمند در مورد تخصصتان به مخاطبان ارائه کنید یا اینکه برای پستهای شبکههای اجتماعی کامنت مناسب بگذارید و در اولین فرصت به نظرات مخاطبان پاسخ دهید. برای این منظور میتوانید برای توسعهی برند خود وبسایت طراحی کنید یا پادکست بسازید. این روزها طراحی سایت پزشکان بازار داغی دارد و بسیاری از همکاران شما از طریق طراحی سایت پزشکی با مخاطبان بیشتری در ارتباط هستند.
در برندینگ پزشکی صبور باشید؛
برای برند شدن در حوزهی سلامت یا پزشکی نیز مانند هر حوزهی دیگری صبور باشید و انتظار نداشته باشید تا یک شبه از طریق طراحی سایت پزشکی یا تولید پادکست و تبلیغات در شبکههای اجتماعی به تمام اهداف خود خواهید رسید، برای این مهم باید کمی شکیبا باشید و برنامهی منظمی داشته باشید.
کانون تبلیغاتی بینالمللی ویراورنا و برندینگ پزشکی ؛
اگر بعد از خواندن این مطلب تصمیم گرفتید تا در مورد طراحی سایت پزشکی بیشتر بدانید یا از تعرفههای تولید پادکست یا تبلیغات در شبکههای اجتماعی اطلاعات بیشتری کسب کنید با کانون تبلیغاتی ویراورنا تماس بگیرید تا در تمام مراحل برای برندسازی در حرفهی پزشکی همراهتان باشیم.
منبع وبسایت kevinmd.com ؛