برند نایک و سی سالگی کمپین «فقط انجامش بده!»

 در برندينگ

سی سالگی کمپین تبلیغاتی «فقط انجامش بده!‌» آنقدر برای برند نایک مهم است که حاضر شده خشم آتشین دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در توئیتر را به جان بخرد و با انتخاب کالین کپرنیک Colin Kaepernick به عنوان سفیر برند نایک به این کمپین تبلیغاتی مشهور بیش از هر زمان دیگری رنگ و بوی سیاسی ببخشد.

برند نایک و یک انتخاب سیاسی؛

برند نایکعلت تمام این هیاهو این است که کالین کپرنیک Colin Kaepernick از جمله ورزشکاران لیگ فوتبال امریکایی NFL است که از رهبران پیشگام جنبش اعتراضی امریکاییان افریقایی تبار محسوب می‌شود. ورزشکارانی که در آغاز مسابقه‌های لیگ فوتبال امریکایی NFL ، هنگام پخش سرود ملی این کشور به نشانه‌ی اعتراض به تبعیض نژادی، بر روی زمین زانو می‌زنند. در واقع نایک با انتخاب ورزشکاری با چنین سابقه‌ی سیاسی برای بزرگداشت سی امین سالگرد کمپین تبلیغاتی «فقط انجامش بده!» سر و صدای سیاستمداران تندرویی چون دونالد ترامپ را بلند کرده است.

البته سخنگوی شرکت نایک هرگونه قصد و نیت سیاسی برای این انتخاب حساسیت‌برانگیز را انکار کرده است و مدعی شده که برند نایک به طور معمول با ورزشکاران حرفه‌ای و محبوب همکار کرده و می‌کند،‌ برای مثال آغاز همکاری حرفه‌ای این برند با کالین کپرنیک Colin Kaepernick به چند سال قبل و سال 2011 میلادی باز می‌گردد. سخنگوی شرکت نایک اضافه کرده است که در تکریم سی سالگی کمپین «فقط انجامش بده!» کالین کپرنیک Colin Kaepernick تنها نیست و ورزشکاران دیگری از سرتاسر امریکا وی را در این زمینه یاری می‌کنند.

برند نایک و جشن سی سالگی یک کمپین؛‌

برند نایکاز بخت خوش برند نایک و به کوری چشم منتقدان کپرنیک در جایگاه یک اینفلوئنسر مارکتینگ تحرکات تبلیغاتی برای کمپین «فقط انجامش بده» را خیلی سریع شروع کرده و با انتشار تصویری سیاه و سپید در صفحه‌ی اینستاگرام و حساب توئیتر خود با شعار «به چیزی باور داشته باش، حتی اگر مجبور باشی برای همان چیز، همه چیزت را قربانی کنی!» کلی لایک و ریتوئیت جمع کرده است.

جالب است که همین پیام ساده در ساعات اولیه انتشار حسابی مورد استقبال طرفداران و دنبال‌کنندگان این ورزشکار در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است و به خوبی برند نایک را بر سر زبان‌ها انداخته و یاد کمپین تبلیغاتی «فقط انجامش بده!» را دوباره زنده کرده است.

برند نایک و تکرار شعار «فقط انجامش بده»!

برند نایکقائم‌مقام برند نایک در امریکای شمالی نیز در گفت‌وگویی خبری اعلام کرده است که:‌

«از نظر ما کالین یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران حرفه‌ای در میان ورزشکاران نسل حاضر است که موفق شده از قدرت این محبوبیت برای ایجاد تحول مثبت در جامعه استفاده کند.»

نکته‌ی ظریف ماجرا اینجاست که برند نایک پیش‌تر به خاطر ساخت تبلیغی با حضور مدل امریکایی – افریقایی تبار به نژادپرستی از سوی فعالان حقوق شهروندی متهم شده است.

منبع وب‌سایت thedrum.com ؛

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

طراحی کاراکتر برندشرکت اسباب‌بازی متل