۱۳ قانون طلایی نوآوری برای مدیران پیشگام؛‌ (قسمت چهارم)

 در تبلیغات

با انتشار این قسمت،‌ مجموعه مقالات 13 قانون طلایی نوآوری به پایان می‎رسد، مطالبی کاربردی که کمک می‎کنند تا راهکارهای مدیران نوآور را بار دیگر مرور کنیم و برای تکرار موفقیت‎های مدیران نوآور آماده شویم. تجربه نشان داده است که نوآوری از مقدمات بنیادین مدیریت اثربخش است و این مدیران نوآور هستند که کسب و کارشان را از فرش به عرش بازار می‎رسانند. در ادامه با راهکارهایی که نوآوری در مدیریت بیشتر آشنا می‎شویم.

موبایل همچنان بهترین رسانه برای مدیران نوآور!

مدیران نوآورامروزه گوشی‌های هوشمند، رفیق گرمابه و گلستان کاربران هستند. پس هیچ جای تعجب ندارد که از مراقبت‎های پزشکی تا پرداخت‎های مالی به کمک این هوشمندهای چند منظوره انجام شود. خوشبختانه نوآوری در تجارت الکترونیک کوچک و بزرگ نمی‎شناسند و نمونه‎های پرتعدادی از کسب و کارهای متوسط و کوچک نیز وجود دارند که موفق شده‌اند از طریق طراحی اپلیکیشن‌های کاربردی درآمد خود را افزایش دهند و فروش بیشتر را تجربه کنند.

نزد مدیران نوآور نیز، حرف اول و آخر را سرمایه می‎زند.

مدیران نوآورچه موافق باشیم و چه مخالف،‌ این اسکناس‎های ریز و درشت هستند که حد و اندازه‎های پروژه‎های نوآورانه را مشخص می‎کنند،‌ اما نباید این نکته را نیز از یاد برد که تمام سرمایه‏‌ها مادی و مالی نیستند و خیلی مواقع می‎شود نوآوری‎ را بر پایه‎ی سرمایه‎های فرهنگی و اجتماعی به پیش برد.

نمونه‎های فراوانی هستند از کسب و کارهایی که بدون صرف بودجه‎های هنگفت و تنها از طریق افزیش اعتماد مشتریان یا به سامان رساندن پروزژه‏‌های فرهنگی بر قدر و اعتبار برندشان در نزد مشتریان افزوده‎اند.

مدیران نوآور، امید را فراموش نمی‎کنند!

مدیران نوآورتاریخ تجارت ثابت کرده است که کسب و کارهایی که از اولین پیشامد ناگوار ناامید شده‎اند و تلاش را متوقف کرده‎اند، خیلی راحت از خاطره‎ها محو  و از بازارها حذف شده‎اند. در مقابل هر کسب و کاری که جان سختی به خرج داده است و بعد از هر بار زمین خوردن با انرژی مضاعف برای مبارزه‎ای تازه از زمین بلند شده است،‌ دیر یا زود دسترنج زحماتش را چشیده است و دوران رونق را دوباره تجربه کرده است.

این مسأله تنها به استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک محدود نمی‎شود بلکه تجربه در مورد شرکت‎های پرسابقه‎‏ای همچون نینتندو نیز ثابت کرده است که تمام کسب و کارها روزهای خوب و بدشان را دارند و مهم این است که در برابر این ناملایمات تجاری راهکاری نوآورانه به کار بگیریم.

منبع: Fast Company.com

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

نوآوری در برندینگطراحی کاراکتر