قدرتمند ترین کلمات در تبلیغات

 در تبلیغات

این 15 کلمه ، نتایج بزرگی برای شما به ارمغان می آورد

کلمات می فروشند! این جمله حقیقت داره، مخصوصا امروزه. دلیل آن هم این است که رسانه های اجتماعی، اساسا یک راه متنی برای برقراری ارتباط هستند. همان اندازه که مارک های بیشتری در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و وبلاگ ها تبلیغ می کنند، کلمات مهمتر می شوند.

سوال این است کدام کلمات؟

بخش روانشناسی دانشگاه ییل بسیاری از کلمات را در زبان انگلیسی مطالعه کرد و موارد زیر را به عنوان قوی ترین کلمات ، به ویژه هنگام تلاش برای فروش ، کشف کرد.

در اینجا 15 کلمه وجود دارد که باید همیشه از آن در کمپین های خود استفاده کنید. و اگر شما توجه دقیقی داشته باشید، متوجه خواهید شد که سه عدد از آن کلمه ها در واقع در زیر عنوان مقاله قرار دارند.

1-رایگان

هیچ شک و تردیدی در کارآیی کلمه رایگان وجود ندارد، اما در طول سالهای زیادی مورد سوء استفاده قرار گرفته است. هنگامی که چیزی واقعا رایگان است، مصرف کننده متوجه خواهد شد. با این حال، نمونه های رایگان، حمل و نقل رایگان، بازپرداخت رایگان، یکی بخر دوتا ببر، و سایر پیشنهادات، این کلمه را به یک بازیکن قدرتمند در لیست تبدیل می کند.

2-جذابیت جنسی

درست مانند کلمه رایگان، یک کلمه مانند جنسیت همه نوع اظهارات گمراه کننده را تحمل می کند. انسان ها موجودات جنسی هستند و به این کلمه پاسخ می دهند؛ بنابر این، دلیلی وجود دارد که این کلمه روی مردم تاثیر می گذارد.

3-هم اکنون

لذت فوری برای افراد مهم است، به خصوص در این عصر ارتباط رایگان و سریع، و دانلود فوری از فیلم ها و موسیقی.

درحقیقت، سرویس آمازون در حال حاضر شامل این عنوان است. “همین الان می خواهم آن را بگذارم.”  شما با یک کلمه مثل همین الان ، انتخاب می کنید یا ساکت می شوید. اگر اکنون نمیتوانید چیزی را به مردم بدهید، آنرا قول ندهید.

این کلمه دارای قدرت بالایی است، به ویژه هنگامی که همراه با زبان گویا است که باعث ایجاد تاثیر فوری میشود. به عنوان مثال، “همین الان تماس بگیرید و حمل و نقل رایگان و یک محصول اضافی رایگان دریافت کنید!”

4-آسان

نه تنها مصرف کنندگان چیزهای شگفت انگیزی را دوست دارند، بلکه راحتی و آسانی  را هم دوست دارند. همانطور که میچ هادربرگ یک بار به شوخی گفت: “من می خواهم یک محصول را برای سه بار آسان پرداخت کنم تا اینکه یک بار پیچیده پرداخت کنم.” به نظر خنده دار می آید، اما در واقع، هیچکس نمیخواهد چیزی پیچیده شود. زندگی را برای مصرف کننده آسان کنید و از کلمات برای اشاره به آن استفاده کنید. مانند:  نه تنها دریافت آن آسان است، بلکه زمانی که آنرا داشته باشید زندگی تان را آسانتر خواهد کرد.

5- بهترین

یکی دیگر از بیشترین کلمات  مورد استفاده در لیست،  بهترین است. اما هنگامی که به درستی استفاده می شود، مانند “بهترین در کلاس” و یا “برنده بهترین خودرو و راننده در بین ماشین های شاسی بلند سال 2017” ،  این ها قدرت واقعی دارد. مردم می خواهند بهترین باشند، و اگر آنها بتوانند آن را با قیمت به دست آورند، می توانند حتی بهتر از آن باشند. آنها بهترین تلفن، بهترین تلویزیون، بهترین شلوار جین، بهترین کفش و بهترین ساعت را می خواهند.

با این حال، بهترین در تبلیغات نیز ذهنی است. “بهترین قهوه جهان!” واقعا؟ بگو کی گفته؟ استفاده از این کلمه را با شواهد مشخص به کار ببرید، در غیر این صورت، مصرف کننده شما را نادیده می گیرد.

با این حال، بهترین در تبلیغات نیز ذهنی است. “بهترین قهوه جهان!” واقعا؟ بگو کی گفته؟ این کلمه را با شواهد مشخص استفاده کنید، در غیر این صورت، مصرف کننده شما را نادیده می گیرد.

6- جدید

همه ما می خواهیم جدید باشیم، حتی اگر واقعا در واقع همه چیز جدید نیست. ما می خواهیم مدل جدید بعدی تلفن همراه را داشته باشیم( همانگونه که اپل مدل های جدیدی را به بازار عرضه میکند.)  ما می خواهیم اتومبیل های جدید، لباس های جدید، کفش های جدید، سلیقه های جدید، بوی های جدیدرا داشته باشیم و مایل به پرداخت هزینه برای آن هستیم.

7- پس انداز کردن

اگر شما نمی خواهید پس انداز در وقت و یا پول کنید دست خود را بالا ببرید. دقیقا، پس انداز در پول چیزی است که 99 درصد از ما می خواهیم انجام دهیم. حتی ثروتمندترین ثروتمندانی که میخواهند معاملاتشان را داشته باشند، پس انداز میکنند. اگر شما واقعا می توانید قول بدهید که پس انداز نمی کنید، به این نکته توجه نکنید.

8- ایمنی یا ایمن

ما از محصولات مان ، ایمنی  می خواهیم. ما می خواهیم بدانیم که سرمایه گذاری ما ایمن است، یا اینکه بچه های ما با اسباب بازی هایی که دارای بالاترین استانداردهای ایمنی هستند، بازی می کنند. ما خوراکی هایی را می خواهیم که مورد بررسی قرار گرفته اند، و می خواهیم انتخاب های امن در لباس و کفش داشته باشیم.

حالا سوال این است که چگونه در مورد امنیت صحبت کنیم. گاهی اوقات، این چیزی است که به طور طبیعی ظاهر می شود، مانند محصولات کودک یا مواردی که برای ایمنی طراحی شده اند.

اما گاهی اوقات گفته می شود که کلمه “safe” می تواند منفی باشد، چرا که مسئله ای را به وجود می آورد که به نظر نمی رسد. به عنوان مثال، “همبرگر ما 100٪ برای خوردن سالم است.” خوب، چرا سالم است؟ به چه اندازه؟ چطور میگی؟

بنابراین، در استفاده ازاین کلمه مراقب باشید.

9- اثبات شده

وقتی شما یک محصولی با برند جدید دارید،  آن محصول ورژن جدیدی از یک برند نیست. یک راه سریع وجود دارد که زودتر به فروش برسد. آن راه این است.اساسا  “خریدار آگاه باشید، ملتفت باشید” زیرا مشتری از ناشناخته ها دوری می کند.

آنها می توانند منتظر بمانند تا محصولات و خدمات را بررسی کنند یا می توانند از دوستان و بستگان در مورد آن بپرسند. اما یکی از راه های به دست آوردن این قله، ارائه اثبات خودتان است.

به عنوان مثال یک برند غذای گربه که مورد استفاده قرار گرفت 8 نفر از 10 نفر صاحبان گربه گفتند که گربه شون این برند رو به بقیه ترجیح می دهند. بله! 8 نفر از 10 نفر. باید خوب باشد، ثابت شده است. امتحانش می کنم. همانطور که محصولات در تلویزیون نیز، برای اینکه خوب دیده شوند،  این کار را انجام می دهند ، با تظاهر محصول ، ثابت میشود آن محصول اصل است. بنابراین، فقط آن را نگو، آن را اثبات کن.

10- عشق(دوست داشتن)

این کلمه یک معنای چندگانه دارد. شما می توانید عاشق یک چیزی (مثل کفش های جدید) باشید یا می توانید اینکه چطور یک چیزی کار می کند یا عمل می کند را دوست داشته باشید. در هر صورت، عشق یک کلمه قوی است. البته، در استفاده از آن باید فکر کنید.

شما وقتی در مورد عطر و ادکلن صحبت می کنید می توانید بگویید ” من چنین بویی رو دوست دارم” اما وقتی صحبت از یک پاک کننده توالت هست کسی دوست ندارد بشنود که بوی این پاک کننده را دوست داشته باشد.

کلمه ی عشق ممکن است به خوبی کار کند، اما آن را بیش از حد بزرگ نکنید. این قدرت عشق است.

11-کشف کردن

شاید شما باشید…شاید شما نباشید… این کلمه، وقتی تبلیغ کنندگان از آن استفاده می کنند، سریع جواب می دهد. مثلا وقتی در بسته بندی محصول کشف جدیدی رخ می دهد. اینها ارزش تلاش را دارند، تا تاثیر بگذارند.

کشف وعده، بهتر تاثیر می گذارد. اکتشافاتی مانند باز کردن یک هدیه در روز تولد شما همیشه باعث هیجان و ماجراجویی می شود. اگر شما از این احساسات که از کودکی هم بوده، استفاده کنید، به نتیجه می رسید.

 

12-ضمانت

این کلمه ای امن است. فقط در مورد نحوه استفاده از آن در زندگی روزمره فکر کنید تا قدرت آن را ببینید. “من تضمین می کنم که من ساعت 5 بعد از ظهر خانه خواهم بود” این راهی برای از بین بردن هر گونه شک و تردید است.

در تبلیغات، ضمانت یک قولی هست که از طرف شرکت،برای مصرف کنندگان اجرا می شود. و آن محصول را مستحکم نشان می دهد.

برای ضمانت هرکاری انجام دهید. فقط زمانی تضمین کنید که واقعا آن کار را می توانید انجام دهید. تضمین های پول نقد بسیار قدرتمند هستند.زیرا شما خطر خراب شدن محصول جدید را از بین می برید.

و اگر شما نگران هستید که موفق نشوید، نگران نباشید. بطور قابل ملاحظه ای، تنها درصد بسیار کمی از مردم به خاطر محصولات، درخواست بازپرداخت می کنند یا بسیار ناراحت هستند. و معمولا زمان لازم برای ارسال اطلاعات ، برای آنها بسیار مشکل است.

13- سلامتی

این کلمه امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و فقط در مورد سلامت جسمانی صحبت نمی شود. شاید تنوع رایج ترین آن «بهبود سلامت مالی شما است» و این جواب می هد،  زیرا همه ما می دانیم سلامت مالی چیست. اگر شما می توانید وعده خوبی برای سلامت بدهید، در یک غذا، خدمات یا چیز دیگری، شما به خوبی آن را انجام داده اید. اما از این کلمه سوء استفاده نکنید. KFC وقتی اینکار را انجام داد و گفت مرغ های آشپزخانه ی من سالم هستند، شکست خورد. چون مصرف کننده گاهی اوقات اما نه اغلب ، گول خورد.

 

14- نتایج

کلمه ی دیگری که در زیر عنوان مقاله است نتیجه است.  نتایج کلمه ای است که معنای آن موفقیت است. و این کلمه قدرتمند است، زیرا وعده ای است که به شما کمک می کند، تا خریدار منطقی تصمیم بگیرد. “آه، اگر نتیجه این شده ، باید ارزشش را داشته باشد”.

اگر شما نتایج را تضمین می کنید، باید از قبل آن را ترقی دهید.

همه ما نتایج حاصل از پاک کننده خانگی، مدیر بانک ها و یا رئیس جمهور ایالات متحده را می خواهیم. اگر آنها را دریافت کنید، احساس راحتی می کنید.

 

15- شما

این کلمه هنوز بعد از این همه سال تاثیر گذار است. و برای تاثیر گذاشتن دلیل خوبی دارد.  “شما” بیشترین قدرت را در یک عنوان تبلیغاتی دارد.

چون مربوط به شخص است. بیایید درباره ی شما صحبت بکنیم. “شما جالب هستید، و از این طریق شما خود را جالب میبینید.”

بیایید صادق باشیم، موقعی که کلمه شما می آید همه گوش ها می شنوند.

اگر  جمله ی “قول می دهیم ثروتمند شوید” را به کار ببریم، ممکن است علاقه مند شوند.

اما استفاده از جمله ی  “قول می دهیم که “شما” را ثروتمند کنیم،” داستان را  متفاوت می کند. شما یک کلمه است که باید در هنگام صحبت با مشتریان تان مورد استفاده قرار گیرد، زیرا هنگامی که این کار را انجام می دهید، شما در مورد علاقه ی شخصی صحبت می کنید.

این کلمه بسیار قدرتمند است، بسیاری از نویسندگان (به خصوص در پاسخ مستقیم) از عنوان استفاده نمی کنند، مگر آنکه کلمه ی شما را در عنوان  بیاورند. نمی خواهم این بحث رو ادامه بدم، اما قطعا کلمه ی  “شما” کلمه ای است که باید همیشه در نظر بگیرید.

منبع: https://www.thebalance.com/most-powerful-words-in-advertising-38708

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بازاریابی و تبلیغات چه تفاوتی با هم دارند؟چگونه لگو، امپراطوری خود را با چیدن آجرهای کوچک ساخت