۷ دلیل برای اینکه از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؛‌ (قسمت اول)

 در ماركتينگ

همه از اهمیتی که بازاریابی و مارکتینگ برای موفقیت کسب و کارمان ایفا می‎کند،‌ آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم تا از روش‌ها و طرق گوناگون،‌ برای بازاریابی هر چه بهتر و بیشتر محصولات و خدماتمان گامی مؤثر برداریم. اما برای بازاریابی کسب و کار عزیزمان در فضای مجازی چه طرحی ریخته‏‌ایم، چرا باید به پیروی از سایر رقبا برای فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ برنامه‎ی مدونی داشته باشیم؟‌

دیجیتال مارکتینگ از بی‎برنامگی نجاتتان می‎دهد؛‌

برنامه دیجیتال مارکتینگ

یکی از رموز موفقیت کسب و کارهای کوچک و بزرگ در سال‎های اخیر بهره‎گیری از استراتژی مدون برای به سرانجام رساندن کارهاست. تجربه به کرات ثابت کرده است مدیری که فکری به حال وجهه‎ی دیجیتال شرکت خود نکرده است، احتمالا برنامه‌ی کلانی نیز برای بازاریابی کسب و کار خود ندارد،‌ پس در همان وهله اول اشتغال ذهنی برای سر پا نگه داشتن شرکت در حوزه‎ی دیجیتال،‌ باعث خواهد شد تا استراتژی‎های خرد و کلان بازاریابی کم کم نظم و نسقی پیدا کنند و اهدافی برای کسب سود و درآمد بیشتر تعریف شوند.

وقتی هم که استراتژی‌های کلان مشخص و برنامه‎ی دیجیتال مارکتینگی مدون و اهدافی نیز برای رسیدن به رشد بیشتر انتخاب شده باشند،‌ استفاده‎ی مطلوب‎تری از منابع موجود در سازمان صورت خواهد گرفت و هزینه‏‌ها خرج همان اهدافی می‌شوند که به رسیدنشان می‎ارزند.

دیجیتال مارکتینگ شما را با مخاطب و بازار آشتی می‎دهد؛‌

دیجیتال مارکتینگ و مخاطبان

از قدیم و ندیم توصیه شده است که بهتر است «گز نکرده،‌ پاره نکنیم»‌،‌ در دنیای بازاریابی نیز اگر بی‌خیال بحث دیجیتال قضیه شویم،‌ دیگر رغبتی برای تحقیقات بازار نخواهیم داشت، به همین دلیل نیز اگر برای مارکتینگ کسب و کارمان کاری بکنیم از سر غریزه و احساس خواهد بود و هیچ بعید نیست که تبلیغ بدون تحقیق سرمایه ما را بر باد دهد و وقتمان را تلف کند. ناگفته نماند که فضای مجازی با دنیای واقعیت زمین تا آسمان متفاوت است و ممکن است سلیقه و ذائقه‎ی مخاطب آنلاین با مشتری واقعی تفاوت‌های زیادی بکند.

دیجیتال مارکتینگ تنها بستری برای معرفی و عرضه‎ی یک طرفه‎ی پیام نیست و می‌توان به دیجیتال مارکتینگ به عنوان ابزاری سودمند نگاه کرد که همانطور که پیام ما را به گوش مخاطب می‌رساند، ‌اطلاعات ذیقیمتی را نیز از رفتارهای خریدارانه مخاطب در اختیارمان می‎گذارد.

کشف کلیدواژه‎ها،‌ ترندها، ‌علاقه‎مندی‎ها و هر آنچه هویت مخاطبانمان را در جایگاه مشتری می‎سازد، همگی از جمله مواردی است که به لطف دیجیتال مارکتینگ مهیا می‎شود.

دیجیتال مارکتینگ در تسخیر بازار دستیارتان می‎شود؛

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی

اگر از دیجیتال مارکتینگ در برنامه‎های بازاریابی کسب و کارتان غافل بمانید یا اینکه برای خالی نبودن عریضه هر ازچندی، ‌تیری تبلیغاتی در تاریکی فضای مجازی پرتاب کنید، تردید نداشته باشید که رقیبان خیلی زود شما را از بازار حذف خواهند کرد و از خاطر مشتریانتان نیز فراموش خواهید شد.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بازار هدفاستفاده از دیجیتال مارکتینگ