طراحی شخصیت، جادوی جاودانگی برندهای ماندگار؛

پول‌سازترین کسب‌وکارهای دنیا که دست بر قضا محبوب‎ترین برندها نیز به حساب می‎آیند،‌ چهره‎ای سرشناس بر پیشانی نام و نشان تجاریشان دارند و با طراحی شخصیتی خواستنی هر کجا که ظاهر می‎شوند، ذهن و خیال مخاطب و مشتری را به تسخیر خود در می‎آورند.

در دنیای برند و برندینگ نیز مانند زندگی واقعی هر کسب‌وکاری که خیال دیده شدن و خریدار پیدا کردن را دارد،‌ باید شخصیتی برای خودش دست و پا کند و به مدد آن شخصیت،‌ چهره‎ی انسانی شده از کسب‎وکارش را برای مشتریان طراحی کند.

در تأثیرگذاری طراحی شخصیت و طراحی کاراکتر برای شناساندن و به شهرت رساندن برند همین بس که امروزه به هر کشوری که سفر کنید، تصویر میکی‌موس را به هر بزرگ و کوچکی نشان دهید به خوبی این شخصیت والت‌دیزنی را می‎‏شناسند و دوستش دارند. از این دست نمونه‎های بسیار موفق برای طراحی شخصیت برندها بسیارند و هر چه علم بازاریابی و مهارت برندینگ بیشتر پا می‌گیرد و قد می‎کشد بر تعدادشان در سراسر این گیتی پهناور افزوده می‌شود.

طراحی شخصیت چگونه فروش شما را بیشتر و سرمایه‌هایتان را افزون‎تر می‎کند‌؟

طراحی کاراکتر و شخصیت‌پردازی برای برندها،‌ از آن دست قصه‎های شنیدنی است که اول و آخری جذاب دارد. چرا که در همان ابتدای کار اختصاص شخصیتی هماهنگ با هویت بصری برند شما،‌ روح سرزندگی و پویایی را به کالبد کسب و کارتان می‎دمد و در بلند مدت و در گذر ماه‎ها و سال‎ها صمیمتی ناگسستنی بین برند شما و مشتریان مخاطبانتان خلق می‎کند. خود شما در جایگاه مدیریت یک شرکت یا کسب و کار چقدر خاطرات دوست داشتنی از شخصیت‌هایی دارید که وظیفه‎ی نمایندگی یک برند را بر عهده دارند و سیمای مشتری پسند کسب و کار محبوبتان را به تصویر می‎کشند.

طراحی شخصیت چگونه برند شما را ماندگارتر می‎کند؟

این روزها شاهد هستیم که کسب و کارهای پر سابقه، شخصیت‎های مشهور و سلبریتی‌ها را به عنوان سفیران برندشان به خدمت می‌گیرند و با پرداخت هزینه‎های گزاف و بودجه‏های چندین رقمی شهرت و آبروی برندشان را به دست سفیری که انتخاب کرده‎اند،‌ می‌سپارند.

نقطه‎ی ضعف اصلی این راهبرد بازاریابی، شکنندگی و غیر قابل مدیریت بودن آن برای صاحبان کسب‌وکارهاست، چرا که ممکن است در طول مدتی که یک سلبریتی به سفیری برگزیده شده است، هزار و یک اتفاق ناخواسته برای وی رخ دهد که مستقیم یا غیر مستقیم برای برند مورد نظر نیز تبعات سوئی داشته باشد و  محبوبیت برند را دستخوش تغییر کند.

از طرف دیگر فرد محور بودن چنین برنامه‎های بازاریابی باعث می‌شود تا این کمپین‎های تبلیغاتی تنها نتایجی کوتاه مدت برای کسب‌وکارها به همراه داشته باشند و با خلع سلبریتی مورد نظر از مقام سفارتش،‌ در ذهن مشتریان فراموش شوند و به خاموشی کشیده شوند.

خوشبختانه راهکار طراحی شخصیت یا طراحی کاراکتر برای برند و کسب‌وکارها چنین گرفتاری‎هایی برای مدیران ایجاد نمی‎کند و از همان شروع کار اختیار امور را در دستان مدیر قرار می‌دهد تا با صرف هزینه‎هایی به مراتب کم‎تر در مقایسه با سلبریتی‌ها،‌ سفیر و نماینده‏ای برای تبلیغ برندش در اختیار داشته باشد که ماندگار و جاودانه است و تمام رفتار و گفتارش نیز توسط صاحبان برند مورد نظر مدیریت می‎شود. به همین دلیل نیز شاهدیم که برندهای موفق یک بار برای همیشه شخصیت یا شخصیت‎های مناسب برند خود را طراحی می‎کنند و تا سال‎های سال از سود این سرمایه‌گذری بلند مدتشان،‌ درآمدزایی می‌کنند.

کانون تبلیغاتی ویراورنا چگونه شخصیت برند شما را طراحی می‎کند؟‌

طراحی شخصیت متناسب با ویژگی‎های اصلی هر برند؛‌

اولین نکته‎ی اساسی در طراحی شخصیت برای برندها و کسب‌وکارها توجه به این مسأله‌ی کلیدی است که شخصیت طراحی شده قرار است چه برندی را و با کدام ویژگی‎ها نمایندگی کند؟‌ ما در کانون بین‌المللی ویراورنا با متغیرهای آماری دقیق و سنجه‌های بازاریابی مؤثر به شما کمک می‎کنیم تا تصویر روشنی از روزگار برندتان بدست آورید و با توجه به ویژگی‌های بصری برند خود و شاخص‌هایی که نقاط قوت و ضعف برندتان را می‎سازند،‌ برای طراحی شخصیتی هماهنگ با اهداف و استراتژی‌های برندتان اقدام کنید.

طراحی شخصیت در حوزه‎های مختلف و برای رسانه‏‌های متنوع؛

طراحی شخصیت و طراحی کاراکتر در برندینگ تنها به خلق شخصیتی برای نمایندگی برندها خلاصه نمی‎شود و کسب‌وکارهای موفق برای عرضه‎ی هر چه بهتر کارشان از قدرت جادویی شخصیت‌پردازی در عرصه‎های گوناگون بهره می‎گیرند. کانون تبلیغاتی ویراورنا این امکان را برای مدیران هر کسب‌وکاری در حوزه‎های مختلف فراهم می‌آورد تا علاوه بر طراحی شخصیت‌های ماندگار برای برندشان،‌ در تریبون‎های پربیننده‎ و بازارسازی مانند انیمیشن‌های کوتاه و بلند، داستان‌های مصور یا کمیک،‌ بازی‌های رایانه‎ای و کامپیوتری نیز کاراکترهای اصلی و اوریجینال خود را داشته باشند و بدین ترتیب بازاریابی محتوایی برای جذب مشتری و جلب نظر مخاطب به نحو احسن انجام دهند.

کانون بین‎المللی ویراورنا و طراحی شخصیت برند دو بعدی و سه بعدی؛‌

برخی از مدیران با این پرسش فنی دست به گریبان هستند که برای طراحی کاراکتر یا شخصیت برند خود از کدام تکنیک گرافیکی استفاده کنند یا اینکه به زبانی ساده‎تر در دنیای کاراکترها،‌ دو بعدی جلوه‎نمایی کنند یا اینکه با تصاویر سه بعدی بدرخشند؟‌

کانون تبلیغاتی ویراورنا با توجه به عناصر تشکیل‌دهنده‎ی برند شما و مخاطبان و مشتریانی که در بازار هدف گرفته‎اید،‌ به مدیران کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا تکنیک و قابلیت فنی را برای تصویرگری شخصیت یا کاراکتر برند خود انتخاب کنند که نزد مخاطبان عزیزتر و در بازار و صورت‌های سفارش مشتریان پرطرفدارتر باشد.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید