موسیقی در تبلیغات و نوای شنیدنی برند؛‌

 در برندينگ

موسیقی در تبلیغات دوگانه‌ای است که اجزایش ارتباطی تنگاتنگ و متقابل دارند. موسیقی در تبلیغات از زمان تبلیغات تلویزیونی در دهه پنجاه تا تبلیغات اچ دی (HD) کنونی یکی از بهترین روش‎ها برای تبلیغات و برندینگ محسوب می‎شود. اگر چه برندهای بزرگ به دلیل نوع و کیفیت محصولاتشان شناخته می‌شوند، ولی در عمل تجربه مشتریان از این برندها است که آنها را به مشتریان وفادار و طرفداران پر و پا قرص تبدیل کرده است. چه عاملی بهتر از موسیقی در تبلیغات می‌تواند سطح تجربه مشتریان درباره یک برند را بالا ببرد؟

ولی چرا استفاده از موسیقی در تبلیغات الزامی است؟ و چه عواملی استفاده از موسیقی در تبلیغات را، امری حیاتی ساخته است؟

بر اساس علم و همچنین غریزه طبیعی آدمی، موسیقی قابلیت های نهفته‌ای دارد که عمیقاً بر نحوه تفکر مصرف‎کنندگان تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال شنیدن یک آهنگ؛ خاطراتی از دوران کودکی، دوست داشتن، عشق، جشن‌ها و … را در ذهن شما زنده می‌کند. از نظر علمی، موسیقی و حافظه به هم مرتبطند. موسیقی شما را درست به زمانی برمی‌گرداند، که اولین بار آن را شنیده‎اید.

برای اینکه با نقش بی‌بدیل موسیقی در تبلیغات بیشتر آشنا شوید، می‎توانید به مقاله موسیقی تبلیغاتی و ۵ آهنگ همیشه ماندگار در وبلاگ ویرا ورنا مراجعه کنید.

حافظه، تنها یکی از مواردی است که تبلیغ‌کنندگان از آن در استفاده از موسیقی سود می‌برند. از خلق پیام‌های ویدیویی تا فراخوانی برای یک اقدام (call to actionموسیقی می تواند به طرز شگفت آوری روی تجربه شما از تبلیغات به عنوان مصرف‌کننده تأثیر بگذارد.

موسیقی به روشهای مختلفی تبلیغات را کامل می‌کند. در ادامه با وب‌سایت شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا همراه باشید تا با برخی از این روش‌ها آشنا شوید:‌

موسیقی در تبلیغات احساسات را تحریک می‎کند. 

موسیقی در تبلیغاتیکی از دلایل علاقه به استفاده از موسیقی در آگهی‎های بازرگانی، قابلیت موسیقی در برانگیختن طیف گسترده‌ای از احساسات مختلف است. موسیقی شاد و سرزنده گیتار، نوای غم انگیز پیانو، افکت‌های صوتی الکترونیک و هر نوع موسیقی در تبلیغات می‌تواند حال و هوای مورد نظر در تیزر تبلیغاتی را انتقال دهد. مهمتر از این، موسیقی بیانگر فلسفه برند نیز می‎باشد.

موسیقی در تبلیغات داستان خلق می‌کند. 

موسیقی در تبلیغاتموفقیت هر تبلیغ بازرگانی، اغلب به توانایی داستان‎گویی آن تبلیغ وابسته است. داستان‎ها، عنصر پیونددهنده شنوندگان به برند هستند و به همین دلیل است که موسیقی نقشی حیاتی در فرایند داستان گویی پیدا می‌کند. آخرین فیلمی که دیده اید را به خاطر بیاورید: در هنگام تماشای فیلم چه توجه کرده باشید چه نکرده باشید، موسیقی سکانس های مختلف فیلم، به داستان فیلم کمک می کند؛ اینکه در هر لحظه از فیلم چه اتفاقی در شرف رخ دادن است.

موسیقی در تبلیغات انگیزه‌بخش مشتریان برای اقدام است.

 

موسیقی در تبلیغات همواره منبع الهام است. به عنوان مثال سرود ملی بسیاری از کشورها، حس وطن پرستی و ایستادگی در راه وطن را در شنوندگان زنده می کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، قابلیت موسیقی در تحریک احساسات و الهام بخشیدن بسیار قوی است. از برانگیختن و تشویق برای بهتر بودن و بهتر عمل کردن یا ایستادن و مقابله کردن، موسیقی کاتالیزوری برای تغییر و اقدام به عمل است.

به همین دلیل است، که پیام‌های بازرگانی که به دنبال شناساندن، ترویج، هواداری یا جانبداری از یک موضوع هستند، از موسیقی برای پیشبرد پیامشان کمک می‌گیرند. به هم پیوستن برند و موسیقی الهام بخش، سبب مبادرت به خرید و همچنین ناخوداگاه صحبت کردن درباره آن برند می‌شود.

موسیقی در تبلیغات فروش را تقویت می کند.

موسیقی در تبلیغاتچه موسیقی شنوندگان را برای اقدام به عملی برانگیزد چه به خلق داستان کمک کند، در هر صورت عاملی انکارناپذیر در پیشبرد اهداف یک برند است. برندها سعی دارند خود را همسو با مخاطبان قرار دهند. موسیقی که آنها برای تبلیغات استفاده می‌کنند، نیز همسو با پیامشان قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که اگر مخاطب تبلیغی خاص جوانان باشند، از موسیقی الکترونیک و تا حدی خشن و اگر افراد در سنین بالاتر باشند، از موسیقی‌های خوشایندتر و سنتی‌تر استفاده می‌شود.

موسیقی با کمک به فروش یک برند، آن را تقویت می‌کند. موسیقی حال و هوا و تجربه مدنظر برند را برای مخاطبان بوجود می آورد. بدون موسیقی، کار تبلیغات بازرگانی در بیان و انتقال پیام مورد نظرشان راحت نیست. همچنین موسیقی، گیرایی تبلیغات را بالا می‌برد بطوریکه شما را مجبور به به یاد آوردن برند می‌کنند، چه شما آن برند را دوست داشته باشید چه نداشته باشید.

موسیقی در تبلیغات و شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا و برندینگ؛‌

موسیقی در تبلیغاتدر نهایت، هر برندی به منظور جذب مخاطبان و فروش بیشتر؛ به دنبال ایجاد تصویری یکدست و یکپارچه از خودش است. به همین دلیل رعایت دقیق تمام جزئیات برند در تمام عناصر تبلیغات، من جمله در موسیقی آن، ضروری است.

موسیقی که یک برند برای پیام بازرگانی خودش استفاده می‌کند به فروش محصولات و خدمات آن برند کمک می کند و احساسات مخاطبان مورد نظر را در مخاطبان پدید می آورد. موسیقی در واقع نمادی از برند و مترادف آن است. انتخاب موسیقی هر برندی باید در فرهنگ بازار هدف آن برند، ریشه داشته باشد. به همین دلیل است که موسیقی باید با برند درهم تنیده باشد.

 موسیقی چه یک ترانه محبوب باشد، چه یک قطعه اصیل یا آهنگی پر سر و صدا و گیرا؛ بهترین ابزاری است که برندها می‌توانند با استفاده از آن، برای مخاطبانشان تجربه‎ای ایجاد کنند. دفعه بعد که تلویزیون یا فیلم می‌بینید به تبلیغات بازرگانی دقت کنید و ببینید با شروع موسیقی چه عکس‌العملی نشان می‌دهید. شک نکنید شما دچار همان حال و هوایی خواهید شد، که برندها به دنبال ایجاد آن در مخاطبانشان هستند.

منبع وب‎سایت chatterbuzzmedia.com ؛‌

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

برندینگ خلاقطراحی برند