۵ نکته‌ی کلیدی در آموزش ویدیو مارکتینگ؛‌ (قسمت دوم)

 در ماركتينگ

در قسمت اول این مطلب برایتان از اهمیت بسزایی که آموزش ویدیو مارکتینگ در دنیای بازاریابی پیدا کرده است، سخن گفتیم و با ارائه‎ی دلیل و برهان تلاش کردیم که مجابتان کنیم تا همین لحظه به آموزش ویدیو مارکتینگ در برنامه بازاریابی کسب و کار خود توجه کنید که غفلت از آموزش ویدیو مارکتینگ موجب پشیمانی است. در ادامه با ویراورنا همراه باشید تا از نکات کلیدی در ویدیو مارکتینگ بیشتر بشنوید.

در ویدیو مارکتینگ بهترین 10 ثانیه ممکن را بسازید؛

آموزش ویدیو مارکتینگمخاطبان سخت‌گیر فضای مجازی، 10 ثانیه و یا حتی کم‎تر به شما فرصت می‎دهند تا متقاعدشان کنید که ویدیوی شما ارزش دیدن را دارد و استراتژی مؤثری برای ویدیو مارکتینگ محتوای تولیدی خود انتخاب کرده‎اید، پس در این 5 تا 10 ثانیه بهترین ویدیو ممکن را برای جذب مخاطبانتان بسازید.

مختصر و مفید! نسخه‏‌ی کلیدی است که توسط هر کارشناس محتوایی برای خلق ویدیو مارکتینگ‎های مؤثر پیشنهاد می‎شود، پس در همان 5 تا 10 ثانیه‎ی نخستین کار یک راست سر اصل مطلب بروید و عطش مخاطب برای پیگیری داستانی جذاب را نشانه بگیرید.

برای این منظور می‎توانید با طرح پرسشی جذاب یا تأکید بر مسأله‎ای حساسیت برانگیز، شش‌دانگ حواس مخاطب را از آن خود کنید. یک ویدیو تأثیرگذار خیلی سریع ارزش‌هایش برای دیده شدن به رخ بینندگان می‎کشد و به این پرسش بنیادین پاسخ می‌دهد که «چرا باید این ویدیو را دید؟»

بدین ترتیب مخاطب شما باید بداند چرا قرار است ویدیو شما را مشاهده کند،‌ آیا قرار است ویدیو شما مخاطب را بخنداند؟ یا اینکه ویدیوی شما انگیزه‎ای خواهد شد تا مخاطبانتان به انجام کار جدیدی تشویق شوند؟ و یا حتی ویدیوی شما همان کلاس درسی است که مشتری شما نیاز دارد تا از طریق مشاهده‎ی آن مطالب جدیدی را بیاموزد؟

در ویدیو مارکتینگ جذابیت را جایگزین خواب‌آلودگی کنید!

آموزش ویدیو مارکتینگخبرگان بازار به بهترین نحو ممکن این نکته را توضیح داده‌اند که:‌ «بدترین حالت ممکن در ویدیو مارکتینگ این است که ویدیویی کسل‎کننده بسازید و در آن فقط از فواید خرید محصولتان تعریف کنید.» خب پس اگر این بدترین حالت ممکن برای آموزش ویدیو مارکتینگ است،‌ بهترین حالت ممکن چه می‎تواند باشد؟ خیلی ساده باید تأکید کنیم که مخاطبان دوست دارند با دیدن ویدیوی شما شاد شوند، بر سر ذوق بیایند و برای لحظاتی کوتاه هم که شده از زندگی روزانه و ماشینی خود فرار کنند.

تجربه نشان داده است که کسب و کارهای موفق خیلی خودشان را در ویدیو مارکتینگ جدی نمی‎گیرند و تا آنجا که می‎شود از شوخی و مطایبه فروگذار نمی‌کنند.

شاید بهانه بیاورید که کسب و کار شما یک تجارت B2B است که به جای مصرف‌کننده و مشتریان معمولی با مدیران دیگر شرکت‎ها سر و کار دارد، در این وضعیت هم نباید اجازه دهید که محافظه‎کاری محتواهایی که تاکنون برای مدیران تولید می‎شده، جذابیت را از ویدیوهای شما بگیرد،‌ چرا که شیرینی ویدیو مارکتینگ به خلاقیت و ارائه‎ی محتوایی است که بخنداند و به دل بنشیند. پس باید محتوایی را بر مبنای آموزش ویدیو مارکتینگ تولید کنید که نیازهای مدیران را با زبانی طنازانه مورد خطاب قرار دهد.

هنگام ویدیو مارکتینگ صدرنشینی در جستجوهای گوگل را فراموش نکنید!

آموزش ویدیو مارکتینگتکنیک‎ها و ترفندهای زیادی وجود دارند که کمک می‎کنند تا موتورهای جستجو ارزش بیشتری برای ویدیوی تولیدی شما قائل شوند و در جستجوهای کاربران ویدیو شما را مورد عنایت قرار دهند، اما یکی از مهم‎ترین نکات در  آموزش ویدیو مارکتینگ که تأیید سئوکاران را کسب کرده است،‌ پیش از آپلود ویدیو در شبکه‌‏های اجتماعی آغاز می‎شود، به این معنا که برای دیده شدن ویدیوی خود بهتر است که ویدیو را مستقیما بر روی دامین اصلی کسب و کار خود بارگذاری کنید.

در کنار این مورد کلیدی،‌ حتما امکان به اشتراک گذاری کد پخش ویدیوی خود را نیز فراهم کنید تا از مزایای بازاریابی آمیخته در فضای مجازی بهره‎مند شوید و برای برقراری ارتباطی روشن‌تر با گوگل، نقشه‎ی سایت ویدیوهای خود را با زبانی «گوگل‌فهم» آماده کنید.

در کنار این موارد ارائه‎ی توضیحات جامع و کامل برای ویدیوهای بارگذاری شده،‌ اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که به گوگل کمک می‎کند تا ویدیوی شما را به خوبی شناسایی کند و در میان میلیون‎ها میلیون محتوای تولید شده،‌ دسته‎بندی کند. پس لازم است که با کلیدواژه‌های پرطرفدار ویدیوی خود را تگ کنید و توضیحاتی روشن در مورد محتوای آن برای گوگل آماده کنید.

نوشته های اخیر
نمایش 1 دیدگاه
ترک بک ها
  • […] دو قسمتی وقتتان را گرفتیم تا از راهکارهای ویدیو مارکتینگ مؤثر برایتان سخن بگوییم و از نکاتی صحبت کنیم که ویدیو مارکتینگ مؤثر را شالوده‌ی برنامه‎ی بازاریابی کسب و کارتان خواهند کرد. ویدیو مارکتینگ مؤثر می‎تواند نتایجی جادویی در افزایش فروش شما داشته باشد و کاری کند تا به لطف چاره‎جویی‎های همین ویدیو مارکتینگ مؤثر در گوشه و کنار شبکه‏‌های اجتماعی دیده شوید و حضور به هم برسانید. در این مطلب در مورد آخرین نکته از 5 نکته طلایی که ویدیو مارکتینگ را در کسب و کار شما به مؤثرترین ابزار بازاریابی و برندینگ تبدیل می‎کند، به تفصیل صحبت می‏‌کنیم. […]

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

ویدیو مارکتینگ