ویدیو کلیپ تبلیغاتی و غنیمت شماری دم مخاطبان؛‌

 در ماركتينگ

دنیای ویدیو کلیپ با سرعت برق و باد در حال تغییر است و این دگرگونی تنها شامل حال فرآیند ساخت ویدیو کلیپ نمی‌شود و حتی نحوه‌ی مشاهده‎ی ویدیو کلیپ را نیز در فضای مجازی در بر می‌گیرد. همانطور که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما چند سال پیش در انقلابی رفتاری رادیو را به نفع جعبه‌ی جادویی تلویزیون وداع گفتند، امروز نیز ما به عنوان نوادگان آن‌ها در یک انقلاب رفتاری تصمیم گرفته‌ایم تا موبایل را بر دیدن تلویزیون ترجیح دهیم.

البته برتری موبایل در پخش و تماشای ویدیو کلیپ دیگر خبر تازه‌ای نیست و طوفانی است که مدت زمانی است که دنیای سرگرمی را در نوردیده است و صحنه‌ی تولید محتوا را تا چندین دهه‌ی آینده دستخوش تغییر کرده است.

ویدیو کلیپ و پادشاهی گوشی‌های هوشمند؛

ویدیو کلیپبه خوبی می‌دانیم که گوشی‌های هوشمند با همدستی شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک یا اینستاگرام این فرصت را برای کسب و کارهای خرد و کلان فراهم کرده‌اند تا به نحوی با مشتری و مخاطب تعامل برقرار کنند که کسب و کارهای قبل از آن‌ها حتی خوابش را نیز نمی‌دیدند. همین لحظه که این مطلب را می‌خوانید در حدود 1.6 میلیارد نفر بر روی شبکه‌های اجتماعی وقتشان را با محتواگردی می‌گذرانند و هر کسب و کاری که باشید یا هر محصولی که داشته باشید، تنها با صرف بودجه تبلیغاتی چند دلاری یا پوند یا یورویی می‌توانید ویدیو کلیپ تبلیغاتی شرکت و سازمان خود را به سمع و نظر میلیاردها بیننده برسانید.

ویدیو کلیپ جذاب و شرکت‌های تبلیغاتی خواب؛‌

ویدیو کلیپاما بنا به ادعای ایان ادواردز Ian Edwards یکی از مدیران فیس‌بوک هنوز شرکت‌های تبلیغاتی قدر این فرصت را ندانسته‌اند و از تمام ظرفیت‌های آن برای به رخ کشیدن ویدیو کلیپ در فضای مجازی استفاده نکرده‌اند. ادواردز معتقد است که برندها به اشتباه به پلتفرم موبایل به عنوان گزینه‌ی دوم نگاه می‌کنند و ویدیو کلیپی را که به قصد پخش به عنوان تیزر تبلیغاتی از تلویزیون ساخته شده است را دو مرتبه در شبکه‌های اجتماعی برای موبایل بازپخش می‌کنند.

ویدیو کلیپ تبلیغاتی و اصل اساسی خلاقیت؛

ویدیو کلیپادواردز عقیده دارد که هر کسب و کاری که بتواند حضوری خلاقانه در فضای مجازی داشته باشد و برای فیس‌بوک یا اینستاگرام ویدیو کلیپ جذاب و البته خلاقانه بسازد، نبض تبلیغ را در دنیای امروز در دست خواهد داشت. ادوارد اشاره می‌کند گاهی اوقات برندهای نوآور با تولید ویدیو کلیپ پر بیننده و آگاهی از قواعد صحیح تبلیغات در اینستاگرام یا فیس‌بوک بیش از دو برابر بودجه‌ای که صرف تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند، درآمدزایی داشته‌اند.

ادورادز که چند سالی به لطف حضور در رده‌های مدیریتی فیس‌بوک در کار دیجیتال مارکتینگ حسابی خبره شده است،‌ بر روی این نکته تأکید می‌کند که اگر چه در جلسه‌ی پرزنتیشن و ارائه، بر روی فایل پاورپوینت شما به عنوان یک شرکت تبلیغاتی در مورد تمام ویدیو کلیپ یا تیزرهای تبلیغاتی که قرار است ساخته شوند با لحنی یکسان صحبت می‌کنید، ‌اما در عمل و وقتی که صحبت از ساخت ویدیو کلیپ یا تیزر تبلیغاتی می‌شود،‌ باید حساب تلویزیون را از موبایل جدا کنید و چون که کارتان با دیگری می‌افتد در ساخت ویدیو کلیپ برای هر کدام از این رسانه‌ها زبان متفاوتی را به کار بگیرید.

ویدیو کلیپ‌‌سازی و تفاوت تلویزیون و موبایل؛‌

ویدیو کلیپمدیری با تجربه‌ی ادواردز به خوبی اشاره می‌کند که تیزر تبلیغاتی یا ویدیو کلیپ جذابی که برای پخش از تلویزیون آماده شده است این بخت را دارد تا حداقل برای دلربایی از مخاطبان و بینندگانش تا 30 ثانیه تلاش کند، ‌اما بر روی صفحه‌ی موبایل از این خبرها نیست و اندکی تعلل و لحظه‌ای ملال شما را از دید مخاطب دور و در زیر گیگابایت،‌ گیگابایت فید خبری پنهان خواهید شد.

کی جی وایر KJ Weir مدیر شرکت تبلیغاتی که در ساخت ویدیو کلیپ و تیزر تبلیغاتی با فیس‌بوک همکاری می‌کند نیز معتقد است که هنگام ساخت ویدیو کلیپ برای پخش از اینستاگرام با شبکه‌‎های اجتماعی دیگر،‌ شما به عنوان یک شرکت تبلیغاتی با تیزر تلویزیونی یا تریلر سینمایی رقابت نمی‌کنید، بلکه برای تبدیل شدن به محتوایی کوتاه،‌ جذاب و دلنشین در حال تلاش هستید. در موبایل سرعت حرف اول را می‌زند و هر دست دست کردنی می‌تواند به فراموش شدن منجر شود.

ویدیو کلیپ تبلیغاتی و دنیای قشنگ نو؛‌

ویدیو کلیپوایر می‌گوید برای کسب موفقیت بر روی پلتفرم موبایل، ‌باید آموخته‌های قبلی در زمینه‌ی ساخت ویدیو کلیپ را فراموش کنید و جذابیت تیزر ساخته شده را فدای کوتاهی پیام یا اثربخشی آن نکنید. در چنین شرایطی یکی از بهترین راهکارهایی که ممکن است به کار بیاید، اولویت بخشی به ساخت ویدیو کلیپ برای اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی به عنوان اولین رسانه به جای آخرین گزینه است.

به قول وایر مخاطب و مشتری خیلی زودتر از ما رسانه‌ی محبوبش را انتخاب می‌کند و تنها کاری که از دست ما بر می‌آید، جلب نظر مشتری بر روی رسانه‌ای است که بیش از دیگر رسانه‌ها مجذوبش شده است. در این مورد رواج و محبوبیت استوری گذاشتن بر روی اینستاگرام مثال خوبی است که به شرکت‌های تبلیغاتی یاد داد برای دیده شدن سراغ ساخت کلیپ ویدیویی بروند که کوتاه باشند، در وضعیت عمودی ضبط شده باشند و جذابیت بصری داشته باشند.

تجربه نشان داده است که اگرچه یک نسخه‌ی شفابخش برای ساخت دیدنی‌ترین ویدیو کلیپ برای موبایل وجود ندارد اما برای این کار هم یک قانون طلایی در دسترس است، قانونی که تأکید دارد موبایل را نه به عنوان رسانه‌ی دست‌گرمی بلکه به عنوان رسانه‌ی اصلی تعامل با مخاطب در نظر بگیریم.

ویدیو کلیپ و توصیه‌هایی برای موفقیت؛

  • رسانه را به خوبی بشناسید؛‌ قاب موبایل بلند و باریک است و مناسب نمایش محتوای عریض نیست.
  • گوشی هوشمند را به عنوان اولین گزینه پخش ویدیو کلیپ در نظر بگیرید؛
  • شرایط را درک کنید؛ برای جلب نظر مخاطب کم‌تر از چند ثانیه فرصت دارید.
  • لوگو و برند خود را خیلی سریع نمایش دهید؛ تا اگر مخاطب قصد فرار داشت در همان ثانیه‌های اول حضورتان را حس کند.
  • حواستان به گوشی‌های بی‌صدا و سایلنت باشد؛ برخی عادت دارند تا در حالت سایلنت کلیپ‌گردی کنند،‌ پس ویدیو کلیپی بسازید که در این وضعیت نیز با مخاطب ارتباط برقرار کند.

منبع وب‌سایت thedrum.com ؛

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

اینفلوئنسر مارکتینگهازبرو Hasbro