co-branding جذاب در تبلیغات

 در تبلیغات

تعریف co-branding

co-branding  (همکاری تجاری)، هر موقعیتی است که دو یا چند برند، با همدیگر، فضای محصول، تبلیغات یا هر گونه پیشنهاد تبلیغاتی یا کسب و کار را به اشتراک می گذارند.  با ایجاد همکاری مشترک در بازاریابی، باعث ایجاد مشتری های بزرگتر و برجسته کردن بهترین جنبه های برند می شود.

انواع  نام تجاری مشترک

کو برندینگ را به طور کلی می توان به چند دسته تقسیم کرد:

مولفه همکاری تجاری: مانند مارک های غذایی، که ترکیبات مواد غذایی را از برندهای دیگه استفاده می کنند، و یا شرکت های چند تکنولوژی که با استفاده از اجزای دیگر شرکت ها، یک دستگاه واحد را ایجاد می کند.

سرمایه گذاری کو برندینگ: شرکت های چندگانه در یک هدف مشترک بزرگتر، باهمدیگر همکاری می کنند، مانند ایجاد یک تکنولوژی استاندارد جدید که آنها خودشون ایجاد کرده اند.

رسانه و کو برندینگ : فیلم، بازی های ویدئویی و دیگر رسانه های مصرفی که اغلب تولیدکنندگان مشترک، در استودیوهای مختلف، برچسب ها، برنامه نویسی و … که یا ناشران مشترک دارند و یا اعتبار مشترک دارند.

کو برندینگ محلی : شرکای محلی کوچکتر با یک سطح ملی.  برای ارائه دادن چیزی یا خدمت کردن.  شبیه بانک های محلی، که کارت های اعتباری از یک برند را ارائه می دهند.

کو برندینگ اسپانسر: دو یا چندین برندی که برای وقایعی مثل ورزش، با هدف حسن نیت یا در معرض اشتراک قرار گرفتن،اسپانسر می شوند.

کو برندینگ متخصص: یک شرکت با یک مجوز بسیار تخصصی، با مشارکت چندین کسب و کار برای برجسته کردن محصول یا خدمات خود تلاش می کند.

ویدئو زیر نمونه ای از co-branding  در تبلیغات است که استفاده از co-branding  همراه با تضاد دو محصول است که محصول Doritos از شدت تند و گرم بودن، تصاویری از آتش را نشان می دهد. و محصول Mountain Dew از شدت سرد بودن، تصاویری از سرما و یخ را نشان می دهد. همچنین این تبلیغ از سلبریتی های مشهور استفاده کرده است:

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

چگونه لگو، امپراطوری خود را با چیدن آجرهای کوچک ساختتاثیر عجیب استفاده از انیمیشن در تبلیغات