فروش بیشتر در استارت‌آپ‌ از افسانه تا واقعیت؛‌

 در تبلیغات

فروش بیشتر بعد از آنکه کسب‌وکاری جدیدی راه بیندازید یا فناوری نوآورانه‌ی شگرفی به وجود آورید و هزاران ساعت وقت صرف کنید، قسمت سخت داستان کسب و کار شما خواهد شد! بسیاری از بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها برنامه‎ای برای فروش بیشتر ندارند و در بازاریابی و فروش دچار مشکل می‌شوند. ولی قطعاً شما نمی‌خواهید سرمایه‌گذاری شما به چنین نتیجه‌ای ختم شود.

یکی از حقایقی که استارتاپ ها برای فروش بیشتر محصولشان باید کاملاً درک کنند، این است که فروش بیشتر به معنای غالب کردن محصول به مشتری و از هر طریق ممکن، وادار کردن مشتریان به خرید نیست، بلکه فروش بیشتر در واقع حل یک مسئله است!

در بهترین حالت می‌توان گفت که فروش بیشتر به معنای کمک به مشتریان است: شما در تلاشید تا وضعیت کنونی مشتریان را بهبود ببخشید.

در ادامه با وب‎سایت شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا همراه باشید تا با چهار  راهکار مهم آشنا شوید که می‌توانند به فروش محصول یا خدمات استارتاپ‌ها کمک کنند.

فروش بیشتر نیازمند طرز تفکر جدید است. 

همان‌طور که ذکر شد در فروش، شما باید طرز فکرتان را از اینکه چطور محصولم را به فروش برسانم و قرارداد ببندم به اینکه محصول من چه مشکلی را می‌تواند حل کند، تغییر دهید. قبل از برشمردن ویژگی‌های محصول، باید ببینید محصول شما چه مشکلی را برای مشتریان حل می‌کند. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید که محصول شما چه مشکلی را برای مشتریان حل می‌کند، ممکن است بازار محصولتان را درست انتخاب نکرده‌اید، یا محصولتان، محصول خوبی نباشد، یا فروشتان باید در برطرف ساختن نیاز خاصی از مشتریان متمرکز شود.

با سؤال کردن از مشتریان، احتمالاً درمی‌یابید که محصول شما می‌تواند یک مشکل خاص مشتریان را با هزینه ای پائین حل کند، در خدمات رسانی دارای جنبه ها و ویژگیهای برتر است، یا محصولتان زندگی را به نحوی برای افراد بازار هدف شما آسان می‌سازد.

استراتژی شما در فروش هر چه که باشد، حتماً محصولتان را به برآوردن نیازهای مشتریان ربط  دهید.

فروش بیشتر نیازمند بالا بردن ارزش برند است. 

فکر نکنید همین‌که مشتری دست به جیب شد و محصولتان را خرید، فرایند فروش تمام می‌شود. در اغلب موارد، تیم فروش تا زمان بسته شدن قرارداد با مشتری در تماس هستند. ولی همین‌که قرارداد بسته شد و محصول فروش رفت، تماسشان را با مشتری قطع می‌کنند که این خود، از دست رفتن یک فرصت است.

به‌طور منظم با مشتریان در تماس باشید و همواره در جستجوی راه‌حل‌هایی برای پشتیبانی پس از فروش باشید. به نیازهای مشتریان گوش دهید و قبل از اینکه مشکلی پیش آید، برای پاسخگویی به سؤالات آماده باشید. لزومی ندارد که حتماً در فرآیند فروش یا مراحل آن باشید، بلکه این تماس‌ها می‌تواند، کانال‌های ارتباطی را برای فروش در آینده باز بگذارد. همچنین اگر بنا به دلایلی، راه‌حل شما انتظارات مشتریان را برآورده نسازد، شما به شنیدن بازخورد مشتریان نیازمندید، چرا که قطعاً علاقه مندید قبل از آنکه خیلی دیر شود، شرایط را بهبود بخشید یا مشکل را حل کنید.

فروش بیشتر نیازمند مشتری‎مداری است. 

همواره تیم‌های فروش یک محصول خاص در بازار، با مشتریان احتمالی آن محصول تماس می‌گیرند. مشتریان به خوبی کسانی که صادقانه مشکل آنها را حل می‌کنند را از کسانیکه چندان به مشکل آنها اهمیت نمی‌دهد، تشخیص می‌دهند. جزء دسته اول باشید و به حرف‌های مشتریان احتمالی‌تان گوش کنید و پی به مشکلاتشان ببرید. هرچه شما به نیازهای مشتریان بهتر گوش فرا دهید، ارتباطاتتان در فروش و همچنین فروشتان بهتر خواهد بود.

فروش بیشتر نیازمند یافتن راه‌حل مناسب است. 

مشتریان، به خوبی فروشنده‌ای که تنها به دنبال فروش محصول به آنها هستند را تشخیص می‌دهند. سعی کنید با توجه به شرایط خاص مشتریان، ببینید نیاز واقعی مشتریانتان چیست و محصولتان چگونه می‌تواند آن  را حل می‌کند. سپس راه‌حل را به مشتریان ارائه دهید.

استارتاپ ها معمولاً کمال‌گرا هستند: بهتر، سریع‌تر، با بازدهی بالاتر. استارتاپ ها به دنبال خلق و نوآوری هستند… ارائه محصول یا خدماتی که قبلاً وجود نداشته است. چرا همین روحیه و شور و حال را در ارتباطاتتان در حین فروش محصول و خدماتتان به مشتری حفظ نکنید؟

منبع وب‎سایت entrepreneur.com ؛

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

چگونه با رنگ‌ها در برندينگ و ماركتينگ تاثيرگذارتر باشيم؟با اصول اوليه برندسازي (برندينگ) آشنا شويد!