۱۳ قانون طلایی نوآوری برای مدیران پیشگام؛ (قسمت سوم)
در قسمتهای قبلی این مطلب در مورد ترفندهای نوآوری در برندینگ سخن گفتیم و اشاره کردیم چگونه میتوانیم از ابزارها و روشهای گوناگون بهره بگیریم تا حضوری مؤثر در زمینهی نوآوری در برندینگ داشته باشیم و در کنار مدیران نوآور قرار بگیریم. در قسمت سوم این مطلب، برایتان از راهکارهای بیشتری که به نوآوری در برندینگ منجر خواهند شد، سخن میگوییم.
برای نوآوری در برندینگ، یگانه باشید تا کامروا شوید!
سالهاست که بازار موسیقی یکی از رقابتیترین بازارها محسوب میشود و فکر راهاندازی کسب و کاری تازه در این فضا لرزه بر اندام بازاریابان و برندسازان میاندازد، اما در همین بازار متراکم، اسپاتیفای هم پیدا میشود که به لطف نوآوری، رقیب قدر قدرتی مانند اپل را پشت سر میگذارد و 140 میلیون کاربر فعال را از آن خود میکند.
کم نیستند مواردی از این دست که نشان میدهند منحصربفرد بودن و یگانه ماندن حتی در بازارهایی که بسیار رقابتی هستند نیز میتواند بهترین حربه برای موفقیت و کارآمدی برندها باشد.
هنگام نوآوری در برندینگ، انتظار غیر منتظرهها را داشته باشید.
خیلیها میپرسند نوآوری و نوآور شدن عبارات زیبایی هستند اما چطور میتوان در کسب و کار نوآوری به خرج داد و نوآورانه محصولی را تولید کرد و به فروش رساند. در پاسخ به این پرسش بنیادین باید از یک جملهی کلیدی یاد کنیم: «نوآوران همیشه منتظر غیر منتظرهها هستند.» بدین ترتیب مدیر نوآور همیشه در آرامش بازاری که شکل گرفته است، به دنبال فرمول تازهای میگردد تا نظم موجود را بر هم زند و از نو بنیاد تازهای را بنیانگذاری کند.
دادهکاوی ابزار ضروری نوآوری در برندینگ است.
این فقط کارشناسان علم آمار و ریاضیدانان نیستند که از تجزیه و تحلیل دادهها استراتژیهای نو و کاربردی میسازند، امروزه دادهها به هر کسب و کار کمک میکنند تا طریقهی جدیدی را در ارتباط با مشتری امتحان کند و گامی دیگر به سلیقه و علاقهی ذاتی مشتریانش نزدیکتر شود. جالب است که در برخی موارد دادهها نه تنها معماهای بازاریابی را حل میکنند بلکه میتوانند علاوه بر سودرسانی در نجات جان مشتریان نیز راهگشا باشند. به عنوان مثال کسب و کاری را در نظر بگیرید که خدمات پزشکی به بیماران مبتلا به سرطان ارائه میکند و با استفاده از تجزیه و تحلیل دادهها موفق میشود تا خدمات غربالگری مؤثرتری را به مشتریانش ارائه کند.
در حوزهی نوآوری در برندینگ، به هر جا بنگرید، هوش مصنوعی را میبینید!
شاید هنوز مانند فیلم ترمیناتور رباتها حکمرانی خود را بر جوامع انسانی آغاز نکرده باشند، اما هوش مصنوعی در هر کسب و کاری که فکرش را بکنید، حضور دارد و باری را از زمین بر میدارد، حالا هیچ فرقی نمیکند که گرافیستی باشید که دل به نکتهسنجی موتور جستجوی دیداری پینترست بستهاید تا تصاویر مورد نیازتان را پیدا کند یا اینکه پیمانکار تأسیساتی باشید که درآمدتان به لطف الگوریتمهای هوشمند برنامهنویسان بیشتر شده است چرا که در جستجوها معقولتر دیده میشوید.
[…] انتشار این قسمت، مجموعه مقالات 13 قانون طلایی نوآوری به پایان میرسد، مطالبی کاربردی که کمک میکنند تا […]