موشن گرافیک چیست و چه تأثیری در تبلیغات دارد؟‌

 در تبلیغات

موشن گرافیک چیست این پرسش از آن دست سؤالاتی است که در عالم تبلیغات زیاد مطرح می‎شود و جواب‎های زیادی نیز هستند که «از ظن خود یار» این پرسش می‎شوند که موشن گرافیک چیست ؟

در این مطلب قصد داریم تا با بهره‎گیری از نمونه‎های ویدیویی و تیزرهای تبلیغاتی که در قالب موشن گرافیک ساخته شده‎اند، برایتان از هنرمندی‎هایی سخن بگوییم که وقتی در کار می‎شوند مسبب اصلی ساخته و پرداخته شدن موشن گرافیک‎های تبلیغاتی می‎شوند.

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که در پاسخ به سؤال موشن گرافیک چیست ؟ درست مثل توضیح فیلم‌های بلند سینمایی و یا حتی تیزرهای تبلیغاتی، می‎شود از ژانرها و سبک‎های گوناگونی سخن گفت که در چارچوب آنها یک موشن گرافیک ساخته می‎شود تا تبلیغاتی و صد البته دیدنی باشد.

در ادامه با وب‎سایت ویراورنا همراه باشید تا از طریق بازبینی موشن گرافیک های تبلیغاتی، ‌پاسخی قابل فهم برای این پرسش پیدا کنیم که موشن گرافیک چیست و به چه کاری می‎آید؟‌

موشن گرافیک چیست و چه تعریفی دارد؟‌

موشن گرافیک انیمیشنی است که برای ارائه‌‏ی جذاب‎تر مطالب ساخته می‎شود و به همین دلیل نیز، متن و نوشتار از عناصر جدایی‌ناپذیر موشن گرافیک محسوب می‎شود.

از همان آغازین روزهای حضور موشن گرافیک بر روی صحنه‎ی پرمخاطب تبلیغات این پرسش حیاتی مطرح بوده است که این موشن گرافیک چیست و با انیمیشن تبلیغاتی چه تفاوتی دارد؟‌ برای پاسخ به این پرسش اجازه بدهید تا از سینمای کلاسیک و استاد آلفرد هیچکاک یادی داشته باشیم چرا که چراغ ساخت موشن گرافیک را با تیتراژ معروف فیلم روانی یا Psycho روشن کرد. تیتراژی که نمونه‎ی موفقی از همنشینی موسیقی تبلیغاتی، نوشتار و انیمیشن را در تولید یک موشن گرافیک جذاب به تصویر می‎کشد.

موشن گرافیک یکی از بهترین راه‎های برقراری ارتباطی عمیق‎تر با مخاطبان به منظور انتقال پیام‎های پیچیده‌‏تر تبلیغاتی به مشتری است. انیمیشن تبلیغاتی که در ساخت موشن گرافیک به کار می‎رود، دست در دست موسیقی تبلیغاتی شنیدنی و متن تبلیغاتی اثرگذار، تیمی قدرتمند را شکل می‎دهد که به راحتی از پس وظیفه‎ی انتقال هر پیامی بر خواهد آمد.

موشن گرافیک چیست و چگونه به برندسازی کمک می‎کند؟‌

برای اینکه به پرسش موشن گرافیک  ( motion graphics ) چیست از منظر برندینگ پاسخی کاربردی بدهیم، بهتر است با هم نمونه‌ا‎ی از موشن گرافیک‏‌ تبلیغاتی را که برای همین منظور ساخته شده است، بررسی کنیم.

کانال خبری La Effe یکی از نمونه‎های قابل توجه در ساخت موشن گرافیک است،‌ ساختنی که با قصد و نیت برندسازی مجدد صورت گرفته است. دغدغه‌ی این کانال خبری برای برندسازی انگشت گذاشتن روی ویژگی‎هایی بوده که این کانال خبری را از رقیب قدرتمندش یعنی کانال اسکای متمایز می‎کند.

در ساخت این موشن گرافیک تبلیغاتی که تولید آن را شرکت تبلیغاتی نردو کریتیو بر عهده داشته است، تا دلتان بخواهد از هنرنمایی‎های صفحه‎آرایی به سبک و سیاق مجلات روشنفکری قدیمی استفاده شده است. در کنار این موضوع تایپوگرافی نیز در ساخت این موشن گرافیک بسیار مورد توجه بوده است.

دور از انصاف نیست که ادعا کنیم از این دست موشن گرافیک‎های تبلیغاتی هر روز بر صفحه‏‌ی نمایش منزل من و شما ظاهر نمی‎شود. هنگام بررسی این موشن گرافیک تبلیغاتی از موسیقی تبلیغاتی که برای موشن گرافیک ساخته شده نیز نباید غافل شویم که بدون وجود هیچگونه نریشن یا صدای مزاحمی، تماشای برند La Effe را دل‎انگیزتر می‎کند.

موشن گرافیک چیست و چطور تیتراژهای سینمایی و تلویزیونی را دیدنی می‌کند؟‌

سریال‌بازان حرفه‎ای با نام و ماجرای سریال پر حرف و حدیث True Detective یا کارآگاه واقعی به خوبی آشنا هستند، سریال تلویزیونی که در فصل اول با بازی به یاد ماندنی متیو مک کانهی جاودانه شد و در فصل دوم با بازی نه چندان دلچسب کالین فارل از یادها رفت.

در ساخت تیتراژ فصل اول سریال True Detective بار دیگر شاهد شاهکارتراشی‌های موشن گرافیک هستیم که چطور متون ساده‎ی تیتراژی که قرار است اسامی عوامل و بازیگران را معرفی کند به تابلوی نقاشی هنرمندانه‎ای بدل می‎کند که طرح‎هایش زنده هستند و حرکت می‎کنند.

در این موشن گرافیک، خطوط سیاهی که بر روی پس‎زمینه‏‌ای سفید می‎رقصند و در هم و بر هم می‎شوند به خوبی وضعیت بغرنج مرداب‎نشینان سریال True Detective را در شهری دورافتاده در جنوب امریکا به تصویر می‎کشد.

موشن گرافیک سریال True Detective نمونه‎ی خوبی است برای اینکه تأثیر سبک‏‌هایی چون سوررئال آرت و ویدیو آرت را نیز در ساخت موشن گرافیک مشاهده کنیم.

پاتریک کلر کارگردان هنری این موشن گرافیک در مصاحبه‏‌ای با مجله‏‎ی «هنر عنوان‌نویسی» به خوبی به این موضوع اشاره کرده است که:‌

«روایت و داستان همیشه رکن اساسی هر طراحی و تصویرگری محسوب می‎شود.»

موشن گرافیک چیست و چگونه به روایت داستان کمک می‎کند؟‌

این موشن گرافیک جذاب، مصداق بارزی برای اثبات این مدعاست که توضیحی بودن موشن گرافیک حتما به معنای استفاده‎ی بیش از اندازه از متن،‌ آمار یا ارقام نیست و می‎شود با تصویرگری‎هایی زیبا و روایت یا نریشنی شنیدنی بهترین داستان‎ها را در قالب موشن گرافیک برای مخاطب یا مشتری تعریف کرد.

همانطور که در این موشن گرافیک داستان هنرمندی‎های جورجیو مورودر آهنگساز ایتالیایی را می‎شنویم و می‎بینیم.

موشن گرافیک چیست و چطور شفاف‌سازی می‎کند؟‌

بیشتر برندها با این معمای حوصله سر بر روبه‎رو هستند که چطور تمام اطلاعات پیچیده‏‌ای که برای معرفی محصولات و خدماتشان لازم است را در قالبی جذاب برای ارائه به مشتریان آماده کنند. موشن گرافیک تبلیغاتی یکی از قالب‎های مناسب برای حل نمودن و آسان کردن این معمای دشوار است.

برای نمونه به این موشن گرافیک نگاه کنید که چگونه با زبانی ساده و با استفاده از امکاناتی که پیوند انیمیشن و گرافیک در اختیار هنرمند قرار می‎دهد، موفق شده است تا مفهوم پیچیده‏‌ی بلاک چین را به مخاطب توضیح دهد.

ویراورنا و پاسخی برای سؤال موشن گرافیک چیست ؛

انیمیشن و تولید انیمیشن تبلیغاتی برای ما در شرکت تبلیغاتی ویراورنا همانقدر که تخصص محسوب می‎شود، عشق هم هست. به همین دلیل نیز ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی از جمله خدماتی است که در کانون توجه این شرکت تبلیغاتی قرار دارد و با کیفیتی در سطح استانداردهای جهانی انجام می‎شود.

شما نیز اگر دوست دارید تا با کمک موشن گرافیک داستان جذاب برندتان را در قاب زیباتری برای مشتریانتان روایت کنید با ما در شرکت تبلیغاتی ویراورنا تماس بگیرید.

منبع وب‎سایت biteable.com ؛‌

 

پست های توصیه شده
نمایش 1 دیدگاه
    ترک بک ها

    یک نظر بدهید

    نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

    پادکست تبلیغاتیویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی