موشن گرافیک چطور دنیای تبلیغات را به حرکت واداشته است؟‌

 در تبلیغات

موشن گرافیک از آن دست تمهیدات تبلیغاتی است که مخاطب زیادی دارد،‌ این روزها کمپین‎های تبلیغاتی بی‌شماری هستند که به لطف موشن گرافیک بیشتر دیده می‌شوند، موشن گرافیک موفق شده است تا جنب و جوشی در دنیای کم تحرک تبلیغات بر پا کند و پویایی را همنشین زیبایی‌های تبلیغاتی کند.

زمانی بود که دنیای گرافیک و طراحی به تصاویر تخت و فلت خلاصه می‌شد و حرکت جایی در این دنیای رنگارنگ نداشت. اما امروزه موشن گرافیک چنان چهره‎ی تبلیغات و طراحی گرافیک را تغییر داده است که برخی تبلیغات در عصر جدید را با ساخت موشن گرافیک و تولید ویدیوی تبلیغاتی یکی می‎پندارند.

هیچ فرقی نمی‎کند که حوزه‎ی کاری شما آموزش، اطلاع‎رسانی،‌ بازی‎سازی یا برندینگ باشد به هر حال سر و کارتان با موشن گرافیک خواهد افتاد و به ساخت موشن گرافیکی گیرا فکر خواهید کرد. پر واضح است که چرا موشن گرافیک این قدر در روزگار ما عزیز شده است،‌ چون موشن گرافیک امکاناتی را در زمینه‌ی تبلیغات و برندینگ در اختیار ما می‎گذارد که حتی تصور آن‎ها نیز تا پیش از ظهور دنیای موشن گرافیکی غیر ممکن و محال بود. در ادامه این مطلب با ویراورنا همراه باشید تا به بهترین نمونه‎های موشن گرافیک در دنیای تبلیغات نگاهی بیندازیم.

موشن گرافیکموشن گرافیک فرصتی برای تبلیغات طنزآمیز؛‌

ذات کسب و کار یا خرید و فروش جدی است و آنچنان با خوشمزگی و طنازی ارتباط پیدا نمی‎کند، به همین دلیل نیز راهکارهای تبلیغاتی که بتوانند پیام‌های جدی برند را با زبان طنز به گوش مشتریان برسانند،‌ حکم کیمیا را دارند،‌ موشن گرافیک یکی از این ابزارهای کیمیاگری است که در دنیای فانتزی و دوست داشتنی پیام‎های تبلیغاتی برندهای مختلف را به عرض مخاطبان می‎رساند.

یکی از نمونه‌های دیدنی موشن گرافیک در معرفی و تبلیغ برندی جدی با زبانی طنز، موشن گرافیکی است که برای معرفی خدمات امنیتی شرکت Macpaw ساخته شده است و با زبانی شنیدنی از تهدیدات فضای مجازی می‎گوید و راهکارهای برند خود را برای مقابله با این خطرات تبلیغ می‌کند.

موشن گرافیک و آگاهی بخشی برند؛‌

مدیران برندی هستند که مدام دنبال راه بهتری برای آگاهی بخشی در مورد خدمات نوآورانه‎ی کسب و کارشان می‎گردند و ترفندهای سنتی تبلیغاتی راضیشان نمی‎کند. برای این مدیران کاردان ماجرای برندینگ با تبلیغات محیطی و بیلبورد تمام نمی‎شود و به رسانه‎ی پر بیننده‎ی دیگری نیاز هست که بشود با کمک آن اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات شرکت به گوش مخاطبان رساند. موشن گرافیک‎ها نقش همین رسانه را بازی می‌کنند، رسانه‎ای که تماشایی است و قابلیت عرضه‎ی اطلاعات کاربردی در مورد برند و یا خدمات کسب و کارها را دارد.

برای نمونه به موشن گرافیکی که برای معرفی خدمات شرکت Lavit ساخته شده است،‌ نگاه کنید و ببینید چطور با ساخت چنین کلیپی این شرکت جرعه‎ای خنک و گوارا از خدماتش را به مشتریان پیشکش کرده است.

موشن گرافیک و توضیح پیچیدگی‎ها در عین سادگی؛‌

چه خوب بود اگر می‎شد در تبلیغات پیچیدگی‎های یک محصول را پیش چشم مشتری ساده‎سازی کرد! از بخت خوش موشن گرافیک‎های همه فن حریف به خوبی از پس معرفی پیچیدگی‎های برند و خدمات هر کسب و کاری بر می‎آید.

برای مثال به موشن گرافیک شرکت Navara نگاه کنید که چطور با زبان آدمیزاد مسائل مرتبط با دنیای آی تی را برای مشتریانش توضیح داده است و تنها در طول چند ثانیه‏‌ی ناقابل انقلابی که موبایل با طراحی اپلیکیشن در عصر دیجیتال بر پا کرده است را به تصویر کشیده است.

موشن گرافیک و امکان تبلیغات جذاب و صادقانه؛‌

Credential یک شرکت کانادایی است که کارش کمک به کسب و کارهای کوچک و بزرگ است تا در کنار تجارت روزانه،‌ رشد کنند و توسعه یابند. این شرکت نیز برای معرفی خدماتش به سراغ ساخت موشن گرافیکی در قالب کلیپ شرکتی رفته است و بسیار هنرمندانه موفق شده است تا ضمن پرهیز از اغراق غیر واقعی مزایای خدماتش را به روشنی برای مشتری معرفی کند و با ساخت موشن گرافیک‌های جذاب همانطور که مشتری بیشتری برای کسب و کار خود جذب می‎کند، اعتماد و اعتبار برند را نیز نزد مخاطبان افزایش دهد.

به این ویدیو دقت کنید که چطور ابتدا طرح مشکل می‎کند و در ادامه با کمک زبان تصویر پیام‎های تکراری و تاریخچه‌ی پیشتر شنیده شده‌‏ی این مسأله را با روایتی دیدنی در قالب کلیپ شرکتی برای مشتری تعریف می‎کند.

موشن گرافیک نوای شنیندنی برند و چهره‎ی دیدنی کسب و کار؛‌

تولید موسیقی تیزر تبلیغاتی بر روی موشن گرافیک اگر هنرمندانه و استادانه انجام شود، این قدرت را دارد تا فرآیند ساخت موشن گرافیک را از نریشن تبلیغاتی و صداگذاری بی‌نیاز کند. در چنین مواردی ساخت موسیقی تیزر،‌ به حدی ویدیو را پویا و سرزنده‎تر می‎کند که دیگر استفاده از نریشن تبلیغاتی یا روایت راوی در تولید موشن گرافیک تکرار مکررات خواهد بود.

به موشن گرافیکی که شرکت Inneractive ساخته است،‌ توجه کنید که چطور در غیاب نریشن تبلیغاتی، موسیقی تیزر تبلیغاتی به خوبی از عهده‌ی مسؤولیت سنگین صداگذاری این کلیپ بر آمده است از طریق طراحی نمودارهای متنوع در کنار جلوه‎های بصری و صوتی برند خود را با ویژگی‎های مختلفش به مخاطب معرفی کند.

برای مشاهده‎ی نمونه کارهای ویراورنا در زمینه‎ی ساخت موشن گرافیک به بخش نمونه کارهای سایت سری بزنید و با ما در تماس باشید.

منبع وب‎سایت pixelsutra.com

پست های توصیه شده
نمایش 3 دیدگاه
    ترک بک ها

    یک نظر بدهید

    نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

    شرکت تبلیغاتی چیست