یکی از جذابترین فعالیتها برای هر طراح و گرافیست تبلیغاتی طراحی کاراکتر برند و شخصیت تبلیغاتی است. علیرغم این جذابیت، هنر طراحی کاراکتر برند از آن دست توانمندیهایی نیست که به همین راحتیها از خامهی هر گرافیست یا کارشناس تبلیغاتی جاری شود. دشواری طراحی کاراکتر برند جذاب و مشتریپسند سبب شده است تا تأیید نهایی و نشستن کاراکتر برند یا شخصیت طراحی شده بر پیشانی هر برند یا کسب و کاری به یکی از شیرینترین پاداشهای کار برای هر طراح و گرافیست تبلیغاتی تبدیل شود.
با وجود تمام تلاشهایی که یک گرافیست برای طراحی کاراکتر برند ماندگار و از یاد نرفتنی از خود نشان میدهد، اما هنوز طراحی لوگو، طراحی کاراکتر برند یا طراحی شخصیت به تنهایی کاری از پیش نمیبرد و این محرک تبلیغاتی نیازمند چارچوب و کلیتی به نام هویت برند است تا در ارتباط با سایر عناصر برندینگ معنا پیدا کند و در یاد و خاطر تماشاگر و مخاطب حماسهساز شود.
طراحی کاراکتر برند در مقایسه با طراحی شخصیت تبلیغاتی و هویت برند؛
معمولا لفظ برند یا برندینگ به تصویر یا احساسی اشاره دارد که پس از شنیدن نام و نشان تجاری یک کسب و کار در ذهن مخاطب یا مشتری نقش میبندد و شکل میگیرد و از شرکت تبلیغاتی نیز انتظار میرود به نحوی شرکت برندینگ نیز باشد. برندینگ همچنین به محتوای تمام گفتگوهایی که میان مشتریان خدمات یک برند در مورد کیفیت خدمترسانی آن برند خاص رد و بدل میشود، نیز اطلاق میشود.
در مقابل زمانی که از هویت برند سخن میگوییم به رسانهها و ابزارهای دیداری اشاره میکنیم که برای معرفی برند و کسب و کار به مشتری و مخاطب به کار میروند، هویت برند همان دستور العمل و قانون اساسی هر سازمان است، برخی از ابزارها و رسانههایی که کمک میکنند تا درکی ملموس از هویت برند در ذهن مشتری و مخاطب شکل بگیرد عبارتاند از: طراحی لوگو، طراحی ست اداری، طراحی دکوراسیون داخلی سازمان، طراحی بسته بندی و طراحی گرافیک یکپارچهی پیامها در فضای مجازی؛
لوگو در طراحی منظر تجاری هر برند و کسب و کار همان کانون توجهی است که در نگاه اول نظر مشتری را به خود جلب میکند و صریحترین پیامهای تصویری را در مورد کسب و کار هر برند به مشتریان منتقل میکند. طراحی لوگو عموما به صورت طراحی آیکون، نماد، نویسه یا ترکیبی از تمام این موارد انجام میشود و کمک میکند تا برند مورد نظر تصویری دیدنی در برابر چشمان مخاطبان از خود به نمایش بگذارد.
هدف اصلی از طراحی لوگو را میتوان در پنج ویژگی اصلی خلاصه کرد، بدین ترتیب زمانی میتوانیم از طراحی لوگو موفق و تأثیرگذار سخن بکوییم که لوگو طراحی شده ویژگیهای زیر را داشته باشد:
- ساده؛
- به یادماندنی؛
- ماندگار؛
- چند بعدی و چند وجهی؛
- خوشایند؛
طراحی کاراکتر برند نیز بخشی از فرآیند برندینگ و طراحی هویت برند است که با طراحی کاراکتری خاص، صورت دیداری و بعد تماشایی برند را بیشتر و بهتر برای مخاطبان و مشتریان ملموس میسازد. طراحی کاراکتر برند در ادامهی راه طراحی کاراکتر و شخصیت تبلیغاتی به جای آنکه مشتری و مخاطب را در دنیایی رنگارنگ از شخصیتهای تبلیغاتی مختلف به حال خود رها کند، با انتخاب یک یا چند کاراکتر برند دقیقا همان شخصیتهای تبلیغاتی را به مشتریان و مخاطبان معرفی کند که بیشترین ویژگیهای تجاری برند مورد نظر را نمایندگی میکنند و از هر شخصیت تبلیغاتی دیگری بهتر میتوانند نام و آوازهی برند را تا ابد در ذهن مخاطب جاودانه کنند.
طراحی کاراکتر برند در شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا هم برنامهریزی و هم اجرا؛
نمونه کار طراحی کاراکتر برند معرفی شده در این بخش که بنا بر سفارش شرکت جی پی تلکام آماده شده است، از آن دست مثالهایی است که به روشنی چرایی و چگونگی فرآیند طراحی کاراکتر برند را در شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا برای مخاطبان توضیح میدهد.
برنامهریزی و اقدامگرایی مرحله به مرحله از جمله اصول مدیریتی است که ضریب موفقیت و کیفیت پروژههای تبلیغاتی را به میزان قابل توجهی بالا میبرد. به همین دلیل نیز شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا در ارائهی خدمات تبلیغاتی خود به مدیران کسب و کارها از این آموزههای مدیریتی به منظور کسب نتایج مفیدتر نهایت استفاده را میبرد.
طراحی کاراکتر برند تحقیق، ترسیم چشمانداز، طراحی؛
ما در شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا عقیده داریم که طراحی کاراکتر برند نمیتواند و نباید در خلأ اتفاق بیفتد و باید در هماهنگی با سایر اجزای نقشهی بازاریابی و طرح تبلیغاتی برند مذکور انجام شود، بنابراین در کانون تبلیغاتی ویرا ورنا پیش از آنکه دست به قلم شویم و طراحی را شروع کنیم، ابتدا طی جلسه یا جلساتی با سفارشدهنده تحقیق و بررسی مبسوط در مورد ساز و کار برند، جزئیاتی که بر مبنای آن برند در ذهن مخاطبان ساخته و پرداخته شدهاند را مرور میکنند تا کاراکتر برند طراحی شده دقیقا همان ویژگیها و مؤلفههایی را دارا باشند که به دیده شدن هر چه بیشتر برند کمک میکنند.
پس از انجام این بررسیها، چشماندازی برای طراحی کاراکتر برند بر مبنای نتایج بدست آمده مشخص میشود تا بر پایهی این نتایج بهترین شخصیت و کاراکتر ممکن برای برند مورد نظر طراحی شود.
در نمونه کار برندینگ حاضر با توجه به اینکه سفارشدهنده به دنبال کاراکتر برندی بود که با خدمات این شرکت در حوزهی فناوری اطلاعات و ارتباطات همخوانی داشته باشد و تصویری آیندهگرایانه و دوستداشتنی از این برند در ذهن مخاطب خلق کند، به همین دلیل نیز تصمیم بر این شد که در طراحی کاراکتر برند برای شرکت پی جی تلکام شخصیت تبلیغاتی ترسیم و تصویر شده است که احساس رباتی همیار و همکار را در ذهن مخاطب ایجاد میکند و با خندهای بر لب مشتری و مصرفکننده را همچون دوستی صمیمی به همراه شدن در سفری جاودانه با برند دعوت میکند.
مدیران کسب و کارها و برنامهریزان حوزهی برندینگ در صورت تمایل میتوانند برای بهرهمندی از جلسات مشاورهای شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا در زمینهی طراحی کاراکتر برند و طراحی شخصیت با این کانون تماس بگیرند تا از طریق طراحی کاراکتر برند، جوانهی وفاداری به نام و نشان خود را در قلبهای مشتریان جاودانه کنند.
طراحی کاراکتر برند و سفارش ساخت کاراکتر؛
شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا آمادگی دارد تا خدمات زیر را در قالب اصول طراحی کاراکتر تبلیغاتی، طراحی برند و طراحی لوگو به مخاطبان علاقهمند ارائه دهد:
انواع طراحی کاراکتر، طراحی کاراکتر کارتونی، کاراکتر سازی برند، طراحی لوگو، طراحی ست اداری، طراحی وبسایت و پورتال خبری، طراحی هویت بصری؛
مدیران کسب و کارها در صورت نیاز میتوانند برای سفارش ساخت کاراکتر، سفارش ست اداری، سفارش ساخت کاراکتر برند، سفارش طراحی لوگو و سفارش ساخت انیمیشن از طریق بخش تماس با ما در وبسایت کانون تبلیغاتی ویرا ورنا با این شرکت تبلیغاتی تماس بگیرند.
برندهای معتبر از داخل و خارج از ایران برای آگاهی از جزئیات خدمات از قبیل قیمت طراحی کاراکتر، تعرفه سفارش ست اداری، تعرفه سفارش لوگو، قیمت ست اداری، تعرفه طراحی ست اداری با کارشناسان دپارتمان بازاریابی و فروش شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا تماس بگیرند.
با توجه به اهمیت تیزر تبلیغاتی و تبلیغات انیمیشنی شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا آمادگی خود را جهت آمادهسازی موفقترین متن تیزر تبلیغاتی و یا حتی تیزر تبلیغاتی به انگلیسی برای برندهای داخلی و خارجی اعلام میکند.