۷ دلیل برای اینکه از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؛‌ (قسمت دوم)‌

 در ماركتينگ

در قسمت اول این نوشته از مزایایی برایتان سخن گفتیم که دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما به ارمغان می‎آورد. اشاره کردیم که دیجیتال مارکتینگ بدون آنکه بی‌خود و بی‌جهت از هر کاهی کوه بسازد، به خوبی از ظرفیت‎های فضای مجازی بهره‌ می‎برد تا در انواع و اقسام شبکه‏‌های اجتماعی که محبوب مخاطبان «گرام» هستند،‌ برند شما را ترویج و مشتری را به استفاده از کالا و خدمات شما ترغیب کند. در بخش دوم این مطلب با برخی فواید دیگر دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا خواهیم شد.

دیجیتال مارکتینگ مشتریانی وفادار برایتان دست و پا می‎کند.

دیجیتال مارکتینگ و جذب مشتری

یکی از کاربردهای دیجیتال مارکتینگ شکل‎دهی شخصیت به بازار هدف است، ‌به این معنا که در دیجیتال مارکتینگ شما دیگر تنها با توده‎ی بی‎قواره‏‌ای از مشتریان سر و کار نخواهید داشت و برای هر سن و هر سلیقه‎ای نیز پیام یکسانی از کسب و کارتان صادر نمی‎کنید. دیجیتال مارکتینگ دست در دست بازاریابی محتوایی به شما امکان می‎دهد تا کتابخانه‏‌ی برندتان را از کتاب‎هایی با موضوعاتی متنوع پر کنید و برای هر سلیقه و سنی تردستی جذابی از آستین بیرون بکشید.

دیجیتال مارکتینگ مشتریانتان را بهتر به شما معرفی می‎کند.

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی

به درستی ادعا شده است که دیجیتال مارکتینگ یکی از قابل اندازه‎گیری‌ترین انواع بازاریابی‌ها است. اما نباید از یاد برد که گوگل آنالیتیک هم با تمام نظارت دقیقی که بر روی محتوای متنی و تصویری اینترنت دارد و علی‎رغم اینکه آمار مخاطبانتان را در فضای مجازی می‎گیرد اما نمی‎تواند اطلاعات مفیدی در مورد احساسات یا اندیشه‎های مشتریان در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار دهد. اینجاست که دیجیتال مارکتینگ در کنار ابزارهای کمی مانند گوگل آنالیتیک ابزارهای سنجش دیگری را در اختیارتان قرار خواهد داد تا تحلیلی کیفی نیز از روحیات و خلقیات مشتری بدست آورید و خوراکی برای مخاطبانتان تهیه ببینید که به مذاقشان خوش بیاید.

 دیجیتال مارکتینگ هماهنگی شما را حفظ می‎کند.

دیجیتال مارکتینگ و فروش

زمانی در بازاریابی موفق خواهید بود که از تمام ابزارها برای هدفی واحد استفاده کنید و از پراکنده‌گویی بپرهیزید. تجربه ثابت کرده است کمپین‌های‎ بازاریابی که هر کدام از عناصر آنها ساز خودشان را می‎زنند و برای رسیدن به هدفی واحد هماهنگ نیستند، بختی برای کسب موفقیت نخواهند داشت.

دیجیتال مارکتینگ در همان گام‎های ابتدایی هر کمپین به ما کمک خواهد کرد تا برنامه‎ای هماهنگ برای اجزای مختلف برنامه‌ی بازاریابی خود تهیه کنیم و تبلیغات خود را در مجله،‌ روزنامه و بیلبوردهای شهری با محتوایی که در فضای مجازی منتشر می‎کنیم، هماهنگ سازیم.

دیجیتال مارکتینگ در بازار پیشگامتان می‎کند.

دیجیتال مارکتینگ موفق

به برندهای بزرگ نگاه کنید،‌ آمازون،‌گوگل،‌ مایکروسافت و اپل،‌ فکر می‎کنید چرا همیشه نام و نشان تجاری این برندهای دوست داشتنی بر سر زبان‌هاست و هر روز خبر تازه‌‏ای در مورد این کمپانی‎های موفق به گوشمان می‎رسد؟‌ کاملا درست حدس زدید هر کدام از این برندها در کار دیجیتال مارکتینگ خبره هستند و با حساسیت ویژه‎ای عرضه‎ی چهره‎ی دیجیتال خود را در فضای مجازی دنبال می‎کنند. از سوی دیگر هر کدام از این برندها از طریق شناسایی و تشخیص روندهای جاری بازار همواره تلاش می‎کنند تا یکی، ‌دو قدم از رقیبان خود جلوتر باشند و رهبری جستجوهای اینترنتی را در دست داشته باشند.

شما برای دیجیتال مارکتینگ برند خود چه برنامه‎ریزی‎هایی دارید؟‌

 

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

دیجیتال مارکتینگ موثر