ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی و بازی نور، صدا و حرکت؛
ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یکی از بهترین جعبهابزارهای بازاریابی است که کسب و کارها را در مسیر رسیدن به اهداف تبلیغاتی یاری میکند. ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی همیشه با شما خواهد بود، وقتی میخواهید تعداد بازدیدکنندههای سایت خود را افزایش دهید، هر زمان که نگران آموزش مشتریان یا مخاطبان خود هستید و یا هنگامی که دوست دارید تا تحسین و تمجیدهای مشتریان خرسندتان را با روایتی سینمایی در مقابل چشمان مشتری تبلیغ کنید.
ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یکی از سریعترین و در عین حال جذابترین راههای بازاریابی برای تسخیر دل و جان مشتریان و مخاطبان شماست. مشتریان و مخاطبانی که در دو راهی انتخاب مردد ماندهاند و نمیدانند میان شما و برند رقیب بهتر است کدامیک را برگزینند یا انتخاب کنند.
اگر میخواهید با علوم و فنون ویدیو مارکتینگ مؤثر بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم قبل از آنکه این مطلب را به پایان برسانید، ابتدا مجموعه مقالات دیگر سایت ویرا ورنا با عنوان 5 نکتهی کلیدی در آموزش ویدیو مارکتینگ را مطالعه کنید تا اطلاعاتتان را در در حوزهی ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی به روزرسانی کنید.
دنیای ویدیو مارکتینگ امکانات فراوانی برای بازاریابی و تبلیغ در اختیار برند قرار میدهد، در این مطلب بر آنیم تا برخی از نمونههای موفق ساخت تیزر تبلیغاتی را برایتان فهرست کنیم تا با مشاهدهی ویدیوهای تبلیغاتی جذاب با رمز و رازهای ویدیو مارکتینگهای موفق بیشتر آشنا شوید.
ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی فرصتی برای عرضه و ارائهی محصول؛
یکی از بهترین قابلیتهای ویدیوی تبلیغاتی امکان به تصویر کشیدن و تعریف کردن از امکانات متنوعی است که هر محصول برای مخاطب یا مشتری به ارمغان میآورد. برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی جذاب میتوانید سراغ سبک زندگی مشتریانتان بروید و دقیقا برای مخاطب توضیح دهید که محصولی که تعریفش را میکنید قرار است کدامین مسألهی پیچیده را در زندگی پر مشغلهی آنها حل و فصل نماید.
نمونهی اعلا از تیزر تبلیغاتی برای معرفی محصول، ویدیوی تبلیغاتی است که برای مخاطبان توضیح میدهد چطور محصولی به نام کوین قرار است آنها را برای همیشه از شر خروار کارتهای اعتباری در کیف پولشان خلاص کند.
ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی و امکان ساخت کلیپهای شرکتی؛
ویدیو از بهترین رسانههاست تا حواس مخاطب، مشتری و حتی کارکنان خود را به این مسألهی کلیدی جلب کنید که کسب و کارتان چه میکند و برندتان به خاطر وجود چه ارزشها یا ویژگیهای زبانزد خاص و عام شده است.
هنگام ساخت کلیپ شرکتی تا میتوانید از گرافیک جذاب، نریشنهای گیرا و تصویربرداریهای واقعی استفاده کنید تا مخاطب شما با دیدن کلیپ شرکتی شما به جای آنکه خسته شود بر سر ذوق بیاید.
ساخت کلیپ شرکتی مزایای فراوانی دارد، برای مثال میتوانید کلیپ شرکتی ساخته شده را در صفحهی اول وبسایت خود نمایش دهید تا عالم و آدم از دیدن آن لذت ببرند و با چشمانداز، مأموریت و ارزشهای کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند.
نمونهی دیگری از تأثیر کلیپ شرکتی جذب استعدادهای شغلی و استخدام نیروهای کارآمد از طریق وبسایت لینکداین است. چرا که یک کلیپ شرکتی جذاب همچون دعوتنامهای عمل میکند که سرآمدان بازار کار را به شرکت شما فرا میخواند.
قهرمان اصلی در ساخت کلیپ شرکتی نقشهایی هستند که در این ویدیو تبلیغاتی بازی میکنند، همانطور که در کلیپ شرکتی زیر مدیر عامل شرکت به خوبی نقش گوینده و مجری دوست داشتنی را برای مخاطبان بازی میکند.
ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی و بخت دیده شدن در جعبهی جادو؛
دنیا هر چقدر هم در چنگال اینترنت و فضای مجازی تسخیر شده باشد، تلویزیون همچنان رسانهای پر بیننده محسوب میشود که میتواند پیام شما را به گوش میلیونها مخاطب در این کرهی خاکی برساند.
حتی اگر 30 ثانیه زمان داشته باشید تا با ساخت تیزر تلویزیونی در تلویزیون تبلیغ کنید نیز میتوانید حرفهای زیادی در مورد ارزش برندتان به گوش مشتریان برسانید. مثلا میتوانید هنگام ساخت تبلیغ تلویزیونی خود از تکنیکهای سینمایی همچون «برشی از یک زندگی» یا رویکردهای «حل مسأله» استفاده کنید.
هنگام ساخت تبلیغ تلویزیونی حتما بازار هدف خود را به روشنی مشخص کنید تا پیام تبلیغاتی شما حرف دل مخاطبانی را بازگو کند که قرار است برایتان مشتریهای وفادار باشند. نمونههای فراوانی هستند که کسب و کارهای تازه از راه رسیده به لطف صرف بودجههای تبلیغاتی چشمگیر و ساخت تیزرهای تلویزیونی میان خاص و عام دیده و پسندیده شدهاند.
اما از این نکته هم نباید غافل بود که خیلی وقتها در ساخت تبلیغ تلویزیونی با خلاقیت میتوان کمبود بودجه را جبران کرد.
ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی صحنهای برای رونمایی از اپلیکیشنهای پرطرفدار؛
دنیای این روزهای ما دنیای اپلیکیشنهای رنگارنگی است که بر روی صفحهی گوشیهای همراه خودنمایی میکنند تا دست نوازشی بر سرشان بکشیم و آمار کاربرانشان را به افتخار حضور سبزمان بالا ببریم. اما همین اپلیکیشنها با تمام طراوت و تازگیشان نیازمند رسانهای هستند تا به عرض مخاطب و مشتریان رسانده شوند.
ساخت ویدیو تبلیغاتی و تیزر تلویزیونی در قالب ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی همان جادوی بازاریابی است که اپلیکیشنهای نوظهور برای دیده شدن به آنها نیاز دارند. با توجه به اینکه در دنیای پر رقابت اپلیکیشنها نمیتوان کاربران را همین سادگیها راضی به دانلود اپلیکیشن جدیدی کرد، ساخت ویدیو تبلیغاتی فرصت طلایی در اختیار برنامهنویسان و طراحان اپلیکیشن قرار میدهد تا قابلیتهای برنامکشان را به تفضیل و به زبان تصویر به سمع و نظر علاقهمندان برسانند.
رسم در ساخت ویدیوهای تبلیغاتی برای اپلیکیشنها بر این است که تیزر تبلیغاتی بدون نیاز به صدا یا حرف و حدیثی اضافه، با امکانات تصویر تمام ناگفتهها را برای مخاطبان عیان کنند و نکتهای را مغفول نگذارند.
ویدیوی تبلیغاتی زیر نمونهای موفق از تیزرهای تبلیغاتی است که برای معرفی اپلیکیشن ساخته شدهاند.
ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی از نگاه شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا؛
اگر بعد از مرور مطالب بالا مطمئن نیستید که کسب و کار شما نیازمند کدام ویدیو تبلیغاتی یا تیزر تلویزیونی است تا کمپین موفقی را در زمینهی ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی شروع کند با ما در شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا تماس بگیرید تا در کنار هم با ساخت متفاوتترین ویدیوهای تبلیغاتی، تجربهای منحصربفرد در ویدیو مارکتینگ را پشت سر بگذاریم.
منبع وبسایت entrepreneur.com ؛