۵ نکتهی کلیدی در آموزش ویدیو مارکتینگ؛ (قسمت دوم)
در قسمت اول این مطلب برایتان از اهمیت بسزایی که آموزش ویدیو مارکتینگ در دنیای بازاریابی پیدا کرده است، سخن گفتیم و با ارائهی دلیل و برهان تلاش کردیم که مجابتان کنیم تا همین لحظه به آموزش ویدیو مارکتینگ در برنامه بازاریابی کسب و کار خود توجه کنید که غفلت از آموزش ویدیو مارکتینگ موجب پشیمانی است. در ادامه با ویراورنا همراه باشید تا از نکات کلیدی در ویدیو مارکتینگ بیشتر بشنوید.
در ویدیو مارکتینگ بهترین 10 ثانیه ممکن را بسازید؛
مخاطبان سختگیر فضای مجازی، 10 ثانیه و یا حتی کمتر به شما فرصت میدهند تا متقاعدشان کنید که ویدیوی شما ارزش دیدن را دارد و استراتژی مؤثری برای ویدیو مارکتینگ محتوای تولیدی خود انتخاب کردهاید، پس در این 5 تا 10 ثانیه بهترین ویدیو ممکن را برای جذب مخاطبانتان بسازید.
مختصر و مفید! نسخهی کلیدی است که توسط هر کارشناس محتوایی برای خلق ویدیو مارکتینگهای مؤثر پیشنهاد میشود، پس در همان 5 تا 10 ثانیهی نخستین کار یک راست سر اصل مطلب بروید و عطش مخاطب برای پیگیری داستانی جذاب را نشانه بگیرید.
برای این منظور میتوانید با طرح پرسشی جذاب یا تأکید بر مسألهای حساسیت برانگیز، ششدانگ حواس مخاطب را از آن خود کنید. یک ویدیو تأثیرگذار خیلی سریع ارزشهایش برای دیده شدن به رخ بینندگان میکشد و به این پرسش بنیادین پاسخ میدهد که «چرا باید این ویدیو را دید؟»
بدین ترتیب مخاطب شما باید بداند چرا قرار است ویدیو شما را مشاهده کند، آیا قرار است ویدیو شما مخاطب را بخنداند؟ یا اینکه ویدیوی شما انگیزهای خواهد شد تا مخاطبانتان به انجام کار جدیدی تشویق شوند؟ و یا حتی ویدیوی شما همان کلاس درسی است که مشتری شما نیاز دارد تا از طریق مشاهدهی آن مطالب جدیدی را بیاموزد؟
در ویدیو مارکتینگ جذابیت را جایگزین خوابآلودگی کنید!
خبرگان بازار به بهترین نحو ممکن این نکته را توضیح دادهاند که: «بدترین حالت ممکن در ویدیو مارکتینگ این است که ویدیویی کسلکننده بسازید و در آن فقط از فواید خرید محصولتان تعریف کنید.» خب پس اگر این بدترین حالت ممکن برای آموزش ویدیو مارکتینگ است، بهترین حالت ممکن چه میتواند باشد؟ خیلی ساده باید تأکید کنیم که مخاطبان دوست دارند با دیدن ویدیوی شما شاد شوند، بر سر ذوق بیایند و برای لحظاتی کوتاه هم که شده از زندگی روزانه و ماشینی خود فرار کنند.
تجربه نشان داده است که کسب و کارهای موفق خیلی خودشان را در ویدیو مارکتینگ جدی نمیگیرند و تا آنجا که میشود از شوخی و مطایبه فروگذار نمیکنند.
شاید بهانه بیاورید که کسب و کار شما یک تجارت B2B است که به جای مصرفکننده و مشتریان معمولی با مدیران دیگر شرکتها سر و کار دارد، در این وضعیت هم نباید اجازه دهید که محافظهکاری محتواهایی که تاکنون برای مدیران تولید میشده، جذابیت را از ویدیوهای شما بگیرد، چرا که شیرینی ویدیو مارکتینگ به خلاقیت و ارائهی محتوایی است که بخنداند و به دل بنشیند. پس باید محتوایی را بر مبنای آموزش ویدیو مارکتینگ تولید کنید که نیازهای مدیران را با زبانی طنازانه مورد خطاب قرار دهد.
هنگام ویدیو مارکتینگ صدرنشینی در جستجوهای گوگل را فراموش نکنید!
تکنیکها و ترفندهای زیادی وجود دارند که کمک میکنند تا موتورهای جستجو ارزش بیشتری برای ویدیوی تولیدی شما قائل شوند و در جستجوهای کاربران ویدیو شما را مورد عنایت قرار دهند، اما یکی از مهمترین نکات در آموزش ویدیو مارکتینگ که تأیید سئوکاران را کسب کرده است، پیش از آپلود ویدیو در شبکههای اجتماعی آغاز میشود، به این معنا که برای دیده شدن ویدیوی خود بهتر است که ویدیو را مستقیما بر روی دامین اصلی کسب و کار خود بارگذاری کنید.
در کنار این مورد کلیدی، حتما امکان به اشتراک گذاری کد پخش ویدیوی خود را نیز فراهم کنید تا از مزایای بازاریابی آمیخته در فضای مجازی بهرهمند شوید و برای برقراری ارتباطی روشنتر با گوگل، نقشهی سایت ویدیوهای خود را با زبانی «گوگلفهم» آماده کنید.
در کنار این موارد ارائهی توضیحات جامع و کامل برای ویدیوهای بارگذاری شده، اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که به گوگل کمک میکند تا ویدیوی شما را به خوبی شناسایی کند و در میان میلیونها میلیون محتوای تولید شده، دستهبندی کند. پس لازم است که با کلیدواژههای پرطرفدار ویدیوی خود را تگ کنید و توضیحاتی روشن در مورد محتوای آن برای گوگل آماده کنید.
[…] دو قسمتی وقتتان را گرفتیم تا از راهکارهای ویدیو مارکتینگ مؤثر برایتان سخن بگوییم و از نکاتی صحبت کنیم که ویدیو مارکتینگ مؤثر را شالودهی برنامهی بازاریابی کسب و کارتان خواهند کرد. ویدیو مارکتینگ مؤثر میتواند نتایجی جادویی در افزایش فروش شما داشته باشد و کاری کند تا به لطف چارهجوییهای همین ویدیو مارکتینگ مؤثر در گوشه و کنار شبکههای اجتماعی دیده شوید و حضور به هم برسانید. در این مطلب در مورد آخرین نکته از 5 نکته طلایی که ویدیو مارکتینگ را در کسب و کار شما به مؤثرترین ابزار بازاریابی و برندینگ تبدیل میکند، به تفصیل صحبت میکنیم. […]