کاراکتر تبلیغاتی، جادوی جاودانگی برندهای ماندگار؛

پول‌سازترین کسب‌وکارهای دنیا که دست بر قضا محبوب‎ترین برندها نیز به حساب می‎آیند،‌ چهره‎ای سرشناس بر پیشانی نام و نشان تجاریشان دارند و با طراحی کاراکتر تبلیغاتی خواستنی هر کجا که ظاهر می‎شوند، ذهن و خیال مخاطب و مشتری را به تسخیر خود در می‎آورند.

در دنیای برند و برندینگ نیز مانند زندگی واقعی هر کسب‌وکاری که خیال دیده شدن و خریدار پیدا کردن را دارد،‌ باید شخصیتی برای خودش دست و پا کند و به مدد آن شخصیت،‌ چهره‎ی انسانی شده از کسب‎وکارش را برای مشتریان طراحی کند.

در تأثیرگذاری طراحی شخصیت و طراحی کاراکتر برای شناساندن و به شهرت رساندن برند همین بس که امروزه به هر کشوری که سفر کنید، تصویر میکی‌موس را به هر بزرگ و کوچکی نشان دهید به خوبی این شخصیت والت‌دیزنی را می‎‏شناسند و دوستش دارند. از این دست نمونه‎های بسیار موفق برای طراحی شخصیت برندها بسیارند و هر چه علم بازاریابی و مهارت برندینگ بیشتر پا می‌گیرد و قد می‎کشد بر تعدادشان در سراسر این گیتی پهناور افزوده می‌شود.

طراحی کاراکتر تبلیغاتی چگونه فروش شما را بیشتر و سرمایه‌هایتان را افزون‎تر می‎کند‌؟

طراحی کاراکتر تبلیغاتی و شخصیت‌پردازی برای برندها،‌ از آن دست قصه‎های شنیدنی است که اول و آخری جذاب دارد. چرا که در همان ابتدای کار اختصاص شخصیتی هماهنگ با هویت بصری برند شما،‌ روح سرزندگی و پویایی را به کالبد کسب و کارتان می‎دمد و در بلند مدت و در گذر ماه‎ها و سال‎ها صمیمتی ناگسستنی بین برند شما و مشتریان مخاطبانتان خلق می‎کند. خود شما در جایگاه مدیریت یک شرکت یا کسب و کار چقدر خاطرات دوست داشتنی از شخصیت‌هایی دارید که وظیفه‎ی نمایندگی یک برند را بر عهده دارند و سیمای مشتری پسند کسب و کار محبوبتان را به تصویر می‎کشند.

کاراکتر تبلیغاتی چگونه برند شما را ماندگارتر می‎کند؟

امروزه شاهد هستیم که کسب و کارهای پر سابقه، شخصیت‎های مشهور و سلبریتی‌ها را به عنوان سفیران برندشان به خدمت می‌گیرند و با پرداخت هزینه‎های گزاف و بودجه‏ های چندین رقمی شهرت و آبروی برندشان را به دست این افراد می‌سپارند.

نقطه‎ی ضعف اصلی این راهبرد بازاریابی، شکنندگی و غیر قابل مدیریت بودن آن برای صاحبان کسب‌وکارهاست، چرا که ممکن است در طول مدتی که یک سلبریتی به سفیری برگزیده شده است، هزار و یک اتفاق ناخواسته برای وی رخ دهد که مستقیم یا غیر مستقیم برای برند مورد نظر نیز تبعات سوئی داشته باشد و  محبوبیت برند را دستخوش تغییر کند.

از طرف دیگر فرد محور بودن چنین برنامه‎های بازاریابی باعث می‌شود تا این کمپین‎های تبلیغاتی تنها نتایجی کوتاه مدت برای کسب‌وکارها به همراه داشته باشند و با خلع سلبریتی مورد نظر از مقام سفارتش،‌ در ذهن مشتریان فراموش شوند و به خاموشی کشیده شوند.

خوشبختانه راهکار طراحی شخصیت یا کاراکتر تبلیغاتی برای برند و کسب‌وکارها چنین گرفتاری‎هایی برای مدیران ایجاد نمی‎کند و از همان شروع کار اختیار امور را در دستان مدیر قرار می‌دهد تا با صرف هزینه‎هایی به مراتب کم‎تر در مقایسه با سلبریتی‌ها،‌ سفیر و نماینده‏ای برای تبلیغ برندش در اختیار داشته باشد که ماندگار و جاودانه است و تمام رفتار و گفتارش نیز توسط صاحبان برند مورد نظر مدیریت می‎شود. به همین دلیل نیز شاهدیم که برندهای موفق یک بار برای همیشه شخصیت یا شخصیت‎های مناسب برند خود را طراحی می‎کنند و تا سال‎های سال از سود این سرمایه‌گذری بلند مدتشان،‌ درآمدزایی می‌کنند.

کانون تبلیغاتی ویراورنا چگونه شخصیت برند شما را طراحی می‎کند؟‌

طراحی شخصیت متناسب با ویژگی‎های اصلی هر برند؛‌

اولین نکته‎ی اساسی در طراحی کاراکتر تبلیغاتی برای برندها و کسب‌وکارها توجه به این مسأله‌ی کلیدی است که شخصیت طراحی شده قرار است چه برندی را و با کدام ویژگی‎ها نمایندگی کند؟‌ ما در کانون بین‌المللی ویراورنا با متغیرهای آماری دقیق و سنجه‌های بازاریابی مؤثر به شما کمک می‎کنیم تا تصویر روشنی از روزگار برندتان بدست آورید و با توجه به ویژگی‌های بصری برند خود و شاخص‌هایی که نقاط قوت و ضعف برندتان را می‎سازند،‌ برای طراحی شخصیتی هماهنگ با اهداف و استراتژی‌های برندتان اقدام کنید.

طراحی شخصیت در حوزه‎های مختلف و برای رسانه‏‌های متنوع؛

طراحی شخصیت و طراحی کاراکتر در برندینگ تنها به خلق شخصیتی برای نمایندگی برندها خلاصه نمی‎شود و کسب‌وکارهای موفق برای عرضه‎ی هر چه بهتر کارشان از قدرت جادویی شخصیت‌پردازی در عرصه‎های گوناگون بهره می‎گیرند. کانون تبلیغاتی ویراورنا این امکان را برای مدیران هر کسب‌وکاری در حوزه‎های مختلف فراهم می‌آورد تا علاوه بر طراحی شخصیت‌های ماندگار برای برندشان،‌ در تریبون‎های پربیننده‎ و بازارسازی مانند انیمیشن‌های کوتاه و بلند، داستان‌های مصور یا کمیک،‌ بازی‌های رایانه‎ای و کامپیوتری نیز کاراکترهای اصلی و اوریجینال خود را داشته باشند و بدین ترتیب بازاریابی محتوایی برای جذب مشتری و جلب نظر مخاطب به نحو احسن انجام دهند.

کانون بین‎المللی ویراورنا و طراحی شخصیت برند دو بعدی و سه بعدی؛‌

برخی از مدیران با این پرسش فنی دست به گریبان هستند که برای طراحی کاراکتر تبلیغاتی یا شخصیت برند خود از کدام تکنیک گرافیکی استفاده کنند یا اینکه به زبانی ساده‎تر در دنیای کاراکترها،‌ دو بعدی جلوه‎نمایی کنند یا اینکه با تصاویر سه بعدی بدرخشند؟‌

کانون تبلیغاتی ویراورنا با توجه به عناصر تشکیل‌دهنده‎ی برند شما و مخاطبان و مشتریانی که در بازار هدف گرفته‎اید،‌ به مدیران کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا تکنیک و قابلیت فنی را برای تصویرگری شخصیت یا کاراکتر برند خود انتخاب کنند که نزد مخاطبان عزیزتر و در بازار و صورت‌های سفارش مشتریان پرطرفدارتر باشد.

طراحی کاراکتر برند چگونه به برقراری ارتباطی مستمر با مشتریان منجر می‌شود؟

مثال مشهوری در عالم تبلیغات وجود دارد که تأکید دارد همیشه و همه‌جا «مسؤولیت اصلی هر برندی جذاب بودن است.» با اینکه در اعتبار و صحت این جمله‌ی قصار شک و تردیدی نیست،‌ اما جذاب بودن، آن متاع ارزشمندی است که تنها به لطف «همین لباس زیبا بر قامت برند دوخته نمی‌شود» و اصولا یکی از رموز جذابیت در دنیای برندینگ طراحی کاراکتر برند است،‌ تا از این طریق شخصیتی زنده، ملموس و باورپذیر قول و قرارهای برند را با مشتریان بازگو کند و دوست‌داشتنی‌های برند را برای مخاطبان نمایندگی کند.

کانون تبلیغاتی ویرا ورنا به برندها و کسب و کارها کمک می‌کند تا از طریق خدمات مرتبط با طراحی کاراکتر برند در حوزه‌های زیر نبض بازار و مخاطب را در کف اختیار خود داشته باشند:‌

  • برقراری ارتباطی دوسویه و مستمر میان برند،‌ مخاطب و مشتری از طریق طراحی کاراکتر برند مناسب؛
  • عینی‌سازی برند در چشم مخاطب و ملموس ساختن خدمات ارائه شده در ذهن مشتری با خلق کاراکتر برند هماهنگ با کالا و خدمات هر کسب و کار؛
  • انتخاب رنگ متناسب با ویژگی‌های هر برند در طراحی کاراکتر برند؛

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید