طراحی کاراکتر و برندسازی بر شانههای شخصیتها
کسب و کارتان هر چه باشد و برای هر برندی که در بازار حضور پیدا کرده باشید، در صورتی خریدار پیدا میکنید که برای برندتان طراحی کاراکتر انجام داده باشید و به لطف همین طراحی کاراکتر و جان بخشیدن به برند، شخصیت کسب و کارتان را جذاب و خواستنی خلق کرده باشید.
در این مطلب با کانون تبلیغاتی ویراورنا همراه شوید تا راه و چاه برندسازی بر شانههای شخصیت را با هم مرور کنیم و هنر طراحی کاراکتر را برای تضمین فروش بیشتر و حاشیه سود بالاتر به خدمت برند خود درآورید.
طراحی کاراکتر فرصتی برای ترسیم چهرهی برند برای مشتریان؛
وقتی بدانیم که هستیم و از کجا آمدهایم و این آمدنمان بهر چه بوده است؟ در مورد هر آنچه که بشود فکرش را کرد راحتتر حرف میزنیم و معلومات ارائه میکنیم. این موضوع همانطور که برای ما انسانها صادق است در مورد برندها هم که همچون موجوداتی زنده در متن و بطن بازار زندگی ما جاری هستند، صدق میکند و حقیقت دارد.
شما تاکنون با خودتان در مورد صفاتی فکر کردهاید که بشود با آنها توصیفی تحسین برانگیز و مردمپسند از برندتان به مشتریان ارائه داد؟ برند شما چطور برندی است؟ شجاع و جدی است یا شوخ و بیخیال؟ اهل مطالعه است یا اینکه دوستدار تجربه؟ فیلمهای فلسفی نگاه میکند یا رمانهای عاشقانه میخواند؟ سرعتی است یا قدرتی؟ سنتی است یا صنعتی؟ پیر است یا برنا؟ خاص است یا عام؟ و بالاخره اینکه این است یا آن؟
طراحی کاراکتر و شخصیسازی برند؛
مثل معروفی در دنیای بازاریابی است که ادعا میکند، برندی بر دل مینشیند که برای خریدار و مخاطبش پیشبینی پذیر باشد یا لااقل در پیشبینی ناپذیری همیشه پیشبینی پذیر باشد. این پیشبینی پذیری کمک میکند تا مشتریان دست به نقد همیشه خاطرشان از رفتار و کرداری که قرار است از برند سر بزند قرص باشد و ثروتشان را به پای همین وجنات و سکناتی بریزند که از برند انتظار میکشند.
طراحی کاراکتر برند به برند شما کمک میکند تا کاملا معرف حضور مخاطبان باشید و از کردار و رفتار برندتان تصوری زنده و پویا در ذهن مشتریان نقش ببندد.
طراحی کاراکتر چه دارد و با برند چه میکند؟
طراحی کاراکتر موفق، درست همان کاری را میکند که ادب برای با ادبان! خیلی از ما داستان علیمردان خان را از زبان شیرین ایرج میرزای شاعر شنیدهایم، همان پسر بیهنر و بیادبی که نزد عام و خاص در بازندگی شاخصترین برندها را دارد، در این داستان معروف، توصیف طنازانهای که از علیمردان خان شده است کار این برند ادبی را برای همیشه یک سره کرده است. اما در مقابل تمام داستانهای پهلوانانه و قهرمانانهای که از پوریای ولی خواندهایم و شنیدهایم، برندی از این شخصیت تاریخی ساختهاند که مثل پهلوان اکبر نمایشنامهی بهرام بیضایی هیچوقت در ذهن مشتری و مخاطب نمیمیرد.
طراحی کاراکتر با ملموسسازی صفاتی که به هر برند منتسب میشوند، برای هر برند شخصیتی میتراشد که باورپذیر، ماندگار و در صورتی که هنرمندانه پرداخته شده باشد، دوست داشتنی هم باشد.
چرا کسب و کارها برای برند شدن به طراحی کاراکتر نیاز دارند؟
برندهای موفق هنرمندی خاصی در طراحی کاراکتر برای برندهای خود دارند و از قِبل همین هنرمندی در ساخت و پرداخت شخصیتها برای برندشان، آنچنان تصویر مثبتی از برند در ذهن مخاطبان حک میکنند که هر مخالفخوانی را رد کنند و دروغ بپندارند. به عنوان مثال مکدونالد به حدی در شخصیتپردازی مثبت برای طراحی کاراکتر برندش موفق عمل کرده است که عبارت غذای مکدونالد کثیف، عبارتی غیر واقعی و ناساز برای مشتریان جلوه میکند.
این مسأله برای برندهای دیگر نیز صادق است، در نمونهای دیگر میتوان به شخصیتهایی که در فرآیند طراحی کاراکتر در کارخانهی رؤیاسازی کمپانی والت دیزنی جان گرفتهاند، اشاره کرد، کاراکترهایی که آنقدر در توصیف دنیای فانتزی و کودکانهی دیزنی موفق بودهاند که امروزه تصور چسباندن صفتهایی مانند خشن، عبوس یا جدی به تولیدات دیزنی را غیر ممکن کردهاند.
این مثالها مشتی نمونهی خرواری هستند که طراحی کاراکتر در برندسازی برای کسبوکارها به ارمغان میآورد. نمونههایی که روشن میکنند، برندسازی بدون شخصیتپردازی برای برند ممکن نمیشود و برای اینکه بتوانیم صریح و شفاف از اوصاف برندمان نزد مشتری تعریف کنیم، چارهای نداریم تا دست به دامان طراحی کاراکتر شویم.
برای اینکه با خدمات کانون بینالمللی ویراورنا در زمینهی طراحی کاراکتر بیشتر آشنا شوید به این بخش در قسمت خدمات سایت ویراورنا سری بزنید.
منبع وبسایت howdesign.com
[…] در برندینگ بدست بیاورید، مطلب وبلاگ ویرا ورنا با عنوان «چطور با طراحی کاراکتر روی شانههای شخصیتها برند بسا… را در این رابطه مطالعه […]
[…] آن در برندینگ، سری به مطلب بلاگ ویرا ورنا با عنوان «چطور با طراحی کاراکتر روی شانههای شخصیتها برند بسا… بزنید تا اطلاعات ذیقیمتی در مورد چم و خم برندینگ با […]