راه‌اندازی کسب و کار و ۵ ایده‎ی راهگشا؛‌

 در برندينگ

پس از راه‌اندازی کسب و کار طبق تحقیقات؛ در حدود دو سوم کسب‌ و کارها تنها دو سال، نیمی از آنها پنج سال و یک سوم نیز پس از گذشت ده سال از راه‎اندازی کسب و کار در دنیای تجارت دوام می‌آورند. احتمال بقای یک شرکت پس از راه‌اندازی کسب و کار با بالا رفتن سابقه‎ی آن شرکت بیشتر می‌شود.

دنیای تجارت به خصوص پس از راه‌اندازی کسب و کار ثابت و راکد نیست. بلکه دستخوش فراز و نشیب‌های بسیاری است. در دنیای کنونی هزاران مانع بر سر راه‎اندازی کسب و کارها ظاهر می‌شود و اگر شما خودتان را برای رویایی با این موانع آماده نسازید، ممکن است در طی مسیر راه‌اندازی کسب و کار دچار مشکلات عدیده شوید.

پیش از شروع مطالعه‎ی این مطلب پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کار کوچکی هستید،‌ مطلب بهترین روش تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک را در وبلاگ ویرا ورنا مطالعه کنید.

در ادامه با وب‎سایت شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا در این مقاله پنج روش برای مقابله و پشت سر گذاشتن موانع عمده بر سر راه‌اندازی کسب و کار شرح داده می‌شود.

راه‌اندازی کسب و کار استقبال از چالش‌های پیش‌رو؛‌

راه‎اندازی کسب و کارچالش، بخش جدایی‌ناپذیر  در راه‌اندازی کسب و کار است. بدون چالش، قطعاً هر کسب و کاری می تواند موفق باشد! بسیاری از کارآفرینان تلاششان بر این است که با فراهم آوردن منابع انسانی و مادی کافی، برموانع پیش رویشان در استارتآپ‌ها غلبه کنند.

با این حال بسیاری از آنها در بنیان نهادن برنامه ها و طرح هایی برای پیشامدهای غیر مترقبه اقدام نمی‌کنند. در کسب و کار، همانطور که انتظار فروش و سود عالی داریم، باید انتظار چالش‌هایی را نیز داشته باشیم و برای مقابله و عبور از این چالش ها برنامه ها و طرح هایی مد نظر داشته باشیم.

راه‌اندازی کسب و کار جبر و احتمال چالش‌ها؛

راه‌اندازی کسب و کارجهان تجارت و کسب و کار آمیخته با تغییرات زیاد در سلیقه ها و رفتارهای مشتریان است. علاوه بر این؛ تغییرات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی نیز می تواند در هر مرحله ای روی راه‌اندازی کسب و کار تاثیر بگذارد. ایفوما آگو (Ifeoma Agu) یکی از بنیان گذاران شرکت Ivonmelda Makeova در این باره می گوید:

«در دوران استارت آپ شرکتمان، ما بر دو چالش اساسی یعنی عدم وجود سرمایه کافی و مکان مناسب برای کسب و کارمان فائق آمدیم. ما تصمیم گرفتیم شمار زیادی ویدئوهای یوتیوب درباره آرایشگری و درست کردن موها، دانلود کنیم. چرا که نمی توانستیم از عهده مخارج آموزش برآئیم. دوم اینکه، هنگامیکه بازار هدفمان (عمدتاً دانشجویان فارغ التحصیل و  همچنین کارشناسی ارشد) به صورت انبوه از یک مکان به مکانی دیگر مهاجرت کردند، ما نیز آنها را دنبال کردیم.»

راه‌اندازی کسب و کار و چالش فناوری؛

راه‎اندازی کسب و کاریکی از بهترین اتفاقات در دنیای تجارت و راه‎اندازی کسب و کار ظهور فناوری دیجیتال در این عرصه است. کسب و کارها در دنیای دیجیتال؛ از تبلیغات در شبکه‎های اجتماعی، اپلیکیشن‎ها و  نرم افزارهای کسب و کار سود می‌برند.

در دنیای مدرن، بدون استفاده از نوعی استراتژی بازاریابی آنلاین، موفقیت کسب‌ و کارها بسیار سخت است. درصد زیادی از آمریکائی‌ها خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند، این درحالی‌ است که هنوز بسیاری از کسب‌ و کارهای کوچک در این کشور حتی یک وب‌سایت هم ندارند.

راوی گولاپالی (Ravi Gullapalli) بنیان‌گذار  Fastra Messenger می‌گوید:

«در  شرکت فاسترا، ما اعتقاد داریم که فناوری ارتباطات (IT) در جهت واقعیت افزوده (augmented reality) پیش می‌رود. مسنجر فاسترا، امکانات جدید متعددی را بوجود می آورد و ما می‌خواهیم کل فرآیند چت کردن را به روشی مدرن و بدیع تغییر دهیم. نه‌تنها در حال حاضر ما در حال تولید فیلترهای واقعیت افزوده برای اپلیکیشن مسنجر فاسترا هستیم، بلکه به شرکت‌های کوچک، خرده‌فروشی‌ها، مدارس و مراکز آموزشی نیز کمک می‌کنیم که از فنّاوری واقعیت افزوده استفاده کنند.»

اگر با فنّاوری‌های جدید تطبیق پیدا نکنید، عمر کسب‌ و کار شما نمی‌تواند چندان طولانی باشد. بسیاری از اپلیکیشن‌های کنونی در آیفون و اندروید می‌توانند در دو تا سه سال آینده به اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی (virtual reality) تبدیل شوند.

راه‎اندازی کسب و کار و چالش رقبا؛

راه‌اندازی کسب و کاردنیای امروز تجارت، دنیای بقای بهترین‌هاست. به دلیل رقابت شدید در میان کسب‌ و کارها، بسیاری از آنها برای محو نشدن در سایه رقبای قدرتمند دست‌وپا می‌زنند. اگر شما خلاق و نوآور نباشید، ممکن است کسب‌ و کارتان با شکست مواجه شود.

راه‎اندازی کسب و کار و چالش اطلاعات؛

راه‎اندازی کسب و کاردانش و اطلاعات برای موفقیت کسب‌وکار حیاتی است. دانشی که شما برای شروع کسب‌وکارتان نیاز دارید، لزوماً برای اداره آن کسب‌وکار کافی نیست!

با کارآفرینان موفق ارتباط برقرار کنید. کتاب‌ها و مقالات متعدد در زمینه کسب‌وکار مطالعه کنید. در کنفرانس ها و سمینارهای کسب‌وکار شرکت کنید. قطعاً این کارها ذهن شما را روشن می‌کند. باعث رشد شما شده بطوریکه به کوچک‌ترین تغییرات جدید در حوزه کسب‌وکارتان حساسیت بیشتری نشان خواهید داد. با داشتن اطلاعات کافی و مناسب، می‌توانید با موفقیت، موانع پیش روی در کسب‌وکارتان را مدیرت و پشت سر بگذارید.

منبع وب‌سایت entrepreneur.com ؛

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

تبلیغات برندبرندینگ خلاق