بهترین شعار تبلیغاتی چه ویژگی‎هایی دارد؟

 در تبلیغات

با استفاده از این نکات،‌اصول نگارش بهترین شعار تبلیغاتی را فرا خواهید گرفت و از هدر شدن پول، فروش یا سرمایه‌گذاری در بازاریابی‌ جلوگیری کنید. اگر میانه‎ای با نگارش بهترین شعار تبلیغاتی ندارید و با مخاطبان درست، ارتباط برقرار نمی‌کنید، قطعاً به نتایج موردنظرتان از تبلیغ نخواهید رسید. به عبارت دیگر، شما در سرمایه‌گذاری‌تان علاوه بر از دست دادن پول به دلیل عدم استفاده از بهترین شعار تبلیغاتی فروشتان را نیز از دست خواهید داد که مطمئناً برای صاحب هر کسب‌وکاری قابل تحمل نیست.

کلمات قدرت زیادی دارند و لازم است از آنها برای نوشتن بهترین شعار تبلیغاتی استفاده کنید. یک کپی رایتر با تجربه می‌تواند بهتیرن شعار تبلیغاتی را بنویسد که به‌طور مؤثر با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و مخاطبان را تشویق کند، ولی اگر شما توانایی مالی استخدام یک کپی رایتر را نداشته باشید چه می‌کنید؟ اگر کپی رایتری که برایتان کار می‌کند خوب نباشد چه؟

خوشبختانه روش‌های مختلفی برای آموختن و ابزارهای مختلفی برای اینکه خودتان بهترین شعار تبلیغاتی را بنویسید و درعین‌حال کیفیت نوشتن یک شعار تبلیغاتی استاندارد را رعایت کنید وجود دارد.

در ادامه با وب‎سایت شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا همراه باشید تا از پنج طریقی که کلمات می‌توانند باعث تخریب بازاریابی شما شوند، با خبر شوید و با روش‌های ساده‌ای که می‌توانید این مشکلات را اصلاح کنید، آگاه شوید.

بهترین شعار تبلیغاتی و پرهیز از پرگویی؛

بهترین شعار تبلیغاتیتحقیقات نشان می‌دهد که بازه زمانی دقت و توجه افراد، تنها هشت ‌ثانیه‌ است.

این زمان حتی برای مخاطبان جوان‌ کمتر است، بنابراین شما زمان زیادی برای انتقال پیامتان به خواننده ندارید. هر کلمه‌ای که ضروری نیست باید از نوشتار شما حذف شود، در غیر این صورت با خطر هدر دادن پول و زمان مواجه خواهید بود. چرا که ممکن است مخاطبان قبل از اینکه  فراخوانی برای اقدام (call to action) تبلیغ را ببینند یا بشنوند یا درباره آن اقدام کنند تبلیغ شما را نادیده می‌گیرند. سه روش برای جلوگیری از این مشکل ارائه می‌شود:

  • قانون K.I.S.S در کپی رایتینگ: کلمات پرکننده را حذف کنید تا پیام تبلیغاتی‌تان را ساده سازید. به‌ عنوان‌ مثال، کلماتی همانند واقعاً، آن و خیلی، باید بدون هیچ شک و تردیدی حذف شوند و احساس بدی درباره حذف این کلمات پیدا نکنید، آنها را پاک‌کنید.
  • قانون T.M.I: با ساختن یک داستان دوستانه از خسته شدن و حواس‌پرتی خوانندگانتان در هنگام برخورد با پیام تبلیغاتی‌تان جلوگیری کنید. اگر متن نوشته‌شده هدف آن محصول را عنوان نمی‌کند، از شر آن خلاص شوید. به خاطر داشته باشید شما تنها پنج‌تا هشت ثانیه برای انتقال پیامتان زمان دارید، آن را تلف نکنید.
  • قانون خودکار قرمز: تا می‌توانید پیامتان را مختصر سازید تا قوی‌تر می‌شود. به‌محض نوشتن شعار تبلیغاتی خودکار قرمزتان را بیرون بیاورید (همانند کاری که معلمان در هنگام تصحیح ورقه امتحانی انجام می‌دهند) و حداقل ۳۰ درصد آن را پاک کنید. هدف، حذف مقدار قابل توجهی از پیامتان است، چرا که به احتمال زیاد آنچه شما حذف می‌کنید تأثیری در قدرت پیامتان ندارد.

بهترین شعار تبلیغاتی و پرهیز از به کارگیری اصطلاحات فنی و پیچیده؛‌

بهترین شعار تبلیغاتیکلمات و اصطلاحات فنی و نامفهوم به‌ندرت برای نوشتن بهترین شعار تبلیغاتی مناسب هستند، مگر اینکه تبلیغات مرتبط با حرفه ای بسیار فنی باشد. حتی در این صورت نیز مخاطبان تبلیغ شما زبان و کلمات ساده را ترجیح می‌دهند.

یکی از مهمترین فاکتورها در نوشتن بهترین شعار تبلیغاتی شناخت مخاطبان و نوشتن پیام‌هایی است که به بهترین نحو با آنها ارتباط برقرار  می‌کنند. مهم نیست که تا چه اندازه شما به کلمات ادبی یا اصطلاحات فنی علاقه‌مندید، چرا که اگر واکنش مثبت مخاطبان را در پی ندارد از استفاده از آنها باید صرف‌نظر کنید. مطمئناً شما نمی‌خواهید مخاطبان بعد از دیدن تصور شما از بهترین شعار تبلیغاتی یکه‌ بخورند، چرا که در این صورت بدون شک فروشتان پایین می‌آید.

شعار تبلیغاتی را مرور کنید و کلمات و اصطلاحات فنی و نامفهوم را حذف کنید. از کلمات ساده که شعار تبلیغاتی شما را تقویت می‌کنند و آن را برای مخاطبان معنادارتر می‌سازند، استفاده کنید.

بهترین شعار تبلیغاتی و پرهیز از ضمیرهای نادرست؛

بهترین شعار تبلیغاتیبهترین شعار تبلیغاتی درباره مخاطبان صحبت می‌کند نه درباره‌ی شرکت و کمپانی که محصول یا خدمات را ارائه می‌دهد. بنابراین پیامتان باید در اغلب موارد به‌جای ضمائر اول شخص (من، به من، برای من، ما، از آن ما و برای ما) از ضمائر دوم شخص (شما، برای شما، از آن شما) استفاده نماید.

واقعیت این است که مهمترین فاکتور برای مخاطبان شما این است که چطور محصولات و خدمات شما می‌تواند به آنها کمک کند و زندگیشان را آسان‌تر سازد. چراکه قانون اصلی تبلیغات می‌گوید:

” اهمیت محصول یا خدماتتان بسیار کمتر از اهمیت برآورده ساختن نیازهای مشتریانتان است”.

اگر شعارهای تبلیغاتی تنها از شما داد سخن می‌دهند قطعاً برای مخاطبان بی‌اثر خواهند بود. برای حل این مشکل، در پیامتان به دنبال حذف ضمائر اول شخص و جملاتی که درباره شرکت شما حرف می‌زنند باشید. سپس پیام‌هایتان را به نحوی تغییر دهید که گویای برآورده سازی نیازهای مشتریانتان باشد.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است شما در ارائه خدماتتان سیصد کارمند داشته باشید ولی چرا باید این امر برای مشتریان اهمیت داشته باشد؟ این عدد برای مشتری بی‌معنی است تا زمانی که بیان‌کننده نفع یا سود و رفع نیازی برای مخاطبان باشد. به‌ عنوان‌ مثال می‌توان در این مورد خاص عنوان کرد که زمان پاسخگویی از طریق تلفن بسیار پایین است چرا که همواره یکی از کارمندان شما آماده پاسخگویی به مشتریان است. همواره به یاد داشته باشید که بهترین شعار تبلیغاتی باید روی فواید برای مشتریان متمرکز باشد، نه فقط روی مشخصات و ویژگی های شما، شرکتتان یا محصول و خدماتتان.

بهترین شعار تبلیغاتی و پرهیز از مجهولات نامعلوم؛

بهترین شعار تبلیغاتیهدف از صرف هزینه برای یک تبلیغ، انگیزه دادن به مخاطبان برای اقدامی نظیر خرید یک محصول خاص یا استفاده از یک نوع خدمات است. که این تبلیغ باید دارای یک فراخوانی برای اقدام (call to action) باشد ولیی اشتباهات کوچکی همانند استفاده از لحن و افعال مجهول به‌جای لحن معلوم در ساختار دستوری جملات می‌تواند اثر منفی روی نتیجه مورد انتظار از تبلیغ داشته باشد.

 آیا هدف شما این است که مخاطبان تشویق به اقدام موردنظر شما شوند یا تنها درباره عمل به آن فکر کنند؟ برای تحریک مخاطبان در انجام یک اقدام خاص از لحن و جملات معلوم در پیامتان استفاده کنید.

برای حل این مشکل کافd است ساختار دستورd جملات را تغییر دهید. پیام‌هایتان را بخوانید و هر جا ممکن است جملات مجهول را با جملات معلوم جایگزین کنید. و به یاد داشته باشید که با افزودن یک حس اضطرار در فراخوانی برای اقدام می‌توانید به نتایج بهتری در تبلیغتان نیز دست‌یابید. اقدام برای عمل موردنظر را به‌عنوان یک پیشنهاد مطرح نکنید بلکه آن را به‌عنوان یک امر ضروری بیان کنید که باید همین‌ الان صورت گیرد!

بهترین شعار تبلیغاتی و تأثیرگذاران دوست‎داشتنی؛

بهترین شعار تبلیغاتیآیا پیام تبلیغاتی‌تان احساسات مخاطبان را درگیر می‌کند؟ اگر این‌گونه نیست نتیجه و کارآمدی پیامتان بسیار کمتر از شعاری است که در مخاطبانش احساسی بر می‎انگیزد. پیام‌هایی که در مصرف‌کنندگان پاسخ‌ها و واکنش‌هایی ایجاد می‌کنند بسیار مؤثرترند. دلیل این امر ساده است: بسیاری از تصمیمات برای خرید تا حدی ناشی از احساسات فرد است.

محرک‌های احساسی القاکننده‌ی احساساتی همانند ترس، احساس گناه، راحتی، آسایش، رقابت، اعتماد و غیره هستند. با استفاده از کلمات و محرک‌های احساسی پیام‌های تبلیغاتی‌تان را مؤثرتر سازید.

برای رفع این مشکل به فوایدی  بیندیشید که محصول یا خدماتتان به مخاطبان هدف می‌رساند. مشخص کنید که این سودها و فواید محصول و خدماتتان چگونه می‌تواند احساسات مخاطبان را درگیر سازد. از این تحریک احساسات مخاطبان نهایت بهره را ببرید. قدم‌های بعدیتان را بشناسید.

حتی اگر بودجه شما اجازه استخدام یک کپی رایتر عالی را نمی‌دهد، می‌توانید بهرتین شعار تبلیغاتی را با استفاده از نکاتی که در بالا گفته شد، خلق کنید و شاهد نتایج بهتر و بزرگتر در بازدهی تبلیغاتتان باشید.

منبع وب‎سایت entrepreneur.com ؛‌

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

تبلیغات خلاقانهتبلیغات محیطی