تاثیر شخصیت برند بر وفاداری مشتریان

 در تبلیغات

اینکه یک بازاریاب بگوید: “برند چیزی است که شرکت ما را تعریف می کند، و چیزی است که ما آن را در هر ارتباط با هر مخاطب بیان می کنیم.” نادرست است.
بنابراین بیایید از ابتدایی ترین پرسش ها شروع کنیم. برند چیست؟ و چگونه باید برند خود را تعریف و بیان کنید
تقریبا هر کس یک ایده دارد، یک تعریف غیر رسمی از “برند” که در اطراف سرشان شناور است. اما به هر جلسه ی تجاری بروید در یک طرف افرادی هستند که فکر می کنند “برند” به معنای “لوگو و طرح رنگ” است. در طرف دیگر افرادی هستند که معتقدند “برند” در داخل قلب و ذهن مخاطب وجود دارد.

این تعریف برای مشتری و تولید کننده و هر کسی که در تیم بازاریابی است مناسب است، برای درک مشترک، تعریف مشترک و خاص از اصطلاح “برند” ارائه می شود.

تعریف برند:

ادکراکر در اینجا برند را اینگونه تعریف می کند:

“یک برند مجموع احساسات، افکار بصری و خاطرات (مثبت و منفی) در مخاطب هدف در مورد یک شرکت، یک محصول یا خدمات هستند.”

استیو مک ناملا، AdCracker.Com.

تعریف برند به معنی چندین چیز است. برای مثال به این معنی است که «برند» در ذهن مخاطب قرار دارد نه در چیزی مانند یک لوگو.همچنین به این معنی است که “برند” به طور مداوم در حال پیشرفت است، زیرا مردم اطلاعات مربوط به شرکت، محصول یا خدمات را تجربه می کنند.

یک برند بیشتر شبیه یک ابر از تکه های سنگ است و می تواند توسط بسیاری از انواع اطلاعات شکل گرفته باشد. بعضی مثالها:
-آرم یا نماد بصری که با آن بلافاصله یک محصول یا شرکت شناسایی می شود
– عطر و بویایی که مردم با یک شرکت مانند یک فروشگاه نانوایی یا تایر ارتباط برقرار می کنند
– پیشنهاد و توصیه از منبع قابل اعتماد.
– یک تبلیغ مانند تلویزیون، ایمیل یا پست رسانه های اجتماعی.
– ظاهر، رفتار یا شخصیت فرد: مانند جک که مدیرعامل مادینین در فروش است. و یا تام پارکس که به تماسهای پشتیبانی مشتری پاسخ می دهد.
در نهایت، این تعریف به این معنی است که شما می توانید تکنیک های خلاقانه ای را برای شکل دادن به هر برند یا نام تجاری شرکت، نام تجاری محصول، کسب و کار استفاده کنید.

تصویر بالا آرم یا نماد بصری که با آن بلافاصله یک محصول یا شرکت شناسایی می شود را نشان میدهد.
نحوه تعریف برندتان،
لیستی برای توسعه برندتان:
برای ساخت یک برند در سطح جهانی، چندین عنصر خلاقانه کوچک و بزرگ وجود دارد که باید در نظر بگیرید و متعهد به انجام آنها باشید.
شخصیت برند: چگونه برند فکر می کند، احساس می کند و رفتارمیکند به گونه ای که باعث می شود آن را منحصر به فرد بدانیم.
روابط برند با مخاطبان مورد نظر: چه برندی می تواند آینده نگر باشد و خریدار داشته باشد؟ برند تجاری برای مشتریان، جامعه، کارکنان و تامین کنندگان چه ارزش یا سودی دارد؟

هویت بصری برند:برند شبیه چیست؟

اطمینان حاصل کنید که تمام تمثال های برند مانند لوگو، تایپوگرافی، رنگ، نشان واره و شاید شخصیت برند را در نظر گرفته اید

داستان برند: “سلام، آقای خریدار. اجازه بدهید خودم را معرفی کنم، کسایی که در گذشته روی من تاثیر گذاشتن عناصری بودند که مرا به اینکه امروز هستم تبدیل کردند.

تکنیک های خلاقانه: از تکنیکهایی خلاقانه برای شناسایی و طراحی برند استفاده کنیم. مانند، موسیقی یا یک شخصیت جالب

همچنین انعطاف پذیری مفهومی را در نظر بگیرید. به هر حال، کمپین های تبلیغاتی همواره باید به گونه ای متقابل فرهنگی، برای مخاطبان آمریکایی و اسپانیایی، و یا مخاطبان آسیایی و اروپایی، انعطاف پذیر باشند.

و اطمینان حاصل کنید که عناصر مهم کمپین برند می توانند در رسانه های اجتماعی کار کنند. به عنوان مثال، یک شخصیت برند قوی، می تواند بر روی وبلاگ شرکت، یک صفحه فیس بوک و توییتر کار کند

در تصویر زیر صفحه ی برند نایک در صفحه ی فیس بوک کار میکند.

 

منبع: https://www.adcracker.com/brand/Brand_Definition.htm

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

ایده در تبلیغاتاعتبار تبلیغات خود را افزایش دهید