۷ دلیل برای اینکه از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؛ (قسمت اول)
همه از اهمیتی که بازاریابی و مارکتینگ برای موفقیت کسب و کارمان ایفا میکند، آگاه هستیم و تلاش میکنیم تا از روشها و طرق گوناگون، برای بازاریابی هر چه بهتر و بیشتر محصولات و خدماتمان گامی مؤثر برداریم. اما برای بازاریابی کسب و کار عزیزمان در فضای مجازی چه طرحی ریختهایم، چرا باید به پیروی از سایر رقبا برای فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ برنامهی مدونی داشته باشیم؟
دیجیتال مارکتینگ از بیبرنامگی نجاتتان میدهد؛
یکی از رموز موفقیت کسب و کارهای کوچک و بزرگ در سالهای اخیر بهرهگیری از استراتژی مدون برای به سرانجام رساندن کارهاست. تجربه به کرات ثابت کرده است مدیری که فکری به حال وجههی دیجیتال شرکت خود نکرده است، احتمالا برنامهی کلانی نیز برای بازاریابی کسب و کار خود ندارد، پس در همان وهله اول اشتغال ذهنی برای سر پا نگه داشتن شرکت در حوزهی دیجیتال، باعث خواهد شد تا استراتژیهای خرد و کلان بازاریابی کم کم نظم و نسقی پیدا کنند و اهدافی برای کسب سود و درآمد بیشتر تعریف شوند.
وقتی هم که استراتژیهای کلان مشخص و برنامهی دیجیتال مارکتینگی مدون و اهدافی نیز برای رسیدن به رشد بیشتر انتخاب شده باشند، استفادهی مطلوبتری از منابع موجود در سازمان صورت خواهد گرفت و هزینهها خرج همان اهدافی میشوند که به رسیدنشان میارزند.
دیجیتال مارکتینگ شما را با مخاطب و بازار آشتی میدهد؛
از قدیم و ندیم توصیه شده است که بهتر است «گز نکرده، پاره نکنیم»، در دنیای بازاریابی نیز اگر بیخیال بحث دیجیتال قضیه شویم، دیگر رغبتی برای تحقیقات بازار نخواهیم داشت، به همین دلیل نیز اگر برای مارکتینگ کسب و کارمان کاری بکنیم از سر غریزه و احساس خواهد بود و هیچ بعید نیست که تبلیغ بدون تحقیق سرمایه ما را بر باد دهد و وقتمان را تلف کند. ناگفته نماند که فضای مجازی با دنیای واقعیت زمین تا آسمان متفاوت است و ممکن است سلیقه و ذائقهی مخاطب آنلاین با مشتری واقعی تفاوتهای زیادی بکند.
دیجیتال مارکتینگ تنها بستری برای معرفی و عرضهی یک طرفهی پیام نیست و میتوان به دیجیتال مارکتینگ به عنوان ابزاری سودمند نگاه کرد که همانطور که پیام ما را به گوش مخاطب میرساند، اطلاعات ذیقیمتی را نیز از رفتارهای خریدارانه مخاطب در اختیارمان میگذارد.
کشف کلیدواژهها، ترندها، علاقهمندیها و هر آنچه هویت مخاطبانمان را در جایگاه مشتری میسازد، همگی از جمله مواردی است که به لطف دیجیتال مارکتینگ مهیا میشود.
دیجیتال مارکتینگ در تسخیر بازار دستیارتان میشود؛
اگر از دیجیتال مارکتینگ در برنامههای بازاریابی کسب و کارتان غافل بمانید یا اینکه برای خالی نبودن عریضه هر ازچندی، تیری تبلیغاتی در تاریکی فضای مجازی پرتاب کنید، تردید نداشته باشید که رقیبان خیلی زود شما را از بازار حذف خواهند کرد و از خاطر مشتریانتان نیز فراموش خواهید شد.