۵ نکته‌ی کلیدی در آموزش ویدیو مارکتینگ؛‌ (قسمت اول)

 در ماركتينگ

با اینکه هیچ وقت و هیچ کجا درست نیست که «وایرال» شدن را هدف اصلی استراتژی ویدیو مارکتینگ خود قرار دهید و با این قصد یا غرض استراتژی برای ویدیو مارکتینگ طراحی کنید که وایرال شوید، ‌اما وایرال بودن و دیده شدن از جمله مسائلی هستند که هر ذهنی که دغدغه‎ی ویدیو مارکتینگ دارد را به خود مشغول می‎کنند. البته شما هیچ تقصیری ندارید، چند صباحی می‎شود که در عالم ویدیو مارکتینگ خود لفظ وایرال در توصیف ویدیوهای تبلیغاتی، ‌وایرال شده است و هر جا که سر بزنید با این کلیدواژه‌ی پرطرفدار روبه‎رو می‎شوید.

چه کنیم تا ویدیو مارکتینگ ما وایرال شود؟‌

ویدیو مارکتینگمحبوبیت بالای ویدیو مارکتینگ، ‌سبب شده تا هر کدام از ماها که قلبمان با آمار و ارقام بازاریابی تند‌تر می‎زند به دفعات آمارهایی بشنویم که از سلطه‎ی بی‎چون و چرای ویدیو مارکتینگ در فضای مجازی حکایت داشته باشند. آمارهای هیجان برانگیزی مانند اینکه در سال 2017 میلادی 69 درصد از مصرف کل اینترنت را ویدیو مارکتینگ به خود اختصاص داده است یا اینکه صفحات فرودی که به لطف دیدِ ویدیو مارکتینگی طراحانشان به ویدیویی مزین شده‎اند، در مقایسه با صفحات فرودی که تنها به تصویری خشک و خالی دلخوش کرده‎اند، با رقم خیره‌کننده‎ی 800 درصدی، نرخ تبدیل بالاتری داشته‎اند. در کنار این موارد هر چه به سال 2020 نزدیک‎تر می‎شویم بازدید ویدیو بر روی گوشی‎های همراه بیشتر می‎شود و سالانه تا 5 برابر از مشاهدات کاربران بر روی دسک‎تاپ بیشتر می‎شود.

خب،‌ اگر در دنیای مجازی امروز گریزی از ویدیو مارکتینگ نیست و بعد از بالا و پایین رفتن فراوان باز هم تمام استراتژی‎های بازاریابی به ویدیو مارکتینگ ختم می‎شود،‌ پس بهتر است با ما همراه باشید تا در ادامه‎ی این مطلب چند قسمتی با 5 مورد از کلیدی‎ترین نکاتی که در آموزش ویدیو مارکتینگ حتما به کارتان خواهد آمد، آشنا شوید.

ویدیو مارکتینگ را بر مبنای داستانتان بسازید نه برای فروش بیشتر؛‌

خیلی از کسب و کارها به درستی اهمیت ویدیو مارکتینگ را در یافته‏‌اند و بر پایه‎ی همین آگاهی نیز شبکه‌‏های اجتماعی را با ویدیوهای فراوان در مورد برندشان پر کرده‏‌اند، اما علی‎رغم تمام این تلاش‌ها و هزینه صرف کردن‎ها دریغ از بازدید و ویدیویی که طرفدار پیدا کرده باشد. مشکل این کسب و کارها اینجاست که در ساخت محتوای ویدیو مارکتینگ خود تنها به فروش بیشتر می‎پردازند و ویدیوهایی تولید می‎کنند که چندان باب طبع مخاطبان و مشتریان نیستند.

بهتر است به خاطر داشته باشیم که همان قوانینی که بر بازاریابی محتوایی حاکم است، شامل حال ویدیو مارکتینگ هم می‎شود،‌ بنابراین در تولید ویدیو مارکتینگ هم باید فکر فروش مستقیم را کنار بگذاریم و از ارزش یا ارزش‌هایی در ویدیو مارکتینگ سخن بگوییم که قرار است در زندگی مشتریانمان خلق کنیم.

برای این کار سعی کنید تا در محتوای ویدیو مارکتینگ خود بر روی نیازها، آمال و آروزهای مشتریانتان انگشت بگذارید و اصلا نگران کاهش فروش خود نباشید چرا که در هر پست ویدیویی، مکان مناسبی وجود دارد که می‎توانید برای الصاق URL فروشگاه خود از آن استفاده کنید و با ارجاع به آن مشتریان و مخاطبانتان را به خرید بیشتر محصولات و خدمات ترغیب کنید.

فقط حین الصاق URL فروشگاه به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که دعوت مشتریان به خرید با ویدیو مارکتینگ تولید شده ارتباط داشته و هماهنگ باشد.

نوشته های اخیر
نمایش 1 دیدگاه
ترک بک ها

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

نوآوری و مدیریتآموزش ویدیو مارکتینگ