چطور از موبایل مشتریان،‌ مال سنتر بسازیم؟‌ (قسمت اول)

 در ماركتينگ

آنهایی که از بازار و فروش سر در می‎آورند،‌ معتقدند امسال یا باید موبایل مارکتینگ را سرلوحه‌‎ی برنامه‎های بازاریابی کسب و کارتان قرار دهید یا اینکه به آخر ایستادن در ته صف رقبا در بازار عادت کنید. دلیل این ادعا هم شمار روزافزون کاربرانی است که هر روز ترجیح می‎دهند تا از گوشی موبایل یا تبلت عزیز دردنانه‌شان به عنوان بهترین یا در بسیاری مواقع تنهاترین انتخاب ممکن استفاده کنند.

امروز همه می‎دانند و می‎گویند که گوشی‎های موبایل برای بازاریابی مهم هستند،‌ اما خب حالا پرسش تأمل برانگیز اینجاست که چطور از این گوشی‎های همراه برای خودمان بیلبوردی بسازیم که مدام ما را در حضور مخاطبان تبلیغ می‎کنند؟‌

آمار و ارقام نشان می‌دهد که تا پایان سال 2018 میلادی،‌ نیمی از کاربران در سرتاسر گیتی تصمیم می‎گیرند تا تمام امورات برخطشان را با موبایل و تبلت به سرانجام برسانند و جز بر روی این ابزارهای هوشمند آنلاین نباشند.

خوشبختانه اقبال گسترده به گوشی‌های هوشمند تنها مختص کشورهای صنعتی و توسعه‎یافته مانند امریکا و اروپا نیست و اگر مثلا امریکایی‎ها 71 درصد از زمان آنلاین بودن خود را صرف موبایل‌خوانی و گوشی‎گردی می‌کنند،‌ مردمان اندوزیایی 90 درصد از عمر گرانشان را پای گوشی‎های همراه سپری می‏‌کنند.

حال که به اهمیت غیر قابل انکار موبایل مارکتینگ در دنیای امروز پی بردید،‌ بهتر است با فوت و فن‎هایی خبرگی در موبایل مارکتینگ نیز بیشتر آشنا شوید.

گوگل،‌ موبایل پیوندتان مبارک؛‌

از سال 2016 میلادی،‌ گوگلی‎ها اعلام کرده‎اند که ایندکس‌های موتاور جستجوی خود را بر مبنای موبایل خواهند چید، ‌بنابراین اگر می‎خواهید ساییتان در دل گوگل جا باز کند لازم است که طراحی و به روز نگه داشتن نسخه موبایل سایتتان را در اولویت اصلی کار خود قرار دهید.

«اوسین بولت» سایت‌ها باشید؛‌

موبایل مارکتینگ موثر

تحقیقات ثابت کرده است کافی است بیشتر از 3 ثانیه برای لود شدن و بالا آمدن سایتتان دست دست کنید،‌ تا اگر نه تمام کاربران اما لااقل حدود 50 درصد از آنها قید دیدار سایتتون را بزنند و مسافر سایتی دگر شوند. سرعت بالا در رو آمدن به مذاق موتور جستجوی گوگل هم بسیار خوش می‎نشیند و هر زمان این جستجوگر دریابد که سریع به رخصت کاربر،‌فرصت دیدار می‎دهید،‌ حسابی هوایتان را خواهد داشت و در بلندی‎های کاربربین اینترنت جایتان خواهد داد.

شخصِ شخیص کاربر را دریابید.

شخصی سازی دیجیتال مارکتینگ

در بازار رقابتی که هر کسب و کاری حسابی «لی لی به لا لای» مشتری می‎گذارد،‌ اگر از «کشیدن ناز» مخاطبانتان غفلت کنید،‌ دیری نمی‌پاید که در دام تنهایی اسیر خواهید شد. یکی از روش‌هایی که کمکتان می‎کند تا در پایان کار مشتریانی خشنود و خرسند داشته باشید،‌ غافل نماندن از شخصی‌سازی در طراحی محتوای دیجیتال کسب و کارتان است. برای این منظور، کافی است سر سوزن ذوقی به خرج دهید و ایمیلی آماده کنید که متناسب با سلیقه‌ی مخاطبش پرداخت شده و همان حرفی را بزند که لاجرم بر دل ‎بنشیند.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

استفاده از دیجیتال مارکتینگموبایل مارکتینگ