۱۳ قانون طلایی نوآوری برای مدیران پیشگام؛‌ (قسمت دوم)

 در تبلیغات

 

نوآوری در مدیریت مثل هر شیوه‎ی دیگر مدیریتی، قوانین و قاعده‎های خاص خودش را دارد،‌ در قسمت اول این مطلب شما را با برخی از قوانین طلایی نوآوری در مدیریت آشنا کردیم،‌ در قسمت دوم این مطلب قصد داریم تا قاعده‌ه‏ای بیشتری را برایتان فهرست کنیم.

برای نوآوری در مدیریت،‌ شانه‎هایتان را برای بار مسؤولیت آماده کنید.

نوآوری و مدیریتکسب و کار هر چه بزرگ‌تر،‌ مسئولیتش هم بیشتر! در روزگار ما مسئولیت‎های اجتماعی و فرهنگی به بخشی جدایی‎ناپذیر از خدمات نوآورانه‎ی برندها تبدیل شده است و برندها برای اینکه خودشان را در ذهن مخاطبان نوآور جا بزنند حتما خدمتی فرهنگی یا اجتماعی نیز در فهرست کارهایی که باید انجام شوند،‌ می‎گنجانند.

کسب و کارهای موفق این قبیل مسئولیت‎ها را با انجام اموری سر هم بندی شده برای خالی نبودن عریضه،‌ اشتباه نمی‎گیرند و سعی می‎کنند از فرمول برد- برد برای ادای وظیفه‎شان بهره بگیرند،‌ بدین ترتیب اگر مبلغی قابل توجه در پروژه‌ای زیست‎محیطی توسط شرکتی در حد و اندازه‎های اپل هزینه شود، مدیران اپل این سرمایه‌گذاری را با طرح و برنامه‎ای پیش می‎برند که در کنار منفعتی که نصیب جامعه مردمانش می‎کند، به ماندگاری هر چه بیشتر برندی که با نام اپل شناخته می‎شود،‌ نیز یاری می‌رسانند.

در زمانه‎ی ما بسیاری از برندهای مواد غذایی هستند که بودجه‏‌های تبلیغاتی خود را به جای بیلبوردها صرف کمپین‎های سلامتی می‏‌کنند که خیلی بیشتر از یک بیلبورد شعاری به دل مخاطب و مشتری می‎نشیند.

در نوآوری برای مدیریت،‌ مشتریان را غریبه فرض نکنید.

مدیریت و نوآوریچرا باید وقتی اطلاعاتی برای پنهان کردن نداریم، از درز اخباری که به مذاق مشتری خوش می‎آید، هراس داشته باشیم؟‌ اینکه مشتریان از حاشیه‎ی سود برند شما از محصولات تولیدی آگاه شوند،‌ نه تنها نام و نشان شما را به عنوان کسب و کاری صادق در بین مشتریان جا می‎اندازد بلکه رقیبانتان را هم مجبور می‎کند تا در مسیر شما گام بردارند و مانند شما اطلاعات بیشتری را مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

این رقابت در شفاف ماندن در خیال مشتری سبب شده تا برخی برندها بسته‎بندی‎های پر زرق و برق و هزینه‎بر را با روکشی ساده،‌ زیبا و ارزان عوض کنند. نوآوری‌ که محصولی جذاب‎تر را با قیمتی رقابتی‌تر تقدیم مشتری می‎کند.

هنگام نوآوری در مدیریت، تنوع، فرصت است نه تهدید؛‌

مدیریت و نوآوریامروز برندهای برتر بازار مدام گوی رقابت را در تنوع‎بخشی به سبد خدماتشان از یکدیگر می‎ربایند. در استودیوی مارول هر روز اخبار تازه‌‏ای از ظهور و سقوط شخصیتی جدید به گوش می‎رسد، نتفلیکس تلاش می‎کند تا در فهرست برنامه‌‏هایش، محتوایی تماشایی برای جوانان موتورسوار شهر بانگوک آماده داشته باشد.

مطمئن باشید شما نیز هر چه خدمات متنوع‎تری ارائه کنید،‌ در ذهن مشتری نوآورتر و کارآتر جلوه خواهید کرد.

لازمه‎ی نوآوری در مدیریت،‌ خواستن برای توانستن است.

مدیریت و نوآوریبلندپروازی بال دیگر نوآوری است و کسب و کارهایی در این زمینه موفق عمل می‎کنند که برای رسیدن به آرزوهای بزرگشان برنامه‎ریزی کنند و تلاش به خرج دهند. به همین دلیل است که اپل موفق شده است تا بهترین کمپانی باشد که دغدغه‎های زیست‌محیطی را در ساختمان‌هایش مدنظر قرار دهد. یا آمازون ثابت کرده است که بزرگی معادل کندی نیست و می‎توان محصولات انبوهی را فروخت و باز هم سریع‌ترین بود.

در مجموع،‌ کارنامه‎ی کسب‎وکارهای موفق نشان می‎دهد که تمام آن‌ها در نوآوری‌هایشان بلندپرواز بوده‌اند و تا رسیدن به هدفشان نیز از پای نشسته‎اند.

 

 

نوشته های اخیر
نمایش 1 دیدگاه
    ترک بک ها

    یک نظر بدهید

    نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

    روندهای تبلیغاتینوآوری در برندینگ