طراحی برند و مزایای هنر خوش‌نویسی؛

 در برندينگ

خوشنویسی، دست نوشته‌ای اغلب زینتی است که معمولا با قلم یا قلم مو ایجاد می شود.  مهم است که به این موضوع توجه کنید به ویژه که امروزه طراحی برند تقریبا نامحدود شده است، خوشنویسی سبکی که طراحی برند را در ممکن می‌سازد، نیست. در واقع خوشنویسی در اینجا بدین معنی است که حرف به حرف در طراحی برند تولید شده‌ی دست است.

طراحی برند با دست، هنراست!

به این معنی  که هرچند یک کارشناس می‌تواند با دست خود طراحی برند را کامل خطاطی کند، اما هرگز آن قابلیت فشرده سازی فونت ماشینی را ندارد. خوشنویسی هم هنراست و هم هنری انسانی و کار دست است. بر این اساس، زمانی که در طراحی برند از خطاطی استفاده می‌شود، خوشنویسی، با تحویل صفات مرتبط عمل می کند. صفات رمانتیک، خلاق، شخصی، دست‌ساز و معتبر برای یک ایده از آنچه می توان به دست آورد.

طراحی برند

قبلا (مثلا، قبل از اینکه ما شروع به استفاده از کامپیوتر کنیم) همه با دست می‌نوشتند. این مهارت لازم بود،چون در مدرسه بدون در نظر گرفتن پس زمینه، تقریبا هرکسی اینکار را انجام می‌داد. علاوه بر این، همه‌ی طراحی‌های برند، با دست کشیده شده بود. بنابراین استفاده از خوشنویسی در طراحی برند نوآورانه نبود. البته نه آن زمانی که برندهایی مثل کوکاکولا و دیزنی به اندازه ای شناخته شده که برای تاثیر خوب بر دست‌نوشته‌هایی زیبا با خوش‌نویسی، تکیه می‎‌کردند. این نوشته‌ها وسیله‌ای است که خیلی راحت نتیجه می‌دهد، آفرینشی که به سادگی صورت می‌پذیرد، نمادهایی که به صورت قدیمی با دست نوشته شده‌اند.

به طور خلاصه می‌توان گفت: بسیاری از ما با دست نوشتن و یا کشیدن چیزی با دست را متوقف کرده‌ایم. مانند ماهیچه ای که استفاده نمی‌شود و تحلیل می‌رود.

طراحی برند خطاطی در دنیای مینیمال؛‌

بیشترین برندهای جدیدی که تولید شده بر روی طراحی حروف و سبک تمیز و استوار است یک روش مینیمالیست که دنیایی دور از با دست کشیدن است. بنابراین برندهایی که استفاده از خوشنویسی را انتخاب می‌کنند در برندینگ خود، مزیت فوری از تمایزشان با بقیه را، با انتخاب خود دارند.

طراحی برند

«آنچه که ما با دست انجام می دهیم به سبب بی عیبی و ضمیر آن زیبا است.»

خطاطی برای هر برندی به نتیجه نمی رسد. مثلا برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی که بیشتر خواهان نمایش ظاهر خود هستند و ویژگی خشک و کلینیکی دارند باید از روش دیگری استفاده کنند.

به طور کلی، خوشنویسی و کارهایی که با دست کشیده می‌شود، نیازمند برندی هستند که مطابق آن باشند تا به درستی درآید. اما زمانی که محصول بر روی برند عرضه می شود، خوشنویسی می تواند مکمل مناسب باشد.

طراحی برند

منبع وب‌سایت hellostarling.com ؛‌

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

موسیقی در تبلیغاتبرترین برندهای دنیا