کاراکتر تبلیغاتی، جادوی جاودانگی برندهای ماندگار؛
پولسازترین کسبوکارهای دنیا که دست بر قضا محبوبترین برندها نیز به حساب میآیند، چهرهای سرشناس بر پیشانی نام و نشان تجاریشان دارند و با طراحی کاراکتر تبلیغاتی خواستنی هر کجا که ظاهر میشوند، ذهن و خیال مخاطب و مشتری را به تسخیر خود در میآورند.
در دنیای برند و برندینگ نیز مانند زندگی واقعی هر کسبوکاری که خیال دیده شدن و خریدار پیدا کردن را دارد، باید شخصیتی برای خودش دست و پا کند و به مدد آن شخصیت، چهرهی انسانی شده از کسبوکارش را برای مشتریان طراحی کند.
در تأثیرگذاری طراحی شخصیت و طراحی کاراکتر برای شناساندن و به شهرت رساندن برند همین بس که امروزه به هر کشوری که سفر کنید، تصویر میکیموس را به هر بزرگ و کوچکی نشان دهید به خوبی این شخصیت والتدیزنی را میشناسند و دوستش دارند. از این دست نمونههای بسیار موفق برای طراحی شخصیت برندها بسیارند و هر چه علم بازاریابی و مهارت برندینگ بیشتر پا میگیرد و قد میکشد بر تعدادشان در سراسر این گیتی پهناور افزوده میشود.
طراحی کاراکتر تبلیغاتی چگونه فروش شما را بیشتر و سرمایههایتان را افزونتر میکند؟
طراحی کاراکتر تبلیغاتی و شخصیتپردازی برای برندها، از آن دست قصههای شنیدنی است که اول و آخری جذاب دارد. چرا که در همان ابتدای کار اختصاص شخصیتی هماهنگ با هویت بصری برند شما، روح سرزندگی و پویایی را به کالبد کسب و کارتان میدمد و در بلند مدت و در گذر ماهها و سالها صمیمتی ناگسستنی بین برند شما و مشتریان مخاطبانتان خلق میکند. خود شما در جایگاه مدیریت یک شرکت یا کسب و کار چقدر خاطرات دوست داشتنی از شخصیتهایی دارید که وظیفهی نمایندگی یک برند را بر عهده دارند و سیمای مشتری پسند کسب و کار محبوبتان را به تصویر میکشند.
کاراکتر تبلیغاتی چگونه برند شما را ماندگارتر میکند؟
امروزه شاهد هستیم که کسب و کارهای پر سابقه، شخصیتهای مشهور و سلبریتیها را به عنوان سفیران برندشان به خدمت میگیرند و با پرداخت هزینههای گزاف و بودجه های چندین رقمی شهرت و آبروی برندشان را به دست این افراد میسپارند.
نقطهی ضعف اصلی این راهبرد بازاریابی، شکنندگی و غیر قابل مدیریت بودن آن برای صاحبان کسبوکارهاست، چرا که ممکن است در طول مدتی که یک سلبریتی به سفیری برگزیده شده است، هزار و یک اتفاق ناخواسته برای وی رخ دهد که مستقیم یا غیر مستقیم برای برند مورد نظر نیز تبعات سوئی داشته باشد و محبوبیت برند را دستخوش تغییر کند.
از طرف دیگر فرد محور بودن چنین برنامههای بازاریابی باعث میشود تا این کمپینهای تبلیغاتی تنها نتایجی کوتاه مدت برای کسبوکارها به همراه داشته باشند و با خلع سلبریتی مورد نظر از مقام سفارتش، در ذهن مشتریان فراموش شوند و به خاموشی کشیده شوند.
خوشبختانه راهکار طراحی شخصیت یا کاراکتر تبلیغاتی برای برند و کسبوکارها چنین گرفتاریهایی برای مدیران ایجاد نمیکند و از همان شروع کار اختیار امور را در دستان مدیر قرار میدهد تا با صرف هزینههایی به مراتب کمتر در مقایسه با سلبریتیها، سفیر و نمایندهای برای تبلیغ برندش در اختیار داشته باشد که ماندگار و جاودانه است و تمام رفتار و گفتارش نیز توسط صاحبان برند مورد نظر مدیریت میشود. به همین دلیل نیز شاهدیم که برندهای موفق یک بار برای همیشه شخصیت یا شخصیتهای مناسب برند خود را طراحی میکنند و تا سالهای سال از سود این سرمایهگذری بلند مدتشان، درآمدزایی میکنند.
کانون تبلیغاتی ویراورنا چگونه شخصیت برند شما را طراحی میکند؟
طراحی شخصیت متناسب با ویژگیهای اصلی هر برند؛
اولین نکتهی اساسی در طراحی کاراکتر تبلیغاتی برای برندها و کسبوکارها توجه به این مسألهی کلیدی است که شخصیت طراحی شده قرار است چه برندی را و با کدام ویژگیها نمایندگی کند؟ ما در کانون بینالمللی ویراورنا با متغیرهای آماری دقیق و سنجههای بازاریابی مؤثر به شما کمک میکنیم تا تصویر روشنی از روزگار برندتان بدست آورید و با توجه به ویژگیهای بصری برند خود و شاخصهایی که نقاط قوت و ضعف برندتان را میسازند، برای طراحی شخصیتی هماهنگ با اهداف و استراتژیهای برندتان اقدام کنید.
طراحی شخصیت در حوزههای مختلف و برای رسانههای متنوع؛
طراحی شخصیت و طراحی کاراکتر تبلیغاتی در برندینگ تنها به خلق شخصیتی برای نمایندگی برندها خلاصه نمیشود و کسبوکارهای موفق برای عرضهی هر چه بهتر کارشان از قدرت جادویی شخصیتپردازی در عرصههای گوناگون بهره میگیرند. کانون تبلیغاتی ویراورنا این امکان را برای مدیران هر کسبوکاری در حوزههای مختلف فراهم میآورد تا علاوه بر طراحی شخصیتهای ماندگار برای برندشان، در تریبونهای پربیننده و بازارسازی مانند انیمیشنهای کوتاه و بلند، داستانهای مصور یا کمیک، بازیهای رایانهای و کامپیوتری نیز کاراکترهای اصلی و اوریجینال خود را داشته باشند و بدین ترتیب بازاریابی محتوایی برای جذب مشتری و جلب نظر مخاطب به نحو احسن انجام دهند.
کانون بین المللی ویراورنا و طراحی شخصیت برند دو بعدی و سه بعدی؛
برخی از مدیران با این پرسش فنی دست به گریبان هستند که برای طراحی کاراکتر تبلیغاتی یا شخصیت برند خود از کدام تکنیک گرافیکی استفاده کنند یا اینکه به زبانی سادهتر در دنیای کاراکترها، دو بعدی جلوهنمایی کنند یا اینکه با تصاویر سه بعدی بدرخشند؟
کانون تبلیغاتی ویراورنا با توجه به عناصر تشکیلدهندهی برند شما و مخاطبان و مشتریانی که در بازار هدف گرفتهاید، به مدیران کسبوکارهای بزرگ و کوچک کمک میکند تا تکنیک و قابلیت فنی را برای تصویرگری شخصیت یا کاراکتر برند خود انتخاب کنند که نزد مخاطبان عزیزتر و در بازار و صورتهای سفارش مشتریان پرطرفدارتر باشد.
طراحی کاراکتر برند چگونه به برقراری ارتباطی مستمر با مشتریان منجر میشود؟
مثال مشهوری در عالم تبلیغات وجود دارد که تأکید دارد همیشه و همهجا «مسؤولیت اصلی هر برندی جذاب بودن است.» با اینکه در اعتبار و صحت این جملهی قصار شک و تردیدی نیست، اما جذاب بودن، آن متاع ارزشمندی است که تنها به لطف «همین لباس زیبا بر قامت برند دوخته نمیشود» و اصولا یکی از رموز جذابیت در دنیای برندینگ طراحی کاراکتر برند است، تا از این طریق شخصیتی زنده، ملموس و باورپذیر قول و قرارهای برند را با مشتریان بازگو کند و دوستداشتنیهای برند را برای مخاطبان نمایندگی کند.
کانون تبلیغاتی ویرا ورنا به برندها و کسب و کارها کمک میکند تا از طریق خدمات مرتبط با طراحی کاراکتر برند در حوزههای زیر نبض بازار و مخاطب را در کف اختیار خود داشته باشند:
- برقراری ارتباطی دوسویه و مستمر میان برند، مخاطب و مشتری از طریق طراحی کاراکتر برند مناسب؛
- عینیسازی برند در چشم مخاطب و ملموس ساختن خدمات ارائه شده در ذهن مشتری با خلق کاراکتر برند هماهنگ با کالا و خدمات هر کسب و کار؛
- انتخاب رنگ متناسب با ویژگیهای هر برند در طراحی کاراکتر برند؛