۱۳ قانون طلایی نوآوری برای مدیران پیشگام؛‌ (قسمت سوم)

 در تبلیغات

در قسمت‌های قبلی این مطلب در مورد ترفندهای نوآوری در برندینگ سخن گفتیم و اشاره کردیم چگونه می‎توانیم از ابزارها و روش‌های گوناگون بهره بگیریم تا حضوری مؤثر در زمینه‎ی نوآوری در برندینگ داشته باشیم و در کنار مدیران نوآور قرار بگیریم. در قسمت سوم این مطلب، برایتان از راهکارهای بیشتری که به نوآوری در برندینگ منجر خواهند شد، سخن می‎گوییم.

برای نوآوری در برندینگ،‌ یگانه باشید تا کامروا شوید!

نوآوری و برندینگسال‌هاست که بازار موسیقی یکی از رقابتی‎ترین بازارها محسوب می‎شود و فکر راه‎اندازی کسب و کاری تازه در این فضا لرزه بر اندام بازاریابان و برندسازان می‎اندازد،‌ اما در همین بازار متراکم،‌ اسپاتیفای هم پیدا می‎شود که به لطف نوآوری، رقیب قدر قدرتی مانند اپل را پشت سر می‎گذارد و 140 میلیون کاربر فعال را از آن خود می‎کند.

کم نیستند مواردی از این دست که نشان می‌دهند منحصربفرد بودن و یگانه ماندن حتی در بازارهایی که بسیار رقابتی هستند نیز می‎تواند بهترین حربه برای موفقیت و کارآمدی برندها باشد.

هنگام نوآوری در برندینگ، انتظار غیر منتظره‎ها را داشته باشید.

نوآوری در برندینگخیلی‎ها می‌پرسند نوآوری و نوآور شدن عبارات زیبایی هستند اما چطور می‎توان در کسب و کار نوآوری به خرج داد و نوآورانه محصولی را تولید کرد و به فروش رساند. در پاسخ به این پرسش بنیادین باید از یک جمله‏‌ی کلیدی یاد کنیم:‌ «نوآوران همیشه منتظر غیر منتظره‌ها هستند.» بدین ترتیب مدیر نوآور همیشه در آرامش بازاری که شکل گرفته است، به دنبال فرمول تازه‎ای می‎گردد تا نظم موجود را بر هم زند و از نو بنیاد تازه‎ای را بنیان‎گذاری کند.

داده‌کاوی ابزار ضروری نوآوری در برندینگ است.

برندینگ و داده کاویاین فقط کارشناسان علم آمار و ریاضیدانان نیستند که از تجزیه و تحلیل داده‎ها استراتژی‎های نو و کاربردی می‎سازند، امروزه داده‎ها به هر کسب و کار کمک می‎کنند تا طریقه‎ی جدیدی را در ارتباط با مشتری امتحان کند و گامی دیگر به سلیقه و علاقه‎ی ذاتی مشتریانش نزدیک‎تر شود. جالب است که در برخی موارد داده‌‏ها نه تنها معماهای بازاریابی را حل می‎کنند بلکه می‎توانند علاوه بر سودرسانی در نجات جان مشتریان نیز راهگشا باشند. به عنوان مثال کسب و کاری را در نظر بگیرید که خدمات پزشکی به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می‎کند و با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‎ها موفق می‎شود تا خدمات غربالگری مؤثرتری را به مشتریانش ارائه کند.

در حوزه‏‎ی نوآوری در برندینگ،‌ به هر جا بنگرید،‌ هوش مصنوعی را می‎بینید!‌

نوآوری در برندینگشاید هنوز مانند فیلم ترمیناتور ربات‎ها حکمرانی‎ خود را بر جوامع انسانی آغاز نکرده باشند،‌ اما هوش مصنوعی در هر کسب و کاری که فکرش را بکنید،‌ حضور دارد و باری را از زمین بر می‎دارد،‌ حالا هیچ فرقی نمی‎کند که گرافیستی باشید که دل به نکته‎سنجی موتور جستجوی دیداری پینترست بسته‎اید تا تصاویر مورد نیازتان را پیدا کند یا اینکه پیمانکار تأسیساتی باشید که درآمدتان به لطف الگوریتم‎های هوشمند برنامه‎نویسان بیشتر شده است چرا که در جستجوها معقول‎تر دیده می‎شوید.

نوشته های اخیر
نمایش 1 دیدگاه
ترک بک ها

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

مدیریت و نوآوریمدیران نوآور