سئو و بهینهسازی سایت چطور آمار بازدیدکنندگان را بالا میبرد؟
سئو و بهینهسازی سایت یک وظیفهی بنیادین دارد، اینکه آمار بازدیدکنندگان سایت شما را تا سر حد امکان بالا ببرند. سئو و بهینهسازی سایت ابزاری است تا محتوای تولید شده در سایتتان محملی برای دیده و خوانده شدن پیدا کند و به دست مخاطبان خاصشان برسد.
اگر در تولید محتوا این هنرمندی را به خرج دهید که محتوای تولیدی شما هم به مذاق موتور جستجوی گوگل و هم به کام مخاطب خوش بیاید، اطمینان داشته باشید که مطلب و محتوای تولیدی شما جایگاه خوبی در جستجوهای اینترنتی پیدا خواهد کرد. در این صورت پستهای شما جزو اولین پاسخهایی خواهد شد که در فهرست نمایش موتور جستجو برای سؤال کاربر نمایش داده میشوند.
سئو و بهینهسازی سایت چطور تولید محتوا را کامل میکند؟
با وجود اینکه سئو و بهینهسازی سایت تعریفی ساده و سرراست دارد، اما هنوز بسیاری از افراد سئوی سایت را با تکنیکهای کلاهبردانهای که با نام سئو کلاه سیاه معروف شده است، اشتباه میگیرند و تصور میکنند که سئو نوعی شعبدهبازی یا جادوگری است که در چشم به هم زدنی سایتی بیمحتوا را از صفحات آخر جستجوی گوگل به صدر فهرست نمایش میرساند.
سئو کلاه سیاه به تکینیکهایی اطلاق میشود که پیش از بلوغ فکری الگوریتم موتور جستجوی گوگل طرفداران زیادی داشتند و تلاش میکردند تا از طریق خرید بکلینک یا انباشتن بدون منطق محتوا از کلیدواژههای پر مخاطب رتبه بازدید سایت را بالا بیاورند.
مدتی است که برای مقابله با مفهوم سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید ایجاد شده است که معنای واقعی سئو را نمایندگی میکند و فرآیند تولید محتوای با کیفیت و بهینه شده برای سایت را تشریح میکند. به بیانی ساده تولید محتوای با کیفیت بر مبنای سئو و بهینهسازی سایت، تولید مطالبی است که برای دل مخاطب آماده میشوند و هدف از بارگذاریشان بر روی سایت، فریب الگوریتم موتور جستجوی گوگل نیست.
سئو کلاه سفید یک تیر و دو نشان زدن را برای بازدید سایت شما به ارمغان میآورد، زیرا از یک سو به لطف تولید محتوایی جذاب برایتان بازدیدکننده و مخاطب دست و پا میکند و از طرف دیگر به جای آنکه با محتوای تقلبی در چشم گوگل خوار و خفیفتان کند، در لیست پربازدیدهای موتور جستجوی گوگل عزیزتان میکند.
سئو و بهینهسازی سایت بهتر است یا خرید کلیک؛
همانطور که اشاره کردیم، بسیاری از مواقع شاهد هستیم که کاربران سئو سایت را با خرید بک لینک یا خرید کلیک اشتباه میکنند و اینطور تصور میکنند که سئو سایت به معنی پرداخت هزینهای است تا یک شبه آمار بازدیدهای سایت دو چندان شود. در صورتی که سئو و بهینهسازی سایت به معنای صرف هزینه برای تبلیغات کلیکی در کنار تولید محتوای با کیفیت به صورت ارگانیک است. اما از آنجا که تولید محتوای با کیفیت نیازمند دقت، تلاش و شکیبایی است، بیشتر شاهدیم که کسبوکارها از تبلیغات کلیکی به عنوان راهحلی زودبازده استقبال میکنند، اما از بحث پر اهمیت و تأثیرگذار تولید محتوا غافل میشوند.
برای اینکه با بحث سئو و تولید محتوای ارگانیک بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم تا مقالهی «سئو چیست و چگونه به بهینهسازی سایت کمک میکند» را در وبلاگ ویراورنا مطالعه کنید.
سئو و بهینهسازی سایت در حالت آن پیج؛
سئو آن پیج (On-Page) به آن دسته از فعالیتهایی اطلاق میشود که بر روی سایت شما انجام میشود تا سایت در فهرست نمایش موتورهای جستجو جایگاه بهتری را از آن خود کند. خلق تجربه کاربری جذاب نیز از زیر مجموعههای سئو آن پیج (On-Page) محسوب میشود. با شناخت تاکتیکهای سئو آن پیج (On-Page) میتوان تا حد زیادی معمای سئو را حل کرد و دریافت که حرف حساب سئو چیست و سئو چگونه کار میکند؟
برخی از تکنیکهای رایج سئو آن پیج (On-Page) عبارتاند از:
- نگارش محتوای روزآمد، جذاب و دست اول که به مذاق مخاطبان خوش بنشیند؛
- استفاده از کلید واژه در URL، عنوان اصلی، متن مقاله،سر تیترها؛
- استفاده از توضیحات متا بهگونهای که موتورهای جستجو را تا رسیدن به مطلب شما راهنمایی کند.
- استفاده از قالب و چارچوب مناسب تا کار خواندن و مرور مطلب برای مخاطب سادهتر شود.
- سرعت بارگذاری بالای مطلب؛
- استفاده از عناوین حاوی کلید واژهی اصلی برای تصاویر؛
سئو و بهینهسازی سایت در حالت آف پیج؛
سئو آف پیج (Off-page) به ترفندها و تکنیکهایی اشاره میکند که کمک میکنند تا سایت شما در مقایسه با رقبایتان دیده شود و در کلاس پر از شاگرد زرنگ مدرسهی دیجیتال خودی نشان دهد. سئو آف پیج (Off-page) به موتور جستجو نشان میدهد که چرا سایت شما شایستگی این را دارد تا جلوتر از رقبایش به خدمت کاربر برسد و بر روی موتورهای جستجو ظاهر شود.
برخی از تکنیکهای رایج سئو آف پیج (Off-Page) عبارتاند از:
- ایجاد بک لینک پر مخاطب با ارجاع به مطالب پر بازدید در اینترنت؛
- ایجاد لینک داخلی به مطالبی که بر روی وبسایت یا دامنههای شما نمایش داده شدهاند؛
- تولید محتوایی که قابلیت اشتراکگذاری در اینترنت و سایر سایتها را داشته باشد.
- تهیه فهرست روشن، با تمام جزئیات از خدماتی که به مشتریان ارائه میدهید بر روی وبسایت؛
- حضور پررنگ در شبکههای اجتماعی؛
سئو و بهینهسازی سایت و خدمات شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا؛
ما در شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا از تمام تکنیکها آن پیج یا آف پیج سئو استفاده میکنیم تا وبسایت شما بازدید بیشتری داشته باشد و در موتورهای جستجوی گوگل جایگاه بهتری پیدا کند. برخی از خدمات شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا عبارتاند از:
- سئو و بهینهسازی سایت با توجه به ویژگیهای بازار هدف و مخاطبان؛
- تولید محتوای ارزش آفرین و کاربردی؛
- طراحی سایت برای خلق تجربه کاربری جذاب تا خواندن و مرور مطالب برای مخاطب ساده و دوستداشتنی باشد؛
- استفاده از کلید واژهها در طول مطلب، عنوان تیترها و توضیحات متا؛
- فراهم آوردن فرصت ایجاد بک لینک با استفاده از ظرفیتهای شبکههای اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ؛
- ایجاد لینکهای داخلی و برقراری ارتباطی سئو پسند میان مطالب مختلف وبسایت مشتری؛
شما نیز میتوانید برای بهرهمندی از خدمات سئو و بهینهسازی سایت در شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا با ما تماس بگیرید.
منبع وبسایت brightedge.com ؛
[…] و بهینهسازی محتوای سایت پیشنهاد میکنیم تا مطلب «سئو و بهینهسازی سایت چطور آمار بازدیدکنندگان را بالا …» را در وبسایت شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا مطالعه […]
[…] (Google AdWords) و بینگ ادز (Bing Ads) است تا بدون اینکه مجبور به سئو مطالب سایت برای کلمات کلیدی موردنظرتان داشته باشید، در جستجو در […]