طراحی کاراکتر و برندسازی بر شانه‎های شخصیت‎ها؛‎

 در تبلیغات

کسب و کارتان هر چه باشد و برای هر برندی که در بازار حضور پیدا کرده باشید،‌ در صورتی خریدار پیدا می‎کنید که برای برندتان طراحی کاراکتر انجام داده باشید و به لطف همین طراحی کاراکتر و جان بخشیدن به برند،‌ شخصیت کسب و کارتان را جذاب و خواستنی خلق کرده باشید.

در این مطلب با کانون تبلیغاتی ویراورنا همراه شوید تا راه و چاه برندسازی بر شانه‎های شخصیت را با هم مرور کنیم و هنر طراحی کاراکتر را برای تضمین فروش بیشتر و حاشیه سود بالاتر به خدمت برند خود درآورید.

طراحی کاراکتر فرصتی برای ترسیم چهره‎ی برند برای مشتریان؛

طراحی کاراکتروقتی بدانیم که هستیم و از کجا آمده‎ایم و این آمدنمان بهر چه بوده است؟ در مورد هر آنچه که بشود فکرش را کرد راحت‌تر حرف می‎زنیم و معلومات ارائه می‎کنیم. این موضوع همانطور که برای ما انسان‌ها صادق است در مورد برندها هم که همچون موجوداتی زنده در متن و بطن بازار زندگی ما جاری هستند، صدق می‎کند و حقیقت دارد.

شما تاکنون با خودتان در مورد صفاتی فکر کرده‎اید که بشود با آن‎ها توصیفی تحسین‌ برانگیز و مردم‌پسند از برندتان به مشتریان ارائه داد؟ برند شما چطور برندی است؟ شجاع و جدی است یا شوخ و بی‌خیال؟‌ اهل مطالعه است یا اینکه دوستدار تجربه؟ فیلم‌های فلسفی نگاه می‎کند یا رمان‎های عاشقانه می‎خواند؟‌ سرعتی است یا قدرتی؟ سنتی است یا صنعتی؟ پیر است یا برنا؟‌ خاص است یا عام؟‌ و بالاخره اینکه این است یا آن؟

طراحی کاراکتر و شخصی‌سازی برند؛‌

طراحی کاراکترمثل معروفی در دنیای بازاریابی است که ادعا می‎کند، برندی بر دل می‎نشیند که برای خریدار و مخاطبش پیش‌‎بینی پذیر باشد یا لااقل در پیش‌بینی ناپذیری همیشه پیش‌بینی پذیر باشد. این پیش‌بینی پذیری کمک می‌کند تا مشتریان دست به نقد همیشه خاطرشان از رفتار و کرداری که قرار است از برند سر بزند قرص باشد و ثروتشان را به پای همین وجنات و سکناتی بریزند که از برند انتظار می‌کشند.

طراحی کاراکتر به برند شما کمک می‎کند تا کاملا معرف حضور مخاطبان باشید و از کردار و رفتار برندتان تصوری زنده و پویا در ذهن مشتریان نقش ببندد.

طراحی کاراکتر چه دارد و با برند چه می‎کند؟‌

طراحی کاراکترطراحی کاراکتر موفق، درست همان کاری را می‎کند که ادب برای با ادبان! خیلی از ما داستان علیمردان خان را از زبان شیرین ایرج میرزای شاعر شنیده‎ایم، همان پسر بی‎هنر و بی‎ادبی که نزد عام و خاص در بازندگی شاخص‌ترین برندها را دارد، در این داستان معروف، توصیف طنازانه‎ای که از علیمردان خان شده است کار این برند ادبی را برای همیشه یک سره کرده است. اما در مقابل تمام داستان‎های پهلوانانه و قهرمانانه‌ای که از پوریای ولی خوانده‏‌ایم و شنیده‏ایم، برندی از این شخصیت تاریخی ساخته‎اند که مثل پهلوان اکبر نمایشنامه‌ی بهرام بیضایی هیچ‎وقت در ذهن مشتری و مخاطب نمی‎میرد.

طراحی کاراکتر با ملموس‌سازی صفاتی که به هر برند منتسب می‎شوند، برای هر برند شخصیتی می‎تراشد که باورپذیر،‌ ماندگار و در صورتی که هنرمندانه پرداخته شده باشد،‌ دوست داشتنی هم باشد.

چرا کسب و کارها برای برند شدن به طراحی کاراکتر نیاز دارند؟‌

طراحی کاراکتربرندهای موفق هنرمندی خاصی در طراحی کاراکتر برای برندهای خود دارند و از قِبل همین هنرمندی در ساخت و پرداخت شخصیت‌ها برای برندشان،‌ آنچنان تصویر مثبتی از برند در ذهن مخاطبان حک می‎کنند که هر مخالف‎خوانی را رد ‎کنند و دروغ بپندارند. به عنوان مثال مک‎دونالد به حدی در شخصیت‌پردازی مثبت برای طراحی کاراکتر برندش موفق عمل کرده است که عبارت غذای مک‌دونالد کثیف، عبارتی غیر واقعی و ناساز برای مشتریان جلوه می‎کند.

این مسأله برای برندهای دیگر نیز صادق است،‌ در نمونه‎ای دیگر می‎توان به شخصیت‎هایی که در فرآیند طراحی کاراکتر در کارخانه‎ی رؤیاسازی کمپانی والت دیزنی جان گرفته‌‏اند، اشاره کرد،‌ کاراکترهایی که آنقدر در توصیف دنیای فانتزی و کودکانه‎ی دیزنی موفق بوده‌اند که امروزه تصور چسباندن صفت‎هایی مانند خشن،‌ عبوس یا جدی به تولیدات دیزنی را غیر ممکن کرده‌‏اند.

این مثال‎ها مشتی نمونه‎ی خرواری هستند که طراحی کاراکتر در برندسازی برای کسب‎وکارها به ارمغان می‌آورد. نمونه‌هایی که روشن می‎کنند،‌ برندسازی بدون شخصیت‎پردازی برای برند ممکن نمی‌شود و برای اینکه بتوانیم صریح و شفاف از اوصاف برندمان نزد مشتری تعریف کنیم،‌ چاره‌ای نداریم تا دست به دامان طراحی کاراکتر شویم.

برای اینکه با خدمات کانون بین‌المللی ویراورنا در زمینه‎ی طراحی کاراکتر بیشتر آشنا شوید به این بخش در قسمت خدمات سایت ویراورنا سری بزنید.

منبع وب‎سایت howdesign.com

پست های توصیه شده
نمایش 2 دیدگاه
ترک بک ها

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

مدیران نوآورساخت انیمیشن تبلیغاتی