چرا لوگوی شرکت های بزرگ همیشه تغییر می‌کنند؟

 در تبلیغات

شرکت‌ها برای اینکه بهترین برند باشند، در طول زمان لوگوی خود را تغییر داده‌اند.

تحول کمک می کند تا برندها تازه و مناسب باشند. با نگاه کردن به لوگو، بسته بندی محصول و طراحی تبلیغاتی یک نام تجاری، تصویر واضح از آنچه تغییر کرده است و آنچه که در طول یک دوره یکسان باقی مانده است را دریافت میکنیم.

این می تواند به ما کمک کند که درک کنیم که چگونه ارزش برند و بازار هدف در طول زمان تحول می یابد و یک تصویر فوری تاریخی از آنچه که در طول یک دوره خاص مد روز و محبوب بوده است، به ما میدهد. همچنین روند اصلی و پیشرفت در نام تجاری را نشان می دهد.

در اینجا 10 نمونه از نام تجاری کلاسیک و مدرن آورده شده است که به عنوان یک منبع عالی از طراحی است.

1-پپسی 1989 با 2015

01_Pepsi

کالیب برادام، بنیانگذار پپسی-کولا اولین آرم شرکت را در اسکریپت اسکن کرد. پپسی به تدریج آرم را ساده تر کرد تا رویکرد مینیمالیستی بیشتری را به کار ببرد. در حالی که هنوز برخی از منحنی های اسکریپت لوگوی اصلی را حفظ می کند.

2- چای لیپتون 1900 با 2012

02_Lipton

در حالی که این تبلیغات بصری چای لپتون بسیار متفاوت است، هر دو متکی به برخی از افتخارات است. آگهی کلاسیک دارای هرج و مرج است که اطلاعاتی را که به طور خلاصه “بهترین تولید در جهان” است، در مورد چای ارائه می دهد. در حالی که آگهی مدرن برای ایجاد احساس آرامش طراحی شده است – چرا که “چای لیپتون می تواند این کار را انجام دهد”.

3- شرکت روغن شل 1930 با 2015

10_Shell

لوگو شل یکی از شناخته شده ترین نمادهای جهان است و از دهه 1930 با روند طراحی گرافیک تکامل یافته است. به تدریج از یک تکرار واقع بینانه تر، آرم فعلی شل با خطوط ساده و رنگ های شفاف مشخص می شود. این ساده سازی پیشرفته برای بهبود تشخیص و یادآوری و همچنین کمک به انتقال کلیشه عینی بهتر در دهه 1950 تلاش کرد.

4-خمیر دندان 1956 با 2012

21_Crest

طراح صنعتی مشهور، دونالد دبی، لوگو و بسته بندی خمیر دندان Crest را در سال 1956 طراحی کرده است. بسته بندی خیلی تغییر کرده است، اما تعدادی از عناصر همیشگی هستند: “C” قرمز است، “e” دارای یک درخشش است و یک فلش راه در انتهای جعبه.

5- اپل 1976 با 2015

34_Apple

دشوار است اولین لوگوی اپل را باور کنیم چون ما تا حد زیادی با مینیمالیسم ساده ی همه چیزهایی که اپل می سازد و نشان می دهد،آشنا هستیم. لوگوی مدرن برای این شرکت طراحی شده است که طراحی زیبا، عملکرد ساده و روند طراحی براق را نشان می دهد.

6-آئودی 1932 با 2015

11_Audi

لوگوی آئودی مانند BMW، از یک طراحی مسطح تا یک طراحی عمیق تکامل یافته است. با این حال، حلقه های همپوشانی نمادین بخشی از لوگو هستند که نشان دهنده تاریخچه این شرکت است: هر حلقه نشان دهنده چهار شرکت اتحادیه بین المللی از سال 1932 است – DKW، Horch، Wanderer و Audi.

7-مکدونالد 1960 با 2015

25_McDonalds

هنگامی که صحبت از برند کلاسیک مک دونالد می شود، سخت است که از این قوس های طلایی بگذرید؛ زیرا این تصاویر از سال های 1960 تا 2015 نشان می دهد که قوس های طلایی از روزهای اولیه بخشی از نام تجاری مک دونالد بوده اند. در حقیقت قوس های طلایی یک ویژگی معماری اولین مؤسسه مک دونالد در سال 1952 بود.

8- WWF  1961  با 2015

26_WWF

چه کسی می تواند دربرابر آرم WWF مقاومت کند؟ سر پیتر اسکات رییس بنیاد پاندای را در سال 1968 ایجاد کرد و بسیار مشابه نسخه مدرن طراحی شده در سال 2000 است. با این حال، مانند بسیاری از آرم های مدرن، سطح جزئیات کاهش یافته و به شکل ساده شده است.

9- هاینز 1962 با 2007

29_Heinz

صحبت از پالت های رنگی، هر دو این تبلیغات با خلاقیت گوجه فرنگی هاینز صحبت می کنند. آگهی 1962 این کار را از طریق کپی انجام می دهد “هاینز ساخته شده از گوجه فرنگی تازه خرد شده”، در حالی که آگهی 2007 با استفاده از تصاویر ساده با افزودن ساده برگ های سبز گوجه فرنگی که از بطری خارج می شود، استفاده می شود.

10-دانکین داناتز1950 با 2015

19_Dunking-Donuts

از 1950 زمانی که نام آن در یک کافی شاپ تنها بود تا کنون همه چیز در مورد آرم Dunkin ‘Donuts تغییر کرده است. همانطور که Dunkin Donuts به عنوان یک موفقیت جهانی شناخته شد، برند مدرن خود را در سال 1980 معرفی کرد و در سال 2002 تصویر فنجان قهوه  را اضافه کرد.

منبع: https://www.canva.com/learn/40-examples-classic-branding-next-modern-version/

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

اعتبار تبلیغات خود را افزایش دهیدبازاریابی و تبلیغات چه تفاوتی با هم دارند؟