سئو و بهینه‎سازی سایت چطور آمار بازدیدکنندگان را بالا می‌برد؟

 در ماركتينگ

سئو و بهینه‎سازی سایت یک وظیفه‏‌ی بنیادین دارد، اینکه آمار بازدیدکنندگان سایت شما را تا سر حد امکان بالا ببرند. سئو و بهینه‎سازی سایت ابزاری است تا محتوای تولید شده در سایتتان محملی برای دیده و خوانده شدن پیدا کند و به دست مخاطبان خاصشان برسد.

اگر در تولید محتوا این هنرمندی را به خرج دهید که محتوای تولیدی شما هم به مذاق موتور جستجوی گوگل و هم به کام مخاطب خوش بیاید، اطمینان داشته باشید که مطلب و محتوای تولیدی شما جایگاه خوبی در جستجوهای اینترنتی پیدا خواهد کرد. در این صورت پست‎های شما جزو اولین پاسخ‏‌هایی خواهد شد که در فهرست نمایش موتور جستجو برای سؤال کاربر نمایش داده می‎شوند.

سئو و بهینه‎سازی سایت چطور تولید محتوا را کامل می‎کند؟‌

سئو و بهینه‎سازی سایتبا وجود اینکه سئو و بهینه‎سازی سایت تعریفی ساده و سرراست دارد،‌ اما هنوز بسیاری از افراد سئوی سایت را با تکنیک‎های کلاهبردانه‏‌ای که با نام سئو کلاه سیاه معروف شده است،‌ اشتباه می‌گیرند و تصور می‎کنند که سئو نوعی شعبده‌‏بازی یا جادوگری است که در چشم به هم زدنی سایتی بی‎محتوا را از صفحات آخر جستجوی گوگل به صدر فهرست نمایش می‎رساند.

سئو کلاه سیاه به تکینیک‎هایی اطلاق می‎شود که پیش از بلوغ فکری الگوریتم موتور جستجوی گوگل طرفداران زیادی داشتند و تلاش می‎کردند تا از طریق خرید بک‎لینک یا انباشتن بدون منطق محتوا از کلیدواژه‎های پر مخاطب رتبه بازدید سایت را بالا بیاورند.

مدتی است که برای مقابله با مفهوم سئو کلاه سیاه،‌ سئو کلاه سفید ایجاد شده است که معنای واقعی سئو را نمایندگی می‎کند و فرآیند تولید محتوای با کیفیت و بهینه شده برای سایت را تشریح می‎کند. به بیانی ساده تولید محتوای با کیفیت بر مبنای سئو و بهینه‎سازی سایت، تولید مطالبی است که برای دل مخاطب آماده می‎شوند و هدف از بارگذاریشان بر روی سایت، فریب الگوریتم موتور جستجوی گوگل نیست.

سئو کلاه سفید یک تیر و دو نشان زدن را برای بازدید سایت شما به ارمغان می‎آورد، زیرا از یک سو به لطف تولید محتوایی جذاب برایتان بازدیدکننده و مخاطب دست و پا می‎کند و از طرف دیگر به جای آنکه با محتوای تقلبی در چشم گوگل خوار و خفیفتان کند،‌ در لیست پربازدیدهای موتور جستجوی گوگل عزیزتان می‎کند.

سئو و بهینه‎سازی سایت بهتر است یا خرید کلیک؛‌

سئو و بهینه‎سازی سایتهمانطور که اشاره کردیم،‌ بسیاری از مواقع شاهد هستیم که کاربران سئو سایت را با خرید بک لینک یا خرید کلیک اشتباه می‎کنند و اینطور تصور می‎کنند که سئو سایت به معنی پرداخت هزینه‎ای است تا یک شبه آمار بازدیدهای سایت دو چندان شود. در صورتی که سئو و بهینه‌سازی سایت به معنای صرف هزینه برای تبلیغات کلیکی در کنار تولید محتوای با کیفیت به صورت ارگانیک است. اما از آنجا که تولید محتوای با کیفیت نیازمند دقت، تلاش و شکیبایی است، بیشتر شاهدیم که کسب‎وکارها از تبلیغات کلیکی به عنوان راه‎حلی زودبازده استقبال می‎کنند،‌ اما از بحث پر اهمیت و تأثیرگذار تولید محتوا غافل می‌شوند.

برای اینکه با بحث سئو و تولید محتوای ارگانیک بیشتر آشنا شوید،‌ پیشنهاد می‎کنیم تا مقاله‎ی «سئو چیست و چگونه به بهینه‎سازی سایت کمک می‎کند»‌ را در وبلاگ ویراورنا مطالعه کنید.

سئو و بهینه‎سازی سایت در حالت آن پیج؛‌

سئو و بهینه‎سازی سایتسئو آن پیج (On-Page) به آن دسته از فعالیت‌هایی اطلاق می‎شود که بر روی سایت شما انجام می‎شود تا سایت در فهرست نمایش موتورهای جستجو جایگاه بهتری را از آن خود کند. خلق تجربه کاربری جذاب نیز از زیر مجموعه‎های سئو آن پیج (On-Page) محسوب می‎شود. با شناخت تاکتیک‎های سئو آن پیج (On-Page) می‎توان تا حد زیادی معمای سئو را حل کرد و دریافت که حرف حساب سئو چیست و سئو چگونه کار می‎کند؟‌

برخی از تکنیک‎های رایج سئو آن پیج (On-Page) عبارت‎اند از:‌

  • نگارش محتوای روزآمد، جذاب و دست اول که به مذاق مخاطبان خوش بنشیند؛‌
  • استفاده از کلید واژه در URL، عنوان اصلی، متن مقاله،‌سر تیترها؛
  • استفاده از توضیحات متا به‎گونه‎ای که موتورهای جستجو را تا رسیدن به مطلب شما راهنمایی کند.
  • استفاده از قالب و چارچوب مناسب تا کار خواندن و مرور مطلب برای مخاطب ساده‏‌تر شود.
  • سرعت بارگذاری بالای مطلب؛‌
  • استفاده از عناوین حاوی کلید واژه‌ی اصلی برای تصاویر؛‌

سئو و بهینه‎سازی سایت در حالت آف پیج؛‌

سئو و بهینه‎سازی سایت سئو آف پیج (Off-page) به ترفندها و تکنیک‎هایی اشاره می‎کند که کمک می‎کنند تا سایت شما در مقایسه با رقبایتان دیده شود و در کلاس پر از شاگرد زرنگ مدرسه‎ی دیجیتال خودی نشان دهد. سئو آف پیج (Off-page)  به موتور جستجو نشان می‎دهد که چرا سایت شما شایستگی این را دارد تا جلوتر از رقبایش به خدمت کاربر برسد و بر روی موتورهای جستجو ظاهر شود.

برخی از تکنیک‎های رایج سئو آف پیج (Off-Page) عبارت‎اند از:‌

  • ایجاد بک لینک پر مخاطب با ارجاع به مطالب پر بازدید در اینترنت؛
  • ایجاد لینک داخلی به مطالبی که بر روی وب‌سایت یا دامنه‎های شما نمایش داده شده‎اند؛
  • تولید محتوایی که قابلیت اشتراک‌گذاری در اینترنت و سایر سایت‎ها را داشته باشد.
  • تهیه فهرست روشن، با تمام جزئیات از خدماتی که به مشتریان ارائه می‎دهید بر روی وب‏‌سایت؛
  • حضور پررنگ در شبکه‎های اجتماعی؛‌

سئو و بهینه‎سازی سایت و خدمات شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا؛‌

سئو و بهینه‌سازی سایتما در شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا از تمام تکنیک‎ها آن پیج یا آف پیج سئو استفاده می‎کنیم تا وب‏سایت شما بازدید بیشتری داشته باشد و در موتورهای جستجوی گوگل جایگاه بهتری پیدا کند. برخی از خدمات شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا عبارت‎اند از:‌

شما نیز می‎توانید برای بهره‏‌مندی از خدمات سئو و بهینه‎سازی سایت در شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا با ما تماس بگیرید.

منبع وب‎سایت brightedge.com ؛‌

پست های توصیه شده
نمایش 2 دیدگاه
    ترک بک ها

    یک نظر بدهید

    نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

    سئو چیست