موشن گرافیک تبلیغاتی و آوازه‎ی جاودان هنرمندی؛‌

 در تبلیغات

موشن گرافیک تبلیغاتی تنها رفع تکلیفی برای ساخت کلیپی کوتاه در معرفی یک محصول یا خدمت نیست، موشن گرافیک تبلیغاتی تنها ارائه‎ی شعاری تبلیغاتی در قالب چند طرح خوش خط و خال متحرک به مخاطبان نیست،‌ موشن گرافیک تبلیغاتی هنری است که تبلیغ را تا جایگاه رفیع آثار چشم‎نواز هنری بالا می‎کشد و تبلیغاتچی را به هنرمندی صاحب سبک تبدیل می‎کند.

برای اینکه هر چه بیشتر با تأثیر غیر قابل انکار موشن گرافیک در دنیای تبلیغات آشنا شوید، پیشنهاد می‎کنیم تا مطلب «موشن گرافیک چیست و چه تأثیری در تبلیغات دارد؟» را در وبلاگ ویرا ورنا مطالعه کنید.

موشن گرافیک تبلیغاتی صرفه‎جویی در هزینه‎ها یا ثبت امضایی هنری؛

موشن گرافیک تبلیغاتیبرخلاف آنچه برخی از مشتریان شرکت‎های تبلیغاتی تصور می‎کنند، موشن گرافیک تبلیغاتی به معنای صرفه‎جویی در بودجه‏‌های تبلیغاتی نیست. متأسفانه شاهد هستیم که برخی از مخاطبان تبلیغات هر کجا که هزینه یا بودجه‌ی تبلیغاتی برای اجاره‎ی بیلبورد،‌ طراحی تبلیغات شهری و یا تولید و پخش تیزرهای تلویزیونی کفاف انتظارات را نمی‎دهد،‌ به راهکارهای تبلیغاتی همچون ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی به مثابه راه حل ارزان و کوتاه مدت فکر می‎کنند تا در برهه‎ای که سیاست‎های انقباضی بودجه‏‌ی تبلیغات شرکت را لاغر کرده است، صحنه‏‌ی تبلیغات را با تولید پیام‌هایی برای خالی نبودن عریضه، ترک نکنند و به حال خود رها نکنند.

موشن گرافیک تبلیغاتی ارائه‌ی مطلبی ساده یا ثبت اثری هنری؛‌

موشن گرافیک تبلیغاتی

وقتی در می‎یابیم تولید موشن گرافیک تبلیغاتی تنها در ساخت موشن گرافیک‌های ابتدایی یا بی‌خاصیت خلاصه نمی‎شود و در دنیای تبلیغات هم می‎توان موشن گرافیک تبلیغاتی تولید کرد که در حد و اندازه‎های بیلبورد یا آگهی‎نماهای شهری به دیده شدن برند کمک کنند،‌ باید این انتظار را نیز داشته باشیم که موشن گرافیک‎های تبلیغاتی نیز ساخت و پرداختی هنری داشته باشند و از ذهنی خلاق و قلمی هنرمند خلق شده باشند.

در ادامه‎ی مطلب قصد داریم تا با یکی از این هنرمندان در زمینه‏‌ی تولید موشن گرافیک بیشتر آشنا شویم و بر دیدنی‌های دنیای موشن گرافیک تبلیغاتی درنگی داشته باشیم. با سایت ویرا ورنا همراه باشید تا با هم در دنیای پر جوش و خروش این هنرمند توقفی داشته باشیم.

با مراجعه به مقاله «موشن گرافیک چطور دنیای تبلیغات را به حرکت واداشته است؟» بیشتر با ویژگی‎هایی که هر چه بیشتر به هنرمندانه شدن یک موشن گرافیک تبلیغاتی کمک می‎کنند، آشنا خواهید شد.

موشن گرافیک تبلیغاتی در آثار روسلانا میرزالیوا؛

موشن گرافیک تبلیغاتیروسلانا در سن 19 سالگی و بعد از پایان دبیرستان با جهان خوش خط و خال موشن گرافیک آشنا شده است،‌ به قول خوش این آشنایی بیشتر کار قسمت و سرنوشت بود،‌ چرا که روسلانا یک روز کاملا اتفاقی در جست‌وجوهای اینترنتی از وب‎سایت مدرسه‎ی طراحی گرافیک مسکو در اینترنت سر در می‎آورد و در همان نگاه اول شیدا و دلباخته‎‏ی جهان موشن گرافیک می‎شود.

روسلانا تأکید می‎کند که همان روز با والدینش صحبت کرد و آن‌ها را متقاعد کرد تا اجازه دهند در مدرسه‎ی طراحی گرافیک مسکو ثبت نام کند.

اکنون نزدیک به دو سال از نام‌نویسی روسلانا در مدرسه‏‌ی گرافیک می‎گذرد و در همین مدت کوتاه این هنرمند جوان موفق شده است تا آثاری تماشایی را در قالب موشن گرافیک خلق کند و در ارائه‎ی هنرمندانه‏‌ی موضوعات متنوعی از هنر درمانی گرفته تا فوتبال با زبان موشن گرافیک موفق ظاهر شود.

موشن گرافیک تبلیغاتی و دیداری دوباره با انیمیشن؛‌

موشن گرافیک تبلیغاتیسبک روسلانا ادای دینی به سنت شناخته شده‎ی انیمیشن دو بعدی است. روسلانا در این زمینه می‎گوید:‌

«من واقعا کشیدن اسکیس برای کارها را دوست دارم. این طراحی‌‏ها این تصور را ایجاد می‎کنند که طرح‎ها روی همان کاغذ جان گرفته‏‌اند و حرکت می‎کنند.»‌

روسلانا برای ساخت موشن گرافیک از ترکیب تکنیک‎های مختلف و شناخته شده در انیمیشن استفاده می‎کند، به همین دلیل نیز این هنرمند جوان برای به پایان بردن هر موشن گرافیک کوتاه از تکنیک‎های متنوعی چون انیمیشن 3 بعدی،‌ سل انیمیشن و انیمیشن دو بعدی در افتر افکت بهره می‎گیرد.

روسلانا در مورد علاقه‎اش به استفاده از تکنیک‎های مختلف برای ساخت موشن گرافیک از تجربه‏‌های مختلف آموزشی خود سخن می‎گوید:‌

«من در مدارس و آموزشگاه‎های مختلفی تحصیل کردم و از هر گوشه و کنار چیزی آموخته‎ام،‌ برای همین کارهایم ترکیبی از تکنیک‎های متنوع از کار در می‎آیند. در روسیه چندان رسم نیست که در ساخت موشن گرافیک یا انیمیشن از تکنیک طراحی فریم به فریم تصاویر استفاده کنند،‌ اما من از این سبک زیاد در کارهایم استفاده می‌کنم.»

موشن گرافیک تبلیغاتی دسترنج هنری یک کار تیمی؛‌

موشن گرافیک تبلیغاتیروسلانا تأکید خاصی بر همکاری با کارگردان هنری و تهیه‎کننده برای پیشبرد پروژه‎های هنری دارد:‌

«طراحی موشن گرافیک برای من حکم ساختن یک فیلم سینمایی را دارد،‌ طراحی،‌ تصویرسازی و پویانمایی طرح‎ها را من بر عهده می‌گیرم و تهیه‌کننده کمک می‎کند تا کار با کیفیت در زمان مقتضی به دست مشتری مناسب برسد، به همین دلیل من فکر می‎کنم که تهیه‌کننده‎ بهترین دوست موشن گرافیست در کارش هستند.»‌

این موشن گرافیست جوان برای جان بخشی به ایده‏‌های ذهنی خود از نرم‌افزارهای طراحی مختلفی استفاده می‎کند که در میان می‎توان به فتوشاپ، افتر افکت و ایلاستریتور اشاره کرد. فتوشاپ به روسلانا کمک می‎کند تا طراحی فریم به فریم موشن گرافیک مورد نظرش را به سر انجام برساند. افتر افکت تحرک را به دنیای 2 بعدی موشن گرافیک هدیه می‎کند و ایلاستریتور هم طرح‎های متحرک را در چشمان مخاطبان باورپذیر و زنده می‎کند.

به همین دیل نیز روسلانا معتقد است آموزش فتوشاپ،‌ یادگیری افتر افکت و حاضر شدن در کلاس ایلاستریتور برای هر طراحی که قصد دارد تا در هنر ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی پیشرفت کند، از نان شب واجب‏‌تر است.

موشن گرافیک تبلیغاتی و حکایت‎های همچنان باقی؛‌

این روزها روسلانا با اینکه بر روی دو پروژه‎ی جدید و کمی تا قسمتی پیچیده کار می‎کند، اما همچنان از آموزش نرم‎افزار طراحی غافل نشده است و در کلاس‌های آموزش طراحی دیجیتال و آموزش ریگینگ در افتر افکت ثبت نام کرده است.

روسلانا همچنان امیدوار است تا مهارت‌های بیشتری در زمینه‎ی ساخت موشن گرافیک فرا بگیرد تا به یاری این مهارت‎های جدید آثار به یادماندنی‎تری را در قالب موشن گرافیک به مخاطبان تقدیم کند.

منبع وب‌سایت create.adobe.com ؛‌

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

طراحی کاراکتر کارتونیتعرفه تبلیغات ویدیویی