ساخت تیزر تبلیغاتی چگونه به تبلیغ برند شما کمک میکند؟
ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از روشهای رایج تبلیغاتی در ایران است. هر ایرانی بهطور متوسط بالغ بر چهار ساعت در شبانهروز، صرف تماشای تلویزیون و تیزرهای تبلیغاتی در این رسانه میکند. این امر، تلویزیون را به رسانهای مطلوب جهت ساخت تیزر تبلیغاتی و ارائهی آن به مخاطب بدل کرده است. تلویزیون امکان ارائه خلاقانهترین تیزرهای تبلیغاتی را فراهم کرده است. تصویر، صدا، حرکت و رنگها؛ تلویزیون را به رسانهای جذاب برای ساخت تیزر تبلیغاتی بدل کرده است.
ساخت تیزر تبلیغاتی به سادگی، محصول یا خدمات را به مردم معرفی میکند. طرز کارکرد، بستهبندی و تمام جزئیات محصول یا خدمات، در کسری از دقیقه قابل نمایش است. ساخت تیزر تبلیغاتی میتواند مخاطبان را از نظر روانی درگیر سازند، بطوریکه با دیدن تیزر تبلیغاتی علاقه و آرزو داشتن آن محصول و خدمات را در ذهن بپرورد.
اغلب از تلویزیون به عنوان پادشاه رسانههای تبلیغاتی و از ساخت تیزر تبلیغاتی به عنوان بازوی درآمدزای این پادشاهی، نام برده میشود. بارها اثبات شده است که این رسانه میتواند روی رفتار بینندگان تأثیر بگذارد. ولی این پادشاه تبلیغات رسانهای، هزینههای هنگفتی برای ساخت تیزر تبلیغاتی میطلبد! ولی آیا ساخت تیزر تبلیغاتی به قصد تبلیغ تلویزیونی ارزش صرف این هزینههای هنگفت را دارد؟
برای آشنایی بیشتر با تعرفههای ساخت تیزر تبلیغاتی به مطلب «تعرفه تبلیغات ویدیویی و چالش دیده شدن در بازاری پر رقابت؛» در وبلاگ شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا مراجعه کنید.
در ادامه با وبسایت ویرا ورنا همراه باشید تا با برخی از مزایا و معایب ساخت تیزر تبلیغاتی ذکر میشود.
ساخت تیزر تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟
برخی از مزایای ساخت تیزر تبلیغاتی در تلویزیون عبارتند از:
- تلویزیون یک رسانه پربیننده است. تنها در کسری از دقیقه شمار زیادی از بینندگان، تبلیغات شما را در این رسانه میبینند.
- تلویزیون قابلیت انتقال پیامها را از طریق تصویر، صدا و حرکت دارد و میتواند به صورت آنی به یک محصول یا خدمات، ارزش و اعتبار ببخشد.
- از طریق تلویزیون به راحتی میتوانید پیامها را به مخاطب هدف مورد نظرتان انتقال دهید. کودکان در حین برنامههای انیمیشن و برنامههای کودکان، خانهدارها در طی برنامههای مربوط به خانهداری و سبک زندگی، بیخوابها بعد از نیمهشب! به عبارتی مخاطب هدف شما جز هر دستهای باشد، میتوانید در هنگام پخش برنامههای مربوط به آنها، تبلیغ خودتان را به نمایش بگذارید.
ساخت تیزر تبلیغاتی چه مضراتی دارد؟
در تبلیغات تلویزیونی، نه تنها باید با تبلیغات تلویزیونی سایر رقبا رقابت کنید؛ بلکه به نحوی باید با محیط مخاطبان نیز رقابت کنید. موفقیت شما بستگی دارد که چقدر بتوانید توجه مخاطب از محیط اطرافش را کاهش دهید و او را جذب تلویزیون و تبلیغ سازید.
- لزوماً هر نوع تبلیغ تلویزیونی توجه مخاطبان را جلب نمی کند. ولی اگر تبلیغ به صورت ناگهانی و بسیار جذاب باشد، احتمال جلب توجه مخاطب وجود دارد.
- تبلیغات تلویزیونی محدودیت زمانی دارد. باید در یک زمان خیلی کوتاه، توجه مخاطبان را جلب و آنها را تحت تأثیر قرار دهید.
- پیام تبلیغاتی پخش میشود و تمام میشود. همین! مگر اینکه شما زمان بیشتری بخرید. در غیر این صورت بینندگان تبلیغ شما را مجدداً نمیبینند.
- برای اینکه تبلیغ تأثیرگذار باشد، باید بارها تکرار شود، تا مشتریان احتمالی اقدام به خرید کنند. اگر تبلیغ، حداقل 5 تا 7 بار تکرار نشود؛ شما تنها پولتان را دور میریزید! و این تکرار به معنای هزینه بیشتر است.
- مقبولیت تبلیغ شما بستگی به وفاداری بینندگان به کانال تلویزیونی هم دارد. معمولاً بینندگان یک کانال تلویزیونی یا این احساس وفاداری را به یک کانال تلویزیونی ندارند، یا این حس خیلی کم است. بهویژه اینکه امروزه بسیاری از برنامهها از اینترنت نیز قابل مشاهده است. یا کانالهای دیگر هم آن برنامه را پخش میکنند. به عنوان مثال اگر یک مسابقه فوتبال، فیلم یا هر برنامهای همزمان در چند کانال پخش شود، در هنگام پخش تبلیغ، مخاطبان به راحتی کانال را عوض و ادامه برنامه را از کانالی دیگر میبینند.
- معمولاً تبلیغات روی دیویدیها و سایر پخشکنندههای دیجیتالی قابل رد کردن است.
- حتی اگر تبلیغ در حین یک برنامه زنده پخش شود، بینندگان ممکن است از پای تلویزیون بلند شوند، چیزی بخورند، موبایلشان را چک کنند، یا با دیگران حرف بزنند. به عبارتی هیچ تضمینی نیست که بینندگان توجه چندانی به تبلیغ داشته باشند.
- با توجه به اینکه تلویزیون کاربران و مخاطبان بیشتری نسبت به سایر رسانه ها دارد، هزینه نسبی تبلیغات تلویزیون چه هزینه تولید (تعرفههای تولید محتوا، تعرفههای کارگردانی و تعرفههای ساخت تیزر تبلیغاتی و …) چه هزینه پخش بسیار بیشتر از تبلیغات در سایر رسانهها است.
منابع وبسایت allbusiness.com و websitemarketingplan.com ؛