۷ دلیل برای اینکه از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؛ (قسمت دوم)
در قسمت اول این نوشته از مزایایی برایتان سخن گفتیم که دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما به ارمغان میآورد. اشاره کردیم که دیجیتال مارکتینگ بدون آنکه بیخود و بیجهت از هر کاهی کوه بسازد، به خوبی از ظرفیتهای فضای مجازی بهره میبرد تا در انواع و اقسام شبکههای اجتماعی که محبوب مخاطبان «گرام» هستند، برند شما را ترویج و مشتری را به استفاده از کالا و خدمات شما ترغیب کند. در بخش دوم این مطلب با برخی فواید دیگر دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا خواهیم شد.
دیجیتال مارکتینگ مشتریانی وفادار برایتان دست و پا میکند.
یکی از کاربردهای دیجیتال مارکتینگ شکلدهی شخصیت به بازار هدف است، به این معنا که در دیجیتال مارکتینگ شما دیگر تنها با تودهی بیقوارهای از مشتریان سر و کار نخواهید داشت و برای هر سن و هر سلیقهای نیز پیام یکسانی از کسب و کارتان صادر نمیکنید. دیجیتال مارکتینگ دست در دست بازاریابی محتوایی به شما امکان میدهد تا کتابخانهی برندتان را از کتابهایی با موضوعاتی متنوع پر کنید و برای هر سلیقه و سنی تردستی جذابی از آستین بیرون بکشید.
دیجیتال مارکتینگ مشتریانتان را بهتر به شما معرفی میکند.
به درستی ادعا شده است که دیجیتال مارکتینگ یکی از قابل اندازهگیریترین انواع بازاریابیها است. اما نباید از یاد برد که گوگل آنالیتیک هم با تمام نظارت دقیقی که بر روی محتوای متنی و تصویری اینترنت دارد و علیرغم اینکه آمار مخاطبانتان را در فضای مجازی میگیرد اما نمیتواند اطلاعات مفیدی در مورد احساسات یا اندیشههای مشتریان در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار دهد. اینجاست که دیجیتال مارکتینگ در کنار ابزارهای کمی مانند گوگل آنالیتیک ابزارهای سنجش دیگری را در اختیارتان قرار خواهد داد تا تحلیلی کیفی نیز از روحیات و خلقیات مشتری بدست آورید و خوراکی برای مخاطبانتان تهیه ببینید که به مذاقشان خوش بیاید.
دیجیتال مارکتینگ هماهنگی شما را حفظ میکند.
زمانی در بازاریابی موفق خواهید بود که از تمام ابزارها برای هدفی واحد استفاده کنید و از پراکندهگویی بپرهیزید. تجربه ثابت کرده است کمپینهای بازاریابی که هر کدام از عناصر آنها ساز خودشان را میزنند و برای رسیدن به هدفی واحد هماهنگ نیستند، بختی برای کسب موفقیت نخواهند داشت.
دیجیتال مارکتینگ در همان گامهای ابتدایی هر کمپین به ما کمک خواهد کرد تا برنامهای هماهنگ برای اجزای مختلف برنامهی بازاریابی خود تهیه کنیم و تبلیغات خود را در مجله، روزنامه و بیلبوردهای شهری با محتوایی که در فضای مجازی منتشر میکنیم، هماهنگ سازیم.
دیجیتال مارکتینگ در بازار پیشگامتان میکند.
به برندهای بزرگ نگاه کنید، آمازون،گوگل، مایکروسافت و اپل، فکر میکنید چرا همیشه نام و نشان تجاری این برندهای دوست داشتنی بر سر زبانهاست و هر روز خبر تازهای در مورد این کمپانیهای موفق به گوشمان میرسد؟ کاملا درست حدس زدید هر کدام از این برندها در کار دیجیتال مارکتینگ خبره هستند و با حساسیت ویژهای عرضهی چهرهی دیجیتال خود را در فضای مجازی دنبال میکنند. از سوی دیگر هر کدام از این برندها از طریق شناسایی و تشخیص روندهای جاری بازار همواره تلاش میکنند تا یکی، دو قدم از رقیبان خود جلوتر باشند و رهبری جستجوهای اینترنتی را در دست داشته باشند.
شما برای دیجیتال مارکتینگ برند خود چه برنامهریزیهایی دارید؟